• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • NILE90
    SRMmamma87 skrev 2014-08-25 14:14:03 följande:

Hur känner ni varje månad? Tror ni alltid det tagit sig eller känns det hopplöst? Eller pendlar ni?

Senaste gångerna har det känts ganska hopplöst. Jag har haft en magkänsla varje gång som sagt att jag inte är gravid. I juni sist trodde jag att jag var gravid, men icke. 

Den här gången vet jag inte vad jag känner, än. 
  • SRMmamma87
    NILE90 skrev 2014-08-25 14:19:31 följande:
    Senaste gångerna har det känts ganska hopplöst. Jag har haft en magkänsla varje gång som sagt att jag inte är gravid. I juni sist trodde jag att jag var gravid, men icke. 

Den här gången vet jag inte vad jag känner, än. 
    Vet inte om det är för att jag var så säker på att det tog sig i Juni, men kännts hopplöst sedan dess. Kanske för att man är rädd att bli så besviken igen? Känns dock jobbigt att inte ha bra magkänsla.
  • NILE90
    SRMmamma87 skrev 2014-08-25 14:24:08 följande:
    Vet inte om det är för att jag var så säker på att det tog sig i Juni, men kännts hopplöst sedan dess. Kanske för att man är rädd att bli så besviken igen? Känns dock jobbigt att inte ha bra magkänsla.
    När vi började bebisverkstaden så räknade jag nästan med att vara höggravid till jul. Nu är jag snarare mer rädd att jag inte ens är gravid till jul. 

Men denna månad har vi verkligen försökt allt vi kan, haft sex så ofta vi kunnat (5 av 7 dagar förra veckan som också var den fertila veckan), legat med benen högt upp i 20 min efteråt, ätit bisolvon och mitt val (zink+c-vitamin för mannen), orgasm för båda varje gång (bra om tjejen får det eftersom sammandragningar hjälper till).

Allt detta och så känner jag inte ens den minsta ömhet i mina bröst (!!) har alltid gjort det från ÄL+2 till BIM-2 så bara det gör det hela lite hopplöst. 
  • Milie

Hur känner ni varje månad? Tror ni alltid det tagit sig eller känns det hopplöst? Eller pendlar ni?

Lite olika. Men efter att jag hade en cykel där jag var en dag sen och därför helt övertygad om att jag var gravid (vilket jag inte var) så försöker jag att inte bry mig om de flesta symtom. Det som kommer få mig att undra nästa gång är om jag får mer än medelont i buken och/eller illamående. De här diffusa ilningarna, plötsliga huggen, "lite halvillamående", humörsvängningarna och en mens som är bara en dag sen försöker jag bortse ifrån helt. Detta är tydligen hur enkelt som helst att inbilla sig.

Hur känner du själv?
  • MiaIa90

Hur fort fäster ett ägg?
    jag har nu i ca 2,5dagar haft som mensvärk men ska inte ha mens förens den 1/9.
    Har nu i två dagar haft flytningar med.

• SecretlyMe

Tar 3-10 dagar.

MiaIa90 skrev 2014-08-25 14:49:32 följande:

Hur fort fäster ett ägg?

jag har nu i ca 2,5dagar haft som mensvärk men ska inte ha mens förens den 1/9.

Har nu i två dagar haft flytningar med.

• SRMmamma87
    NILE90 skrev 2014-08-25 14:32:25 följande:

När vi började bebisverkstaden så räknade jag nästan med att vara höggravid till jul. Nu är jag snarare mer rädd att jag inte ens är gravid till jul. 

Men denna månad har vi verkligen försökt allt vi kan, haft sex så ofta vi kunnat (5 av 7 dagar förra veckan som också var den fertila veckan), legat med benen högt upp i 20 min efteråt, ätit bisolvon och mitt val (zink+c-vitamin för mannen), orgasm för båda varje gång (bra om tjejen får det eftersom sammandragningar hjälper till).

Allt detta och så känner jag inte ens den minsta ömhet i mina bröst (!!) har alltid gjort det från ÄL+2 till BIM-2 så bara det gör det hela lite hopplöst. 

Jag har något slags mentalt mål om att vara gravid på julafton. Spelar ingen roll hur långt gånget. Kommer bli sån enorm besvikelse om det inte är så. Så är väl egentligen jättefint att sätta upp några mål av den typen alls.
  • SecretlyMe

Sägs att när den är mjuk känns den som läppar och när den är hård känns den som en nästipp :) Jag har svårt att känna om den är öppen /stängd men jag kan känna själva hålet som en liten "skåra". Ber om ursäkt för detaljer hehe.

Bebben84 skrev 2014-08-25 14:18:03 följande:

Aaaahh då vet jag :D. Den har jag kunnat känna :) men vette fan om jag någonsin kommer kunna avgöra om den är hård eller ej eller stängd/öppen :).

• SecretlyMe

Känns hopplöst varje månad, men det finns ändå en gnutta hopp varje gång jag tar ett gravtest..

Svar på tråden BIM September 2014