• Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Min sambo rökte på en del när vi träffades. Detta slutade han med efter något år och vi har nu varit ett par i 6 år och har en treåring ihop.
    Jag har litat fullkomligt på honom när han lovat att han inte rört haschet nåt mer. Idag fick jag reda på att han rökt ändå, många ggr o länge tillbaka.
    Jag accepterar INTE detta nu när vi har barn o känner att jag måste lämna en man som jag älskar och som jag litat så hårt på.
    Vi är väldigt osams för tillfället o jag är rädd att separationen kommer att bli ett helvete. Jag vill bo kvar i vår bostadsrätt, men han tjänar den största summan och jag har nog inte råd att bo kvar. Hur löser man sånt här ? :(

Sedan vill jag INTE att han ska ha hand om vår dotter nu när jag vet om detta. Han är jättebra med henne och en fantastisk pappa, men nu vet jag ju inte alls hur ofta han kommer röka på osv. Kan inte lita på honom för fem öre längre.

Känner mig otroligt sviken . Jag har sagt till honom att får jag reda på att han röker på så kommer han förlora mig. Ändå har han gjort det. Är så jäkla ledsen att han förstört allt nu och lider med vårt barn så det gör ont inom mig :(

• Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..
  • Anonym (-)

Trist.

Mitt ex gjorde (eller gör än idag) samma sak. Jag lämnade - bland annat pga haschrökningen. För tillfället får han inte ha hand om vårt barn själv - "order" från socialtjänsten. De sa att de kommer att agera om vårt barn släpps iväg själv till honom.

• Anonym (sviken)
    Anonym (-) skrev 2014-08-17 08:53:06 följande:

Trist.

Mitt ex gjorde (eller gör än idag) samma sak. Jag lämnade - bland annat pga haschrökningen. För tillfället får han inte ha hand om vårt barn själv - "order" från socialtjänsten. De sa att de kommer att agera om vårt barn släpps iväg själv till honom.

Måste man ha bevis? :(
  • Anonym (-)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 09:06:16 följande:
    Måste man ha bevis? :(
    Hur menar du? Bevis för att kunna göra vad?
  • Jesssssica

Förstår inte ditt problem TS. Vad är det som är så farligt menar du?

• Anonym (sviken)
    Jesssssica skrev 2014-08-17 09:10:54 följande:

Förstår inte ditt problem TS. Vad är det som är så farligt menar du?

Vadå menar du?
  • Anonym (sviken)
    Anonym (-) skrev 2014-08-17 09:08:36 följande:

Hur menar du? Bevis för att kunna göra vad?

Bevis att han använder sånt.
  • Anonym (....)
    Anonym (-) skrev 2014-08-17 08:53:06 följande:

Trist.

Faschinerande att soc tar sig den rätten när de inte får det. Bara tingsrätten kan fatta såna beslut o det gör dem sällan...
  • Jesssssica
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 10:43:45 följande:
    Vadå menar du?
     Ja vad gör det om din sambo röker Hasch? Det är inte farligare än ett glas vin och jag gissar att du tycker ett glas vin är harmlöst?
  • Anonym (-)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 10:44:18 följande:
    Bevis att han använder sånt.
    Nej, vadå, han har ju erkänt.

Jag nekade mitt barns pappa, att ta hand om barnet på egen hand. Han startade världskrig, men med socialtjänstens stöd i ryggen så backade han.
    Han är fortfarande arg och förstår inte alls varför han inte får ha hand om barnet själv, men det är inte mitt problem.
    Han är en typisk förälder som skulle få sitt barn LVU:at pga att han inte förstår problemet med sitt eget beteende.
    Alla talar om för honom vad man bör och inte bör göra - men han fattar verkligen inte. Han tycker att han har rätt och blir bara förbannad och drar på sig offerkoftan så fort någon säger emot honom.
    Dessutom sätter han alltid sitt bästa i främsta rummet, och aldrig barnets. Detta har socialtjänsten reagerat väldigt starkt på. Han gör det så uppenbart - och det är ju som sagt för att han inte förstår bättre.
  • Anonym (sviken)
    Jesssssica skrev 2014-08-17 10:58:45 följande:

Ja vad gör det om din sambo röker Hasch? Det är inte farligare än ett glas vin och jag gissar att du tycker ett glas vin är harmlöst?

Haha alltså. Du tror inte jag har haft dom här diskussionerna redan en miljon ggr. Diskuterar det INTE igen! Det är inte det tråden handlar om.
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..