• FruA78

BIM September 2014

SecretlyMe skrev 2015-12-14 14:09:24 följande:

Pyret - hur mår du?! Hänger du kvar här?

Lycka till FruA! Hoppas på julklapp!

Önskar såklart er andra lycka till oxå, hoppas det nya året för med sig ny kraft och fler bebisar

Tack så mycket!

Hur går det för er?
  • FruA78

Nytt bim eftersom inseminationen blev senare, bim 27/12. Vill någon vara snäll och ändra? Får se om jag testar tidigare eller inte. Åh tiden går så långsamt, detta försök var mer jobbigt mentalt känner jag. Vill bara veta nu.

• FruA78
    Lizzie09 skrev 2015-12-15 20:55:57 följande:
    Håller tummarna jättehårt för dig! <3
    Tack så mycket!

Förstår att du är nervös det var jag med. Det kommer att gå bra. Tänker på dig! Kram
  • FruA78
    Lizzie09 skrev 2015-12-17 15:26:19 följande:

Precis varit hos gyn och både mina och min sambos värden var helt Perfekta! Såå otroligt skönt och vilken lättnad! Det som såg ut att vara en cysta på ena äggstocken förra gången var helt borta så det var ingen fara heller. Och jag har en stor äggblåsa som var på G att släppa! Det kunde verkligen inte bli ett bättre möte!

Vad skönt att mötet gick så bra :) Vad händer nu?
  • FruA78
    Lizzie09 skrev 2015-12-17 21:05:39 följande:
    Ja nu händer dessvärre inte så mycket mer än att vi får fortsätta försöka på egen hand. Händer det inget på ett tag så ska vi kontakta henne igen :)
    Okej men vad härligt att allt ser bra ut. Hoppas att du slipper kontakta de igen, att ni snart lyckas igen :)
  • FruA78
    eagle87 skrev 2015-12-18 12:07:13 följande:

Dag 23 idag O fortf inget pos test men linjen börjar bli starkare.. Detta är planen för oss... Ta denna cykeln som de kommer så inte dödligt aktivt försöka. Progestron blodprov igen för O se om de fortf lågt lr om förra gången va låg för att de va första äl efter missfall... Om ja får mens i jan testa en cykel Pergo plus progestron om de nu e lågt... Fick Pergo evigheter sen men aldrig testat.. Har bara en kurs, kommer mensen i feb så tillbaka ti läkaren så han kan skicka tillbaka remiss till lokala fertilitets kliniken... Mars blodprov till ivf.. April remiss till ivf som tar ca 4 veckor... O maj/juni börja ivf... Fick progestron som skulle räcka 4.5 monaden från Sverige....

Vad bra att testen blir starkare snart äl då :)

Förstår att det är jättejobbigt med all väntan men skönt att ni har en planering och vet vad som kommer att hända inom en snar framtid.
  • FruA78
    SecretlyMe skrev 2015-12-20 16:09:54 följande:
    För att genom insemination förs hela satsen in i livmodern istället för att ett visst antal får leta sig fram till öppningen vid vanlig utlösning i slidan Samt att spermierna "tvättas".
    Ja som secretleyme skriver så är det stor skillnad hur många spermier som når äggledarna. Spermierna tvättas inför insemination så de väljer de som är mest rörliga och sedan insemineras det via en kateter direkt in i livmodern. Mannen har haft ca 30-35 miljoner efter tvätt så det är stor skillnad på hur många som kommer in i livmodern än vid vanligt samlag.

Tredje gången gillt nu hoppas jag för vår del :)
  • FruA78
    SecretlyMe skrev 2015-12-20 16:30:47 följande:
    Jajjemen, håller tummarna!
    Tack så mycket! Går så segt, det var 9 dagar sedan inseminationen och fortfarande rätt starkt plus efter ägglossningssprutan. Har gått 10 dagar sedan sprutan och enligt FASS ska den var ute efter 10 dagar. De tidigare försöken har de inte varit så här starkt nu. Får se om jag testar imorgon igen för att se att den har gått ur.
  • FruA78
    SecretlyMe skrev 2015-12-20 18:19:51 följande:
    Får hoppas det är en liten julklapp därinne, redo att öppnas om 9 månader men redo att smygkikas på, på julaftonsmorgon (i form av positivt test) <3
    Tack vad gullig du är :) Det hoppas jag med <3
  • FruA78
    eagle87 skrev 2015-12-21 21:38:04 följande:

Dag 26 fortfarande ingen äl... Jävla kropp jävla missfall

Jobbigt :( Hoppas att hormonerna snart har stabiliserat sig. Kram
Svar på tråden BIM September 2014