-
Det gällde rent generellt. Javisst låter det bra med 75% chans till graviditet efter tre fullständiga försök. Jag vet inte om det gäller alla kliniker men vi hade ett avslutningsmöte där vi fick reda på hur den nya planeringen såg ut och att remissen till ivf skickades på en gång.miamarina84 skrev 2016-01-18 20:22:31 följande:Var det procentuellt för alla eller just er? Låter ju kanon med ivf annars ;) har man alltid ett möte innan man ställs i ivf kö där man pratar om framtida planer. Alltså först möte, remiss o sen sätts allt igång.
-
Tack! Jag la till dig nu. Jag heter ttcababy78 på instagram ;)SRMmamma87 skrev 2016-01-19 14:45:37 följande:langtatlangenog
-
Jag är också pepp nu. Är så nyfiken vilken klinik det blir om vi väljer att nyttja vårdgarantin.SRMmamma87 skrev 2016-01-19 14:46:11 följande:Jag är himla pepp på att få börja med IVF snart också. Hoppas bara läkaren tycker det samma när jag ringer honom nästa vecka.
Håller tummarna att er läkare tycker detsamma som er. Men ni har väl försökt nu i två år? Så det borde verkligen skicka iväg en remiss nu. Kram -
Nej vad tråkigt :( kramSRMmamma87 skrev 2016-01-24 10:15:46 följande:
Här vill det sig inte. Fick mens igår. Ska ringa dr på måndag ang ivf.
Fick också mens i lördags. Jag är på försök nr? Jag känner att jag har slutat räkna antal försök nu är lättare att räkna antal menstrationer fram till ivf. Förhoppningsvis bara två gånger till innan vi börjar. -
Härligt :) Då ligger vi lika till min gick iväg för en vecka sedan. Vet du när du kommer att få svar på remissen? Och hur lång är kötiden i ditt län?SRMmamma87 skrev 2016-01-25 11:26:40 följande:
Ringde gyn idag och läkaren skulle skriva remiss till IVF i eftermiddag.
-
Håller tummarna för er!Lizzie09 skrev 2016-01-25 12:41:23 följande:Mja, går sisådär.. Får hoppas att det går bättre om några dagar :) Spännande! Håller tummarna
-
Känner precis som dig är också rädd för sprutor. Har blivit tre sprutor nu i samband med inseminationerna och första gick jättebra men andra så gjorde det jätteont och det började blöda. Så vid tredje gången var jag jätteorolig men det gick bra till slut. Kommer säkert att gråta varje kväll med sprutorna men det finns inget annat val. Jag är mer rädd för att inget ägg ska befruktas och det inte blir något att sätta tillbaka. Men jag ser fram emot ivf känns som det är vår enda väg till bebis.SRMmamma87 skrev 2016-01-22 16:19:46 följande:Jag är också nål rädd och rädd för äggplock och allt som kan gå fel. Samtidigt känns det som om det är det sättet som kan hjälpa oss bli gravida och då vill man inte vänta.
-
Åh vad bra att ni ska få hjälp. Håller tummarna för dig nu.Lizzie09 skrev 2016-02-02 16:22:43 följande:
Fått en gnutta hopp igen! Har pratat med min gynklinik idag och vi kommer köra på insemination om 2 veckor. Åh, ska bli så skönt att äntligen få hjälp. Nu hoppas vi bara på att det kommer funka alldeles utmärkt!
-
Vad dåligt bemötande du fick :( Hur har det gått, tror du att du fått någon ägglossning denna månad?eagle87 skrev 2016-01-27 21:39:16 följande:
Så ledsen idag, har ju tagit Pergo denna cykel .. Va på ultraljud idag dag 15, som ja betala 1200 för.. De va ett privat ultraljuds företag. Kvinnan va så oprofessionell typ hon prata knappt visa inte mig skärmen.. De enda hon sa va här är bara massa små pco ägg O ingen ägglossning på gång.. Ja blev bara så ledsen O ställd så sa inget försökte bara hålla tårarna tillbaka. Här har jag lidit me sideffekter O betalar sen ultraljud me spar pengar O typ dagdrömt om Pergo tvillingar... Hur kan jag som ägglossar som en klocka inte ha ngr dominerande äggblåsor på dag 15. Ägglossar dag 18 ca... Vet inte hur länge ja orkar
-
Stort grattis!eagle87 skrev 2016-02-20 02:08:43 följande:
Srm mAmma O frua78 är ni fortf kvar här?
Här händer inte mycket, mens idag och ännu inger svar på ivf-remissen. Har gått mer än månad nu. Har verkligen tröttnat på det här :(