• Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Min sambo rökte på en del när vi träffades. Detta slutade han med efter något år och vi har nu varit ett par i 6 år och har en treåring ihop.
    Jag har litat fullkomligt på honom när han lovat att han inte rört haschet nåt mer. Idag fick jag reda på att han rökt ändå, många ggr o länge tillbaka.
    Jag accepterar INTE detta nu när vi har barn o känner att jag måste lämna en man som jag älskar och som jag litat så hårt på.
    Vi är väldigt osams för tillfället o jag är rädd att separationen kommer att bli ett helvete. Jag vill bo kvar i vår bostadsrätt, men han tjänar den största summan och jag har nog inte råd att bo kvar. Hur löser man sånt här ? :(

Sedan vill jag INTE att han ska ha hand om vår dotter nu när jag vet om detta. Han är jättebra med henne och en fantastisk pappa, men nu vet jag ju inte alls hur ofta han kommer röka på osv. Kan inte lita på honom för fem öre längre.

Känner mig otroligt sviken . Jag har sagt till honom att får jag reda på att han röker på så kommer han förlora mig. Ändå har han gjort det. Är så jäkla ledsen att han förstört allt nu och lider med vårt barn så det gör ont inom mig :(

• Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..
  • Anonym (hjärntvättad?)
    smulpaj01 skrev 2014-08-17 11:16:44 följande:
    Hoppas det går bra för dig/er. Självklart är droger värre än ett glas vin, det snacket är så oerhört tröttsamt!
    Vill bara påpeka att "ett glas vin" innehåller den drog som överlägset bidrar till störst samhällsskada och dödlighet, alkohol. Bara som en liten påpekan...

• Anonym (sviken)
    Anonym (...) skrev 2014-08-17 11:14:43 följande:

Ja, nåja -nu var det ju du som var helt förtvivlad och menade att livet blir ett helvete. Och det ÄR ju ditt val.

Sen är det skillnad på bruk och missbruk, är det det senare så finns ju hjälp att få för alla inblandade.

Så ja, jag vidhåller att du är drastisk. Eller så har han valt det han gör för han vill att ni ska separera han kanske föredrar att knarka. Har du frågat honom? 

Du får vidhålla bäst du vill.

Som sagt, jag är chockad över att han ljugit om detta. Vi hade ett jättebra förhållande och han har ofta sagt "Lämna mig aldrig, vill inte leva utan dig". Så nej, att han skulle vilja separera tror jag inte. O dessutom är han rätt rakt på sak. Skulle han vilja lämna mig så skulle han göra det.
  • Anonym (-)
    smulpaj01 skrev 2014-08-17 11:13:33 följande:
    Sant. Men om soc rekommenderar en sån sak och föräldern trots det lämnar ut barnet så kommer soc gå in och ansöka om LVU samt placera barnet i fosterhem. Det förlorar ALLA på - särskilt barnet!

Så även om dom inte KAN göra så - så sker det hela tiden. Soc arbetar så gott som alltid med HOT och skrämseltaktik av olika slag!
    Som tur är har jag ensam vårdnad, och jag och pappan bor inte tillsammans. Jag skulle aldrig förlora mitt barn till LVU pga pappans beteende.
    Både jag och soc är på barnets sida och ser till barnets bästa. Det är pappan som brister.
  • Anonym (...)
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 11:22:15 följande:
    Vill bara påpeka att "ett glas vin" innehåller den drog som överlägset bidrar till störst samhällsskada och dödlighet, alkohol. Bara som en liten påpekan...
    Precis.. Det är oxå den som gör att folk lever sitt liv som sin egen värsta fiende
  • Anonym (-)
    Anonym (...) skrev 2014-08-17 11:20:35 följande:
    Jo, det är ju bra att du förlitar dig på socialfövaltningens " föräldraskap " då du uppenbart har svårt att axla ditt eget och fatta dina egna beslut.
    Infantilt
    Du vet inte vad du pratar om. Du har ingen aning om något som helst som rör mitt liv.
  • Anonym (sviken)
    smulpaj01 skrev 2014-08-17 11:16:44 följande:

Om soc blir inblandat (vilket jag verkligen hoppas att inte kommer ske för er) så kommer han få lämna prover och då behövs inget erkännande som bevis.

Hoppas det går bra för dig/er. Självklart är droger värre än ett glas vin, det snacket är så oerhört tröttsamt!

Riktigt tröttsamt. Jag har hört det otaliga gånger nu. Men jag har tillräckligt med bevis för att det är värre än alkohol, efter att ha sett hur det gått för varenda kompis till honom. Och ja, alkohol är också en drog och ja man kan bli beroende av det också. Men talar man för cannabis så VET man att det inte är jämförbart. Men klart man måste försvara det man gör...
  • Anonym (...)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 11:23:53 följande:
    Du får vidhålla bäst du vill.

Som sagt, jag är chockad över att han ljugit om detta. Vi hade ett jättebra förhållande och han har ofta sagt "Lämna mig aldrig, vill inte leva utan dig". Så nej, att han skulle vilja separera tror jag inte. O dessutom är han rätt rakt på sak. Skulle han vilja lämna mig så skulle han göra det.
    Om det är som du säger så är han missbrukare och har inte insett hur maktlös han är, inte du heller. Och då finns det hjälp att få.

Så -igen, jag vidhåller att du överdriver och är drastisk. För OM du älskar honom och vill leva med honom så hjälps ni åt att ta tag på problemet -missbruket. Mao så är det du som gör ett val här isf, inte han, han är maktlös utan de rätta verktygen.
    Om det nu är det det är frågan om.
  • Anonym (...)
    Anonym (-) skrev 2014-08-17 11:25:24 följande:
    Du vet inte vad du pratar om. Du har ingen aning om något som helst som rör mitt liv.
    Nej hur skulle jag ha det ? Jag utgår från dina bittra inlägg inget annat, då det är det jag ser.
    Just saying
  • Jesssssica
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 11:04:25 följande:
    Haha alltså. Du tror inte jag har haft dom här diskussionerna redan en miljon ggr. Diskuterar det INTE igen! Det är inte det tråden handlar om.
    Du vill inte diskutera för att du inte har någon kunskap om det. Du överreagerar. Älskar du din sambo så låt honom göra vad han vill så länge det inte går till överdrift.
  • Anonym (hjärntvättad?)
    Anonym (...) skrev 2014-08-17 11:28:04 följande:
    Om det är som du säger så är han missbrukare och har inte insett hur maktlös han är, inte du heller. Och då finns det hjälp att få.

Så -igen, jag vidhåller att du överdriver och är drastisk. För OM du älskar honom och vill leva med honom så hjälps ni åt att ta tag på problemet -missbruket. Mao så är det du som gör ett val här isf, inte han, han är maktlös utan de rätta verktygen.
    Om det nu är det det är frågan om.
    Intresserad över hur du ställer missbruksdiagnosen?
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..