• Anonym (??)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Vad är problemet med hans rökande mer än dom problem du skapar genom att bråka om det?

Själv tycker jag att om han röker, fungerar och du inte ens märker det så är det ett ickeproblem.

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:11:26 följande:
    det ni gör är olagligt oavsett vad du anser om saken

åker ni dit så hjälper inga ursäkter om självmedicinering och ingen utom er själva (och andra tomtar)kommer se er som lämpliga föräldrar

Tro det eller ej men socialen utgår inte från vad föräldrar använder, dom utgår ifrån barnens situation.

Om socialen skulle komma in och hitta en fullt normalt fungerande trygg hem skulle föräldras cannabisbruk inte spela nån vidare roll.

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:19:58 följande:
    fast nu handlade det ju inte bara om användning utan även om framställning, även du bör inse skillnaden där

Hahaha, det är självförklarande att vattna och odla blommor är ju en fruktansvärd övertramp som gör till olämpliga föräldrar.

Som sagt, barnens situation och inte vad lagen eller moral för stunden dikterar.

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:32:20 följande:
    om man jämställer odla cannabis med att vattna blommor så har man lurat sig själv att tro att ens egen moral står över de lagar som finns

Vad skiljer sig menar du?

Cannabis är en blomma, man stoppar frön i marken och vattnar det ä'r omkring allt cannabis odling innebär rent praktiskt.

Moraliska skadliga skitlagar är även nått som håller just på att ändras, ingen mening att dras med hysteriska utfall om "knark".

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:40:54 följande:
    vad som skiljer sig är uppenbart för de som inte använder droger dvs att vattna blommor är inte olagligt men att odla cannabis är det

sen oavsett om du tycker det är skitlagar eller ej så är det ändå olagligt *suck*

Du förstår inte "ur barnens perspektiv" alls?

Om hushållet sköts, barnen mår bra, så kvittar det hur många cannabisplantor dessa föräldrar har vattnat, det spelar heller ingen roll om det är för stunden olagligt eller inte.

Socialtjänsten kan eventuellt uttrycka sitt missnöje över att föräldrar brukar illegal substans men rent praktiskt så är deras händer bakbundna och dom står maktlösa.

• Anonym (??)
    Anonym (Why?) skrev 2014-08-17 14:44:53 följande:
    Jag röker marijuana och har alltså inga problem med att folk röker på om man inte flummar så att man inte kan sköta jobb och resten av livet.
    Att röka på när man har barn är ju sinnessjukt, skulle barnet vakna och vara sjukt så är man inte kapabel till att ta hand om det och ännu värre, tänk om det behöver åka till sjukhuset är inte alls ovanligt att barn blir så pass sjuka, ska ni sitta där på rökta då?
    Nej kan man inte hålla sig i från det när man har hand om barn så har man stora problem.

TS vet du att han röker på när han har erat barn? som sagt för mig är det en skillnad om man gör det när man har sina barn eller inte.

Klysha deluxe.

Varför skulle man inte kunna ta hand om barn när man har rökt?

Inte alls ovanligt säger du, jag har tre där en är i tonåren, jag har aldrig råkat ut för nått som inte kunde vänta till morgon.
    Och händer det nått på riktigt så begär man sig oavsett tillstånd.Skulle mer säga att vist kan nått akut hända mitt i natten men det är bäst att inte hålla andan i väntan.

Hur länge ska föräldrar sluta leva och existera endast för barnens skull tycker du?

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:46:43 följande:
    du förstår inte Svea Rikes lag va? oavsett hur mycket du tycker att det 'vattnas blommor så gör inte lagen det'

föräldrar som bryter mot lagar gällande framställning av droger är inte lämpliga att vara föräldrar, men visst mördare får ju behålla vårdnaden ibland så säkert får dessa olämpliga människor också göra det

men det förändrar inte att det är plagligt det dom gör, och det vet du om

Socialen är inte polisen, socialen går inte efter lagar utan sköter sin arbetsuppgift som går ut på att kolla om barnen har det bra, om barnen har det bra så slutar deras befogenhet.

