BIM September 2014
Secretlyme: beklagar verkligen. Vilken jobbig situation du är i. Stor kram tänker på dig! <3
Secretlyme: beklagar verkligen. Vilken jobbig situation du är i. Stor kram tänker på dig! <3
Det vackraste: ja jag har haft två missfall (vecka 10 och 8). Första gången tog det 11 månader att bli gravid och efter det gick det snabbt att bli gravid men tyvärr var denna graviditet en mola/druvbörd (tumör). Så det blev graviditetsförbud på 3 månader. Allt ser bra ut och tumören har inte spridit sig så nu får vi försöka igen. Får först hjälp om det blir ett tredje missfall.
Det vackraste: tack det hoppas jag med. Men får nog räkna med att det kan ta ett år igen :( Känner mig inte så hoppfull längre.
Efter missfallet väntade vi en mens innan vi började försöka och blev gravid på andra försöket :)
Glad midsommar på er alla! <3
Har gjort halva utredningen dvs gjort spermatest och enbart ett vul och allt var bra. Blev gravid och nu vill de inte göra klart utredningen. Fick provsvar idag och Hcg var under 2. Så det var bra gått 4 månader nu sedan molan. Passade på att fråga kvinnokliniken om ev. Utredning hon tyckte att jag ska ringa till privatkliniken där vi gjorde utredningen och höra efter sommaren och om de säger nej igen ska jag ringa till kvinnokliniken. Hon kunde inte lova att de kan hjälpa mig måste kanske väntan tills det gått ett år efter missfallet. Fy vad det här är jobbigt har ju snart försökt i 2 år och jag har fyllt 37 år känner mig stressad pga åldern.
Det vackraste: tack för rådet!
Tänkte inte ringa förens efter sommaren men tog mod till mig idag. Ringde en privat ivf-klink där de både gör utredningar privat och via landstinget. Hade sån tur att få en tid redan nästa vecka någon hade precis avbokat :) Så får veta mer på torsdag om vilken hjälp jag kan få. Hoppas på det bästa.
Tack Emisssara! Det känns jättebra :)
Det vackraste: ja väldigt snabbt :) Ska till Sophia hemmet i Sthlm.
De är de proverna jag vill få svar på och beroende på hur äggreserven ser ut blir det antingen att betala ivf själv eller vänta.
Emisssara: vilken lång väntetid, vad jobbigt för er. Finns det något mer klinik som gör utredningar som du kan ringa till? Jag ringde förra veckan och talade med två till eftersom den första sa nej. Nu hade jag tur att någon ringde och avbokade så jag fick en sån snabb tid. Håller tummarna att ni lyckas bli gravida snart på egen hand. Stor kram
Idag kom kallelse till kliniken kändes konstigt att läsa att vi var välkomna till Ivf- och fertilitetsmottagningen. Blev glad men samtidigt en klump i magen. Glad för att vi eventuellt snart kan få hjälp men också ledsen för att behöva gå igenom allt det här. Men känner mig mer hoppfull nu iallafall än tidigare. Däremot så verkar det inte som jag kommer få någon ägglossning denna månad har nog aldrig hänt tidigare att jag inte får positivt på stickan men är på dag 15 och testet blir bara svagare.
Idag blev det positivt på äl testet på dag 17. Förra månaden var det på dag 12 så konstigt. Hade dock hugg och ont i äggstocken på dag 10 redan denna månad och äl-flytningar. Nu har jag inga äl flytningar alls eller värk.
Igår hämtade vi ut en kopia av mannens spermaprov inför mötet med fertilitetsmottagningen imorgon och det konstiga var att ett av värdena var avvikande (volym) och vår läkare sa i januari att allt såg bra ut. Så får se vad det säger imorgon om testet.