• Anonym (-)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Trist.

Mitt ex gjorde (eller gör än idag) samma sak. Jag lämnade - bland annat pga haschrökningen. För tillfället får han inte ha hand om vårt barn själv - "order" från socialtjänsten. De sa att de kommer att agera om vårt barn släpps iväg själv till honom.

• Anonym (-)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 09:06:16 följande:
    Måste man ha bevis? :(
    Hur menar du? Bevis för att kunna göra vad?
  • Anonym (-)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 10:44:18 följande:
    Bevis att han använder sånt.
    Nej, vadå, han har ju erkänt.

Jag nekade mitt barns pappa, att ta hand om barnet på egen hand. Han startade världskrig, men med socialtjänstens stöd i ryggen så backade han.
    Han är fortfarande arg och förstår inte alls varför han inte får ha hand om barnet själv, men det är inte mitt problem.
    Han är en typisk förälder som skulle få sitt barn LVU:at pga att han inte förstår problemet med sitt eget beteende.
    Alla talar om för honom vad man bör och inte bör göra - men han fattar verkligen inte. Han tycker att han har rätt och blir bara förbannad och drar på sig offerkoftan så fort någon säger emot honom.
    Dessutom sätter han alltid sitt bästa i främsta rummet, och aldrig barnets. Detta har socialtjänsten reagerat väldigt starkt på. Han gör det så uppenbart - och det är ju som sagt för att han inte förstår bättre.
  • Anonym (-)
    Anonym (....) skrev 2014-08-17 10:47:32 följande:
    Faschinerande att soc tar sig den rätten när de inte får det. Bara tingsrätten kan fatta såna beslut o det gör dem sällan...
    De har inte tagit något beslut på det viset - jag skrev ju "order", för att det är just en "order" och inte en ORDER(!!!).
    Pappan är dock tillräckligt smart för att förstå att han inte har nån chans i tingsrätten.
  • Anonym (-)
    Anonym (...) skrev 2014-08-17 11:06:51 följande:
    Du har alltså bestämt att du är en bättre förälder än honom, nekar honom barnen. Och anser att barnen ska vara utan sin pappa.

Fint
    Nej, jag nekar honom inte barnet (vi har ett barn gemensamt).
    Han träffar sitt barn mellan varje och varannan helg - men detta sker hemma hos mig, i staden jag bor i. Pappan får inte ta med sig barnet hem till sig (eller i bil överhuvudtaget).
    Det är inte jag som bestämt det.
  • Anonym (-)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 11:08:21 följande:
    Jo det har han ju iofs. Menar bara att det borde inte vara så enkelt, för jag hade ju kunnat säga att han erkänt isåfall fast han inte gjort det. För oavsett vad så kommer han ju garanterat neka till soc!

Blir så himla ledsen. Han visste vad jag ställt för ultimatum, ÄNDÅ går han bakom ryggen o röker på. Och jag kan säga att det trodde jag verkligen inte han skulle göra.

Jag frågade honom om han skulle vara lika lättsam med rökandet om hans dotter kom hem som ung tonåring och var hög som en skyskrapa. Nä då var det tydligen inte lika okej längre.
    Då får han lämna urinprov, så finns det där - svart på vitt.
    Det är för ert barns skull.
  • Anonym (-)
    smulpaj01 skrev 2014-08-17 11:13:33 följande:
    Sant. Men om soc rekommenderar en sån sak och föräldern trots det lämnar ut barnet så kommer soc gå in och ansöka om LVU samt placera barnet i fosterhem. Det förlorar ALLA på - särskilt barnet!

Så även om dom inte KAN göra så - så sker det hela tiden. Soc arbetar så gott som alltid med HOT och skrämseltaktik av olika slag!
    Som tur är har jag ensam vårdnad, och jag och pappan bor inte tillsammans. Jag skulle aldrig förlora mitt barn till LVU pga pappans beteende.
    Både jag och soc är på barnets sida och ser till barnets bästa. Det är pappan som brister.
  • Anonym (-)
    Anonym (...) skrev 2014-08-17 11:20:35 följande:
    Jo, det är ju bra att du förlitar dig på socialfövaltningens " föräldraskap " då du uppenbart har svårt att axla ditt eget och fatta dina egna beslut.
    Infantilt
    Du vet inte vad du pratar om. Du har ingen aning om något som helst som rör mitt liv.
  • Anonym (-)
    Jesssssica skrev 2014-08-17 11:31:41 följande:
    Du vill inte diskutera för att du inte har någon kunskap om det. Du överreagerar. Älskar du din sambo så låt honom göra vad han vill så länge det inte går till överdrift.
    Min sambo?
    Läser du öht vad jag skriver!?
    Jag har lämnat mitt barns pappa för länge sedan - bland annat pga hans haschrökande.
    Pappan får INTE ta med sig barnet till sin hemstad (som ligger ett par biltimmar bort), pga att han inte får köra bil med barnet i bilen.
  • Anonym (-)
    smulpaj01 skrev 2014-08-17 11:33:04 följande:

Nej, så länge du gör som soc säger förlorar du förmodligen inte ditt barn. Men OM du skulle lämna ut barnet trots soc "order" om att inte göra det så skulle även du förlorar barnet.