Jag tycker att fördomsfulla "individer" som sätter sig ovanför andra bör inte ha barn, föräldrar ska föregå med exempel, se ner på mobba och eller som i ts fall skada sitt barn med sketen moral är inte lämpliga att vara ens nära barn.

Du likställer alltså mördare som har blod på sina händer med skötsamma föräldrar vars grövsta brott går ut på att ge en blomma vatten och sedan skörda den?

Sjukt mäniskosyn du har.

• Anonym (??)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 14:46:59 följande:
    Hoppas det är värt det när ni åker dit och blir av med ert barn. Just sayin!

Så inte nog att du har redan skadat din unge så vill du skada andra också?

Ibland blir jag mörkrädd här, det är 2014 till och med dagens tonåringar vet hur man använder nätet och infosöker, trode att andel av hjärntvättade propagandaoffer minskade ...

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:49:48 följande:
    är det en så stor uppoffring att man inte ka ge upp droger före barnets välmående och säkerhet kanske man inte ska skaffa barn

du har haft tur, dina barn har haft tur, inte alla har det

Det är en "uppoffring" som inte är nödvändig, att bli förälder innebär inte att man måste sluta leva.
    Barn far heller inte illa av att föräldrar tar hand om sig själva.

Nja, av alla föräldrar jag känner har ingen  behövt åka in akut, det är en liten folksamling, det är inte tur, det är helt enkelt ovanligt att annars friska barn blir akut sjuka, olyckor hör heller inte till vanligheten.

Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:48:40 följande:

med andra ord jag bryr mig inte om man förstör sina egna liv, men när det drabbar barn och anhöriga och övriga samhället då gör det en skillnad

Drogbruk drabbar ingen, mer än som i ts fall att hon drabbade sin partner och dottern.

Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 14:50:26 följande:

Nu

Nu handlar det inte bara om att dö av drogen ifråga.

Skulle nån komma på min sambo och anmäla detta, så är det i första hand vårat barn som får lida när pappa åker dit och sedan får en anteckning i brottsregistret. Skulle han sedan hamna i samma träsk som sina cannabisrökande kompisar så får hon även en väldigt slö å frånvarande pappa.

Oh.. suprise? Juste... "man KAN ju inte bli beroende av cannabis."

ditt barn lider redan, ditt barn skulle däremot inte lida om nån mot förmodan skulle komma påhan.

Fram tills nyligen så måde väl ditt barn bra och levde i ett trygg hem?

Nej, man kan inte bli beroende av cannabis, finns inget i drogen som kan skapa ett fysiskt beroende, man kan däremot skapa sig en dålig ovana och röka mer än hälsosamt.

• Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:57:54 följande:
    hur är det med läsföreståelsen? fast det är väl just sådant som försämras när man använder droger....jag sa att mördare (som också är brottslingar) får ju träffa sina barn så andra brottslingar får säkert göra det också
    så typiskt h-tomtar att försöka vrida allt hit och ditt och göra sig själva till offer *suck*

jag ser att du inte motsäger faktumet att det är olagligt oavsett vad du, jag socialen osv anser, tummen upp för att du har den kunskapen åtminstonde

läsförståelsen, du drar till en klasiker och klagar att jag anmärker det?

Jag skulle inte ens berusad ställa cannabisbrukare och mördare i samma mening, en av dom har lämnat en lik efter sig den andra har gått emot en morallag och intagit torkade växtdelar.
    såna som dig däremot anstränger sig till det yttersta att demonisera handlingen och avhumanisera brukaren.

Att ta till ad hominen är i slutändan att idiotförklara sig själv.

Motsäger? Jag håller mig till fakta, tycker heller inte att man vid sinna sinnes fulla bruk ställa sig bakom ett krig eller uppmuntra andra att göra det, knarkkriget håller däremot på att dämpas nu, det kom äntligen fram att det kostar mer än det smakar och bidrar inte till att tillgång till droger eller andel brukare minskar. tvärt om.så Inom kort kommer det vara legalt eller i alla fll avkriminaliserat.

Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..