• FruA78

BIM September 2014

Jag har bestämt mig för att sluta att testa om jag har ägglossning och sluta ta gravtest innan bim. Vi behöver en paus orkar inte testa mer. Det räcker att ha sex några dagar innan äl sa fertilitetsläkaren på Sofiahemmet. Behöver inte pricka in exakt den dagen man har äl och väljer att lita på henne. Har snart prickat in äl i två år men utan någon större framgång. Första graviditeten hade vi sex 2-3 dagar innan äl och blev gravid ändå. Kommer försöka ha sex på dag cd 10,12 och 14 får se hur det går.

Jag förstår att ni fortsätter att testa men för min del så har det gått så långt att jag behöver hitta ett annat sätt att hantera det här. Just nu känns det som en lättnad :) Får se hur länge jag kan hålla mig utan test.

• FruA78

Lizzie: jag hoppas att jag kommer att klara att inte testa. Skulle vara skönt att släppa kontrollbehovet eftersom jag ändå inte kan kontrollera så det blir positivt gravtest. Jag känner att vi har gjort allt för att försöka lyckas på egen hand under två år och som du säger tar det mycket energi, vänta på positivt äl-test leta symtom och att ständigt pendla mellan hopp och besvikelse. Jag är trött. Så nu tänker jag koppla av under väntan på behandling. Kram

• FruA78

Härligt Lizzie! Håller tummarna för dig.

Ha det så trevligt på semestern. Vi åker på tisdag till Sicilien så härligt att komma iväg. Kommer mest troligt att ha ägglossning under semestern. Är på dag 10 idag har slutat att testa men äl brukar kommer mellan dag 12-17 så det är dags att börja försöka idag ;)

• FruA78

Stort grattis pyret. Hoppas att du får ett underbart bröllop och bröllopsresa <3

• FruA78

Lizzie: ja vad roligt att vi är tre som åker på samma dag :) Ha en underbar semester fina du. Javisst ska det bli underbart skönt att komma bort och koppla av. Vill inte tänka på det senaste två åren utan bara umgås med min man och ha det gott. Ladda nya batterier inför höstens utredning och eventuella behandlingar.

• FruA78

Här kom mensen imorse :( För varje månad som går utan ett plus känns ett barn allt längre bort. Börja tror att vi inte kommer lyckas. Har åldern emot mig. Jag skulle haft BF om två veckor nu om jag inte fått mitt senaste missfall och att jag inte är gravid än är jobbigt.

Det positiva är att jag och min man hade en underbar resa och vi har det otroligt bra tillsammans när vi få komma bort och tänka på annat. Samt att jag har tagit det sist blodprovet nu och behöver inte ta fler eftersom risken att cancern kommer tillbaka är vänligt liten. Så skönt :)

Ringde idag till Sophiahemmet och nästa fredag ska jag göra en hydrosonografi. Skönt att utredningen snart är klar.

• FruA78

SRMmamma87: vad skönt att ni äntligen ska få komma dit. Lycka till på onsdag!

• FruA78

Nostalgi: oj vilken jobbig situation du är i. Hoppas att allt kommer att gå bra. Tänker på dig! <3

Svar på tråden BIM September 2014