• FruA78

BIM September 2014

SRMmamma håller tummarna för er idag! <3

På fredag är det dags för spolning för mig. Sista steget i utredningen sen så får vi äntligen svar.

• FruA78

Secretleyme: lycka till idag hos läkaren. Hoppas att ni kan få hjälp. Bra jobbat med viktnedgången.

• FruA78

SRMmamma: Jag kommer bara ta de två blodprov som jag tog i början av utredningen, Tsh och äggreserven. Så det verkar vara olika vilka prover som görs beroende klinik.

• FruA78

Secretlyme: vad skönt att ni kan få hjälp nu och inte behöver vänta.

• FruA78

Oj vad mycket jag har missat här, har försökt att läsa ikapp. Jag har inte orkat varit aktiv här i väntan på resultat av utredningen. Har varit fullt sysselsatt med annat här hemma för att låta tiden gå.

Nostalgi: Vad jobbigt för er! Hoppad att ni snart blir gravida igen. Styrkekram

• FruA78

Secretlyme och SRMMamma Gjorde spolning av livmodern för två veckor sedan och det gick jättebra och gjorde inte ont. Tog två alvedon en halvtimme innan och det spände lite som lätt mensvärk under någon minut. Jag var lite orolig inför det så min man var med men det roliga var att vi kom en halvtimme för tidigt så min man gick på toaletten och under tiden var det min tid så jag gick in så länge och när han var tillbaka var jag klar. Lycka till nästa vecka!

• FruA78

Tack så mycket secretlyme!

Jag fick provsvaren i torsdags och allt såg bra ut de hitta inget fel på mig eller min man. Så skönt att äggreserven är bra med tanke på min ålder är 37 år nu och var 35 när vi började. Nästa steg blir insemination med hormonbehandling och jag börjar med medicinen nästa vecka mest troligt. Max tre försök och det kostar 2000 per gång även om det är via landstinget. Det som kostar är att de tvättar sperman innan. Känner mig så hoppfull och nervös nu. Har bim nu på onsdag och första gången jag ser framemot att få mens.

• FruA78

Secretlyme: tack! Ja vi får hoppas att det räcker med en gång :)

Högkostnadsskyddet gäller för alla läkarbesök och det lär ju bli ett flertal vul för att veta när ägglossningssprutan ska tas. Det som inte räknas in till högkostnadsskyddet är tvätten av sperman.

Svar på tråden BIM September 2014