• Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Min sambo rökte på en del när vi träffades. Detta slutade han med efter något år och vi har nu varit ett par i 6 år och har en treåring ihop.
    Jag har litat fullkomligt på honom när han lovat att han inte rört haschet nåt mer. Idag fick jag reda på att han rökt ändå, många ggr o länge tillbaka.
    Jag accepterar INTE detta nu när vi har barn o känner att jag måste lämna en man som jag älskar och som jag litat så hårt på.
    Vi är väldigt osams för tillfället o jag är rädd att separationen kommer att bli ett helvete. Jag vill bo kvar i vår bostadsrätt, men han tjänar den största summan och jag har nog inte råd att bo kvar. Hur löser man sånt här ? :(

Sedan vill jag INTE att han ska ha hand om vår dotter nu när jag vet om detta. Han är jättebra med henne och en fantastisk pappa, men nu vet jag ju inte alls hur ofta han kommer röka på osv. Kan inte lita på honom för fem öre längre.

Känner mig otroligt sviken . Jag har sagt till honom att får jag reda på att han röker på så kommer han förlora mig. Ändå har han gjort det. Är så jäkla ledsen att han förstört allt nu och lider med vårt barn så det gör ont inom mig :(

• Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 13:58:07 följande:

Efter att ha läst genom tråden lite måste jag säga att ts är rakt av blåst.

Vad dottern har gjort för att ts skulle bestraffa henne vet jag inte men detta är det enda resultatet av ts idiotiska handlande, barn förtjänar trygghet och bägge föräldrar närvarande inte en rabiat psyko med gudkomplex.

Vad ska du göra när din dotter bestämmer sig att prova på? Ange henne till polis?

I och för sig så kommer cannabis vara legal inom tio år men ändå.

Haha, herreguuud vilken blåst kommentar. Men det är väl ännu en haschtomte förmodar jag?
  • Anonym (-)
    Anonym (420) skrev 2014-08-17 13:56:37 följande:

1. Jag röker sen ca 12 år tillbaka
    2. Sambon röker sen 5-6 år tillbaka
    3. Vi har en 7 månaders

Men såklart väntar vi till kvällen när lillan sover för natten. Sover hela nätter.
    Vi säljer inte, vi odlar eget, för självmedicinering. Inte fan är vi dåliga föräldrar för de.
    Vi jobbar, betalar skatt, röstar, handlar mat, ut på massa utflykter, lever gött.

Problem? to bad. dax att fokusera på era egna liv innan ni börjar döma folk, eller så är era liv så satans tråkiga?

Ni borde få ert barn omhändertaget.
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 14:02:43 följande:
    Haha, herreguuud vilken blåst kommentar. Men det är väl ännu en haschtomte förmodar jag?
    antagligen.. Drömmer
    don't do drugs kids!
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (420) skrev 2014-08-17 13:56:37 följande:

1. Jag röker sen ca 12 år tillbaka
    2. Sambon röker sen 5-6 år tillbaka
    3. Vi har en 7 månaders

Men såklart väntar vi till kvällen när lillan sover för natten. Sover hela nätter.
    Vi säljer inte, vi odlar eget, för självmedicinering. Inte fan är vi dåliga föräldrar för de.
    Vi jobbar, betalar skatt, röstar, handlar mat, ut på massa utflykter, lever gött.

Problem? to bad. dax att fokusera på era egna liv innan ni börjar döma folk, eller så är era liv så satans tråkiga?

det ni gör är olagligt oavsett vad du anser om saken

åker ni dit så hjälper inga ursäkter om självmedicinering och ingen utom er själva (och andra tomtar)kommer se er som lämpliga föräldrar
  • Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:11:26 följande:
    det ni gör är olagligt oavsett vad du anser om saken

åker ni dit så hjälper inga ursäkter om självmedicinering och ingen utom er själva (och andra tomtar)kommer se er som lämpliga föräldrar

Tro det eller ej men socialen utgår inte från vad föräldrar använder, dom utgår ifrån barnens situation.

Om socialen skulle komma in och hitta en fullt normalt fungerande trygg hem skulle föräldras cannabisbruk inte spela nån vidare roll.

• Anonym (hjärntvättad?)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 14:02:43 följande:
    Hur kommer det sig att du måste komma med tafatta försök att förolämpa dina meningsmotståndare?

Och om det nu är ett såpass gravt missbruk din sambo (f.d.?) befinner sig i, hur kommer det sig att du inte märkt det tidigare?
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 14:15:42 följande:

Tro det eller ej men socialen utgår inte från vad föräldrar använder, dom utgår ifrån barnens situation.

Om socialen skulle komma in och hitta en fullt normalt fungerande trygg hem skulle föräldras cannabisbruk inte spela nån vidare roll.

fast nu handlade det ju inte bara om användning utan även om framställning, även du bör inse skillnaden där
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 14:17:57 följande:
    Hur kommer det sig att du måste komma med tafatta försök att förolämpa dina meningsmotståndare?
    ja för det är ju mycket trevligare att använda ordet 'hjärntvättad?'
    (men du kanske syftade på dig själv och inte ts?)
  • Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:19:58 följande:
    fast nu handlade det ju inte bara om användning utan även om framställning, även du bör inse skillnaden där

Hahaha, det är självförklarande att vattna och odla blommor är ju en fruktansvärd övertramp som gör till olämpliga föräldrar.

Som sagt, barnens situation och inte vad lagen eller moral för stunden dikterar.

Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..