• FruA78

BIM September 2014

miamarina84 skrev 2015-10-16 19:48:19 följande:
    Sätts ägglossningssprutan igång direkt och ger dig ägglossning? :) låter bra i så fall. Inseminerar du din sambos spermier?
    Tror att ägget släpper imorgon någon gång. Hoppas att ägget inte har släppt än.

Ja det är min mans spermier. Vi blev klar med utredningen för några veckor sedan och de hittade inget fel på mig eller min man. Så nu börjar vi med insemination, max tre omgångar annars blir det nog ställa oss i kö till ivf. Nästa månad har vi försökt i 2 år.
  • FruA78
    miamarina84 skrev 2015-10-17 09:35:23 följande:
    Vi har just börjat våran utredning och detta med att skaffa barn är en gåta haha. Så mycket man lär sig hela tiden. Så ni har bra kvalité båda två på era ägg o spermier? Valde ni insemination frivilligt innan ivf, varför ;)
    Ja allt såg bra ut hos oss. Eftersom vi har lyckas bli gravida två gånger på två år så tyckte läkaren att vi skulle börja med insemination innan vi går på det "tunga artilleriet" ivf. Det var nu 9 månader sedan jag sist var gravid och det blir 6:e försöket nu. Måste vänta 12 månader efter senaste missfallet innan vi kan stå i kö till ivf. Jag tycker det känns bra att börja med insemination först och hoppas att det går hela vägen nu.

När är er utredning klar?
  • FruA78
    SRMmamma87 skrev 2015-10-19 14:34:43 följande:

Tänkte ge en liten uppdatering om hur det går för oss. Vi har faktiskt tagit paus den här månaden :-O Det känns sådär, men gör troligen ingen skillnad i när vi får plus. Anledningen är att jag behandlats för en liten bakteriell vaginos, samt att min man börjat på medicin som måste stabilisera sig i några veckor. Längtar till mens! Vill få börja med Pergotime så snart som möjligt, hoppas så jäkla mycket på det. Kanske lite för mycket? TVÅ chanser med Pergotime att bli gravid innan julafton. Vet att mångt, också jag, hade som mål att bli gravid innan jul förra året. Nu är vi snart där igen. Hur tänker och känner ni andra??

Håller tummarna för att pergotime ska funka för er på en gång så ni får plus till jul. Själv blir det tredje året som jag har önskat och hoppas vara gravid. Skulle vara jättejobbigt om jag inte skulle vara gravid till jul i år.
  • FruA78
    knaappeen skrev 2015-10-21 10:05:31 följande:

Tänkte bara hoppa in med en liten uppdatering här Går in i v 8 imorgon och ska pp vårt andra VUL för att se om hjärtat slår då jag hade lätta blödningar förra veckan och det ultraljudet visade bara fostret o inga hjärtslag då det ännu var rätt tidigt.

Hålle tummarna för er alla här inne!

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Håller tummarna att allt ser bra ut!
  • FruA78

Uppdatering av insemination. Allt gick bra i lördags men det gjorde ondare än spolningen det var inget jag var bered på men det onda gick snabbt över. Min man skulle vara där och lämna provet vid 9 tiden och jag fick en tid kl 14.00. Idag är det fem dagar sedan inseminationen och fick molvärk efter 1,5 dag och den håller i sig än. Det känns jobbigt vill veta om det har funkat eller inte. Ska testa den 30/10 känns långt till dess.

• FruA78
    eagle87 skrev 2015-10-21 20:08:05 följande:
    Hoppas :)

Ska du tjuvtesta??
    Jag ska testa på lördag eller söndag för att se att sprutan har gått ut, den ger falskt positivt upp till 10 dagar och jag tog den i torsdagskväll. Sen får jag se hur länge jag klarar att hålla mig.

Åh vad spännande hoppas så att du är gravid nu. Har du testa nåt än?
  • FruA78
    eagle87 skrev 2015-10-22 17:29:21 följande:

Bim +1. Ingen mens. Så nervös sov inget hela natten. Kommer bryta ihop om mensen kommer nu

Åh spännande håller tummarna så för dig nu. Har du några symtom?
  • FruA78
    eagle87 skrev 2015-10-24 09:46:00 följande:
    Nej ska testa imorn på bim +4. :)
    Har en fobi för neg test
    Oj så spännande :) Tror på positivt test <3
  • FruA78
    eagle87 skrev 2015-10-25 06:50:14 följande:

På 18 försöket lyckades vi!!!!
    Ge aldrig upp!!!!! Tack för allt stöd vet inte va ja hade gjort utan er

Stort grattis! Äntligen, vad glad jag blir för er skull :)
  • FruA78
    eagle87 skrev 2015-10-25 21:25:57 följande:

Fortf inga kramper men blöder fortf. Har blödit typ en halv binda. Klar rött med pytte små klumpar. Vad tror ni???

Håller tummarna för dig att det är en ofarlig blödning <3
Svar på tråden BIM September 2014