• FruA78

BIM September 2014

miamarina84 skrev 2015-12-26 14:58:56 följande:
    Jaha får vissa vänta två år på ivf, menar du dem man inte hittar något fel på eller? De hittade inget fel på oss som tur är o vi har försökt sedsn september 14 men får ställa oss i kö i januari. Lång väntan därför skulle vi ställa oss i januari.
    Ja vissa som har fått diagnosen oförklarligt barnlösa kan få vänta 2 år innan remiss skickas till ivf. Vi har försökt sedan november 2013 men blev gravid september 2014 och januari 2015 men som båda slutade i missfall :(

Om remiss skickas nu i januari så kommer jag vända mig till vårdgarantin för väntetiden i Stockholms län är 9-12 månader. Så då blir kön Max 3 månader :)
  • FruA78

Mensen kom igår :( Om nån vill vara snäll och uppdatera listan. Nytt bim 26/1.

Nu ställer jag in mig på ivf och längtar tills vi ska börja med behandling.

• FruA78
    Lizzie09 skrev 2015-12-30 11:16:36 följande:
    Ja det är riktigt tufft :( Det gjorde det verkligen, men idag var det negativt så det igår är det starkaste spökstreck jag någonsin sett.. Trodde man kunde lita på cb, men tydligen inte :(
    Såg också testet igår. Trodde helt klart att du var gravid. Styrkekram

Snart är det nytt år och då måste det vara vårt år tjejer! 2016 <3
  • FruA78
    eagle87 skrev 2015-12-31 23:22:42 följande:

Gott nytt år2016 är vårat år.. Tack för allt stöd

Tack detsamma, gott nytt år! <3
  • FruA78
    SRMmamma87 skrev 2016-01-05 14:23:11 följande:

Stämmer listan nu?

Tack för du uppdaterar listan :) Nytt bim 23/1 fick positivt på ältest imorse. Samt att det inte blir insemination utan vi får försöka på egen hand igen. Oj vad segt det har känts mellan bim och äl, när vi inte är i behandling längre.

Den 18/1 ska vi får svar om vi kommer att ställas i ivf-kö nu eller behöver vänta ytterligare. Skönt att få reda på hur planeringen ser ut framöver. Har ställt in mig att det snart blir ivf, det känns bra men också nervöst.

Hur går det för er andra? Kram
  • FruA78
    SecretlyMe skrev 2016-01-08 07:48:53 följande:
    Hur känns det att försöka själv denna gång tycker du? Hur gör ni för att relationen ska hållas levande under tiden? Jag fortsätter hoppas för er, ni har hunnit gå igenom mycket och jag hoppas att 2016 får bli ert år

Vi är på försök 21, nyligen haft ägglossning (förhoppningsvis) och bim 21/1. Sambon har spermieprov den 12/1.
    Tack för dina fina ord. Håller tummarna för er med att ni snart lyckas. Hoppas att provet ser bra ut.

Precis efter jag fick min senaste mens kände jag mig väldigt otålig och ville börja med ifv på en gång. Nu ca en vecka efter känns det rätt så skönt att försöka igen själva. Mest skönt att slippa minus på flexen vilket var stressande eftersom det bliv många timmar minus under behandling. Annars så känner jag att vår relation har blivit ännu bättre nu under behandling, känner mig inte lika ensam i situationen. Min man har varit med på alla möten och tagit sprutan på mig så det känns bra. Trodde inte jag skulle känna mig hoppfull nu när vi försöker på egen hand men det gör jag. Annars är det svårt att motivera att försöka fortsätta. Jag mår alltid bättre av att känna mig hoppfull än uppgiven. Tar hellre smällen när mensen kommer.
  • FruA78
    eagle87 skrev 2016-01-14 12:57:32 följande:

Hej hur går de för alla?? Jag fick mens igår efter primolut O börjar med Pergo imorn. Ska även ta progestron supp efter äl... Äter även hög dos d vitamin spirulina pulver O massa vitaminer... SRm mamma när får du äl med Pergo O vilka dagar äter du?

Håller tummarna för dig att ni ska lyckas med nästa försök.

Jag är på äl +9 idag och testade negativt imorse. Kunde inte hålla mig, jag brukar inte testa tidigt längre men imorgon ska vi till läkaren. Hoppas verkligen att de ställer oss i ivf-kön, är så nervös nu kommer ha svårt att sova. Men det bästa skulle vara att jag är gravid ;)
  • FruA78

Mötet gick bra imorse och idag kommer remissen skickas för ivf. Så skönt, men läkaren sa att de kunde ta 1-1,5 månad innan vi kommer få svar på remissen och först då kan vi vända oss till vårdkansliet för att nyttja vårdgarantin. Väntetiden i Stockholm för ivf är just nu ca 6-9 månader och så länge vill jag inte vänta med tanke på min ålder. Passade på att fråga hur mycket större chans till graviditet med ivf istället för insemination och hon sa ca 25% på tre försök med insemination och 75% efter tre ivf försök, dvs tre äggplock. Det låter bra :)

• FruA78
    SRMmamma87 skrev 2016-01-18 13:24:32 följande:

Jag hänger mer på instagram just nu än här i tråden och vill gärna att alla som är kvar här, hänger med mig där också. Vill inte tappa bort er Hjärta

Jag ska skapa mig ett nytt konto där, måste bara komma på ett namn ;)

Vad heter du där? Kram
  • FruA78
    miamarina84 skrev 2016-01-17 20:27:40 följande:

Fick mens igår ;( så 17 gången gick åt skogen. Ska ringa infertilutredningen i morgon för att ställa mig i ivf kön...

Nej vad jobbigt :(
Svar på tråden BIM September 2014