• FruA78

BIM September 2014

Lizzie09 skrev 2016-02-18 15:06:50 följande:

Sitter hos gyn nu i väntan på att bli inseminerad, måttligt nervös!! Hur går det för er andra? <3

Spännande hoppas att det går bra. Gjorde du insemination med hormonbehandling eller i naturlig cykel?

Fick min mens idag och inget svar än på remissen :(
  • FruA78
    Lizzie09 skrev 2016-02-23 19:08:58 följande:
    Gjorde i naturlig cykel :) är på äl+5 idag, dagarna går verkligen extremt sakta denna gång! Åh vad tråkigt :( Så segt att ni inte fått remissen än, hoppas ni får svar väldigt snart! <3
    Förstår att det går sakta, håller tummarna för dig.

Jag otroligt segt, har börjat tröttnat på det här :(
  • FruA78
    miamarina84 skrev 2016-02-24 20:37:25 följande:
    Är det remiss från fertilitetsklinik till ivf? Ring o fråga så ibte din remiss har försvunnit på vägen, har läst att det hänt flera dock :(
    Tack för tipset. Ja det är remissen från fertilitetsutredningen men jag har fått bekräftelse att de har mottagit remissen den 21/1 men att den inte är godkänd än och att en läkare ska se över den inom 4-6 veckor. Har snart gått 5 veckor sedan och inget svar än. Jag ringde till Karolinska idag och de sa att min remiss inkommit men ingen läkare har gjort någon bedömning. Sa då att det gått 5 veckor och att jag vill åberopa vårdgarantin och hon sa att jag skulle ringa till Vårdgarantinkansliet. Ringde dit och hon sa att de ska ringa till Karolinska och be att de ska prioritera min remiss och att jag kan ringa om två veckor till henne igen om jag inte hört något. Fick svar vilken klinik jag ska till vilket känns jätteskönt :) Det blir en privatklinik i Sthlm.
  • FruA78
    Emmissara skrev 2016-03-07 08:04:37 följande:

Jag plussade igår, en vecka innan första mötet för utredning. Det känns overkligt efter såhär lång tid med försök. Vill inte trampa någon på tårna, men hoppas på att någon kanske kan få lite energi av det. Vi tänkte inte alls försöka nu, så som min kompis sa "när du minst anar händer det". hatade det uttrycket innan men nu kan jag inget annat än att le åt det. 

Hoppas att ni andra som fortfarande kämpar får ert efterlängtade plus snart <3 Håller alla tummar och tår jag har.

Grattis! <3
  • FruA78
    Lizzie09 skrev 2016-04-17 11:42:05 följande:

Väldigt tyst här inne nu, hur går det för er tjejer?

Hej! Förra veckan var jag till första besöket hos IVFkliniken och ska börja när mensen kommer om det finns plats. Ska ringa på fredag har bim då och mest troligt börja jag med sprutorna på lördag eller söndag. Så nu äntligen börja det hända grejer.

Hur går det själv? Kram
  • FruA78
    Lizzie09 skrev 2016-04-20 11:44:09 följande:
    Åh vad skönt att ni äntligen får komma igång! Håller tummarna så hårt jag bara kan för er nu.
    För mig går det Ok, har tagit bidrottninggele och rosenrot denna månad för att korta ner min cykel som blivit lång och svajig. Och det funkade superbra, ägglossningen kom 6 dagar tidigare! Så nu sitter jag hos gyn och väntar på andra försöket med insemination. Börjar med progesteronkräm imorgon så får vi se om det händer något sen! Kram
    Tack detsamma! Håller tummarna så hårt jag kan för oss båda nu. När har du testdag?

