Inlägg från: Anonym (Why?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Why?)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Anonym (420) skrev 2014-08-17 13:56:37 följande:

1. Jag röker sen ca 12 år tillbaka
    2. Sambon röker sen 5-6 år tillbaka
    3. Vi har en 7 månaders

Men såklart väntar vi till kvällen när lillan sover för natten. Sover hela nätter.
    Vi säljer inte, vi odlar eget, för självmedicinering. Inte fan är vi dåliga föräldrar för de.
    Vi jobbar, betalar skatt, röstar, handlar mat, ut på massa utflykter, lever gött.

Problem? to bad. dax att fokusera på era egna liv innan ni börjar döma folk, eller så är era liv så satans tråkiga?

Jag röker marijuana och har alltså inga problem med att folk röker på om man inte flummar så att man inte kan sköta jobb och resten av livet.
    Att röka på när man har barn är ju sinnessjukt, skulle barnet vakna och vara sjukt så är man inte kapabel till att ta hand om det och ännu värre, tänk om det behöver åka till sjukhuset är inte alls ovanligt att barn blir så pass sjuka, ska ni sitta där på rökta då?
    Nej kan man inte hålla sig i från det när man har hand om barn så har man stora problem.

TS vet du att han röker på när han har erat barn? som sagt för mig är det en skillnad om man gör det när man har sina barn eller inte.
  • Anonym (Why?)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 14:48:09 följande:

Klysha deluxe.

Varför skulle man inte kunna ta hand om barn när man har rökt?

Inte alls ovanligt säger du, jag har tre där en är i tonåren, jag har aldrig råkat ut för nått som inte kunde vänta till morgon.
    Och händer det nått på riktigt så begär man sig oavsett tillstånd.Skulle mer säga att vist kan nått akut hända mitt i natten men det är bäst att inte hålla andan i väntan.

Hur länge ska föräldrar sluta leva och existera endast för barnens skull tycker du?

När det gäller röka så vet jag mer än väl vad jag pratar om, röker själv nån kväll på helgen så jag är barnledig så jag vet hur man blir när man är pårökt och inte fan är man kapabel till att ta hand om ett barn, fast åh andra sidan så tycker jag inte att man ska supa när man har barnen heller.

Jag har fyra barn om det nu var så att den med flest barn visste mest eller varför tog du upp det?, två av dem har tex haft krupp och det är något som bara blommade upp en natt och blev så allvarligt att vi var tvungna att åka till akuten med dem helt utan förvarning innan.
    Sen att inte förstå att nått allvarligt kan hända barnen är ju bara befängt, olyckor m.m händer aldrig eller hur tänker du här?

Du som förälder ska ge upp ditt liv så länge som ditt barn behöver ha omvårdnad om omsorg, du har tagit på dig ansvar över dem och då borde det inte vara så svårt att se till att de får en trygg uppväxt.
    Sen den jag svarade på hade en liten 7 månaders baby, då bör helt klart föräldrarna kunna hålla sig borta i från allt vad droger heter (ja jag räknar även in alkohol här).
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..