Om du har enskild vårdnad eller ej är HELT oväsentligt!

Tycker väldigt synd om ert barn dock, hur gammal är barnet?

Jag skulle aldrig lämna barnet till pappan om soc sa att jag inte borde göra det. Jag har ett samarbete med socialtjänsten, något som pappan vägrar att ha. Däremot vet han att han skulle förlora i TR, varför han tvingar sig själv att gå med på soc "order".

Barnets ålder har ingenting med saken att göra. Men om du prompt måste veta, så är barnet i förskoleålder.
  • Anonym (-)
    Anonym (...) skrev 2014-08-17 12:25:31 följande:
    Åhå så du är "gift" med socialtjänsten och de är ditt barns pappa. Trevligt.
    Vilken fin mamma de har som är trygg i sig själv. Mamma som överlämnar sina barn till soc, bara en sån sak påvisar en brist som är större än den pappa har
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 11:41:46 följande:
    Njae. Vad han skulle gjort är att ha sett till att människan han skaffade barn med hade sunda värderingar. Att försöka förneka någon sitt barn på grund av harmlöst inmundigande av en drog bland vänner är bara totalt irrationellt och snudd på ont.
    Kan bara hålla med och anser ff att ts reagerar irrelevant och överilat.
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 11:31:53 följande:
    Intresserad över hur du ställer missbruksdiagnosen?
    Om du läser vad som står -OM han är missbrukare -skillnad på brukare och missbrukare. Jag har inte ställt någon diagnos

1. Jag har ett barn.
    2. Jag är singel och ensamstående.
    3. Jag har inte lämnat mitt barn till soc. Barnet bor med mig på heltid. Pappan kommer och träffar barnet, på barnets hemmaplan, mellan varje-varannan helg.
  • Anonym (-)
    smulpaj01 skrev 2014-08-17 12:29:55 följande:
    Jag undrade över barnets ålder då äldre barn förstår mer. Hoppas han kommer till insikt snart så att barnet får ha båda sina föräldrar lika mycket.
    Lika mycket lär det ju aldrig bli tal om, då pappan bor minst två biltimmar från vår stad och han vägrar flytta på sig.
    Tidigare bodde vi fyra biltimmar från varann, men jag flyttade från min hemstad, släkt och vänner för att komma närmare pappan.
    Men visst vore det toppen om pappan kunde ta varannan helg (hemma hos sig själv), vartannat lov, halva jullovet, halva sommarlovet. Det tycker jag med. Men det lär nog inte hända än på bra många år.
  • Anonym (-)
    Anonym (vänd på steken) skrev 2014-08-17 13:37:51 följande:
    Eller kan man se det så att pappan hellre väljer att bryta mot lagen för att göra nåt han tycker om än att träffa sina barn.

Hur jävla egotrippad får man bli? Eller javisst ja, det är ju ett av de mer utmärkande dragen för folk som har drog- och attitydproblem...
  • Anonym (-)
    Anonym (420) skrev 2014-08-17 13:56:37 följande:

1. Jag röker sen ca 12 år tillbaka
    2. Sambon röker sen 5-6 år tillbaka
    3. Vi har en 7 månaders

Men såklart väntar vi till kvällen när lillan sover för natten. Sover hela nätter.
    Vi säljer inte, vi odlar eget, för självmedicinering. Inte fan är vi dåliga föräldrar för de.
    Vi jobbar, betalar skatt, röstar, handlar mat, ut på massa utflykter, lever gött.

Problem? to bad. dax att fokusera på era egna liv innan ni börjar döma folk, eller så är era liv så satans tråkiga?

Ni borde få ert barn omhändertaget.
  • Anonym (-)
    Anonym (420) skrev 2014-08-17 14:25:04 följande:

Vad har detta med sammanhanget att göra?

Du kanske ska sluta med rökat. Det där verkar ju nästan lite obehagligt korkat.

• Anonym (-)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:35:16 följande:
    speciellt med tanke på att dom själva är i tråden och kommenterar ts liv och beslut

kanske dom skulle läsa det dom skriver?
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..