BIM September 2014
Vilka härliga och peppande ord <3 kram
Sexar på bra den här månaden. Dag 12, fortfarande inte positiv äl såklart, men vi vill maxa chanserna
Var och gjorde vul idag och denna gång var det två äggblåsor på höger äggstock som var 14 och 15 mm. Ska tillbaka igen på onsdag och se så det har vuxit tillräckligt. Oj så nervös jag blev, hoppas så att båda har vuxit tillräckligt. De två andra försöken så har det varit endast en äggblåsa på vänster äggstock och inseminationen har skett på cykeldag 11 och 12. Denna månad blir det antagligen på cykeldag 15 eller 16. Skillnaden denna gång var att jag började med Letrozol på cykeldag 5 på eftermiddagen istället för på dag 4 på morgonen. Läkaren sa att det är bra med förändring och hoppades att båda har växt till sig. Jag har ägglossning i vanliga fall på dag 12-16 och de två senaste graviditeterna så hade jag äl på dag 15 och 16. Så nu tror jag verkligen att det ska fungera.
Känner mig väldigt ledsen just nu... Är i Sverige O hälsar på mamma O tänkte passa på O besöka svensk gyn. Har tid imorn men bad att få hem journal skickad så nyss läst igenom de.
Ja har ju nu i en viss tid misstänkt lågt progestron O tog ett progestron blodprov cykeln efter missfallet O fick ett värde på 19. Enligt engelsk läkare helt ok.. Enligt privat kliniken ja ringde verkligen inte ok de måste vara över 30.
Kollade min journal O progestron. Blodprov ja tog i sve var 26. Så fortf inte bra. Är ledsen att ingen läkare agerat. 2 år O 1 månad O ett missfall som kanske aldrig behövt hända.
Får se va gyn säger imorn....
Bifogar en print screen om progestron...
Ber om ursäkt för många negativa inlägg från mig, men jag mår verkligen inte bra av allt dehär och har ingen annanstans att vända mig.. Känner att jag börjar tappa mig själv, är väldigt sällan pigg & glad som jag alltid annars är.. Känner mig nedstämd och lättirriterad nästan hela tiden och gråter ofta. Kanske beror det på julen och allt vad det innebär och att mitt tänkta bf-datum närmar sig med stormsteg.. Kommer ihåg att jag så gärna ville vara gravid till jul Förra året, och tröstade mig då med att jag Helt säkert skulle ha en bebis eller åtminstone vara höggravid till nästan jul.. Och här sitter man ett år senare, och har varken eller.
Hur gör ni andra för att orka och för att hålla huvudet över vattenytan? <3
Idag gick allt bra hos läkaren så himla skönt. Jag och mannen sov jättedåligt efter mötet i måndags vi var så oroliga att äggblåsorna skulle sluta växa eftersom det växt så långsamt denna månad. Men fick veta att båda växt till 18 mm och att det blir insemination på lördag. Så nu känns det som det finns lite större chans till ett plus. Vad konstig kroppen är, denna månad har jag inte känt av några biverkningar och bara lite stick i äggstocken och så blev det två äggblåsor istället för en. De andra månaderna har jag mått sämre och haft mer ont i äggstocken. Det jobbiga blir att testdagens blir juldagen istället för dagen innan julafton. Får se hur det blir med testandet, vågar inte tänka på det nu när jag känner mig positiv :)
Skickar kramar till er alla. Sexar för fullt och hoppar mellan hopp och förtvivlan som vanligt.
Det fick bra idag med inseminationen :) Nu är det två långa veckor igen. Mannen lämnade bra spermaprov igen och läkaren sa att det var dubbel så stor chans nu än tidigare eftersom det var två äggblåsor. Nu tror jag verkligen det ska funka. Om det inte gör det ska jag ringa och boka in ett nytt mötet efter den 7/1 och då blir det en ny planering.