Fick min mens en dag för sent denna cykel så igår började jag med första sprutan. Nu är vi äntligen igång med ivf. Kram
  • FruA78
    eagle87 skrev 2016-04-20 13:05:10 följande:
    Lycka till ni båda :) håller tummarna!!!!
    Tack så mycket! :)
  • FruA78
    Emmissara skrev 2016-04-20 15:42:52 följande:
    Lizzie09 skrev 2016-04-20 11:44:09 följande:Åh vad skönt att ni äntligen får komma igång! Håller tummarna så hårt jag bara kan för er nu.
    För mig går det Ok, har tagit bidrottninggele och rosenrot denna månad för att korta ner min cykel som blivit lång och svajig. Och det funkade superbra, ägglossningen kom 6 dagar tidigare! Så nu sitter jag hos gyn och väntar på andra försöket med insemination. Börjar med progesteronkräm imorgon så får vi se om det händer något sen! Kram
    Håller tummarna för er båda <3 

Tack så mycket! :)
  • FruA78
    Lizzie09 skrev 2016-04-29 17:54:25 följande:

Kan knappt tro det, jag är gravid! Tagit tester idag på äl+9 och det är ingen tvekan! Är lite sjukt att det är Precis ett år sedan jag blev gravid sist. Den här månaden åt jag rosenrot och bidrottninggele fram till äl där det blev insemination och då började jag smörja med progesteronkräm. Och det verkar ha gjort susen :) Nu får vi bara hoppas på att det går bättre denna gång!

Stort grattis! ;) Vad härligt.
  • FruA78
    Emmissara skrev 2016-05-05 11:09:36 följande:

Hej alla, lite tråkiga nyheter ifrån mig. Fick i tisdags reda på att fostret inte lever längre. Min värld har stannat upp och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Nästa vecka är det 2 år sedan jag hade mitt förra missfall, känns som maj månad är en dålig månad för vår familj helt enkelt. 

hoppas de går bättre för er andra <3

Nej beklagar verkligen. Fan vad orättvist! Om du vill prata så finns jag här. Skicka meddelande om du vill. Styrkekramar <3
  • FruA78

Nu har vi genomfört vårt första ivf- försök och jag är äntligen gravid igen. Är i vecka 6 idag och hoppas verkligen att det ska gå vägen denna gång.

Håller tummarna för alla ni som är kvar att ni snart är gravida. <3

• FruA78
    Lizzie09 skrev 2016-06-01 11:25:45 följande:

Har varit fruktansvärt nervös och orolig inför dagens ultraljud, men nu är jag så otroligt lättad och lycklig! ÄNTLIGEN har vi lyckats!

Åh grattis vad härligt att höra. Jag är jätteorolig inför ultraljudet ska dit om en vecka. När har du BF? Kul att vi ligger så lika, nu måste det gå hela vägen för oss <3
  • FruA78
    Lizzie09 skrev 2016-08-13 12:52:15 följande:
    Kan förstå det :/ Vad säger bm om dina långa cykler? Det finns inget "starkare" att få för att korta ner den?

Jo tack för mig går det bra! Är i vecka 19 nu och har 10 dagar kvar till rul, längtar som sjutton till att få veta om det är en flicka eller pojk som gömmer sig där inne :)
    Åh vad spännande med Rul. Lycka till! <3
  • FruA78
    Lizzie09 skrev 2016-08-13 14:39:43 följande:
    Tack! :) Hur går det för dig FruA? :)
    Vet inte om jag har skrivit det här. Men det gick återigen åt helvete igen. Tredje missfallet i rad, såg hjärtat slå i vecka 7 men sedan vid nästa ultraljud hade hjärtat slutat slå :( Närmar oss 3 år nu och ingen bebis. Har startat med missfallsutredning men inte fått svaren än. Tog första provet för två månader sedan och de brukar ta mellan 6-8 veckor för att få svar. Fick min första mens efter missfallet nu i måndags. Får se när nästa ivf-försök blir. Har 5 embryon i frysen, men vill inte använda dessa om läkaren inte vill skriva ut någon stödmedicin. Ska till kliniken på fredag, är lite nervös vad de säger. Annars så kommer vi betala själva och byta klinik där de gör en studie med stödbehandling för ev. minska risken för missfall. Behandlingen ska trycka ner immunförsvaret som de tror är för aktivt vid oförklarligt barnlöshet och vid oförklarliga upprepade missfall. Känner mig helt uppgiven annars att fortsätta om vi inte får mer hjälp.
Svar på tråden BIM September 2014