• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • Bella06
    Ozzy09 skrev 2014-08-13 13:21:23 följande:
    Åh, hoppas hoppas hoppas att det är en liten krabat där inne!
    Det är ju vanligt med nidblödningar, håller tummarna för att det är så.
    När ska du testa dig? :))
    Tack! =)

Tror tyvärr inte att det blivit nåt nu heller - dels så försökte vi inte seriöst eftersom det va direkt efter mitt MF, å sen kommer det lite brunt nu så är nog kört.
    Men tänker testa imorgon bitti så att jag kan sluta med Progesteronkrämen - annars skjuter jag ju upp mensen och det finns det ju ingen poäng med
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias 060910 ♥ .?°`°?. ♥ Maja 091121 ♥¸.?°´¯) ♥
  • mrshellstrom
    Bella06 skrev 2014-08-13 12:05:44 följande:

Jag gjorde en utredning i januari - men alla prover ser bra ut. Läkaren tror att det bara är otur men det är svårt att tro efter 4 MF på raken.

Jag får missfall ganska tidigt - v.5-6 oftast - men efter 2 års försök så är jag ju inte ett dugg närmare bebis för det...

Det är därför jag nu provar Progesterall, för jag blir ju gravid men det verkar inte kunna hålla sig kvar..

Funderar också på att testa den krämen :)

Hur använder du den?
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-13 13:14:20 följande:
    Jag vet, det är skit jobbigt att behöva vänta! :) men håll ut, så slipper du kanske få fler minus. :) det är inte många dagar kvar till lördag morgon. :)

Jag har nog ÄL i helgen. Ska ta ett digitalt gravtest imorgon och hoppas att det visar "inte gravid". Gjorde ett vanligt igår och det var jätte svagt. Så jag HOPPAS verkligen att jag har ÄL denna månaden. :))
    Ja men verkligen! Jo ska försöka hålla mig. Men man vill ju veta nu. Men skönt att ha varit på jobbet idag och inte tänkt s mycket. Har knappt haft tid att kolla telefonen så det är skönt. Hoppas på att resten av veckan fortsätter så.
  • Ozzy09
    Bella06 skrev 2014-08-13 14:13:24 följande:

Tack! =)

Tror tyvärr inte att det blivit nåt nu heller - dels så försökte vi inte seriöst eftersom det va direkt efter mitt MF, å sen kommer det lite brunt nu så är nog kört.

Men tänker testa imorgon bitti så att jag kan sluta med Progesteronkrämen - annars skjuter jag ju upp mensen och det finns det ju ingen poäng med

Ok, men hoppas får vi ju göra ändå. :) skriv vad det visade när du testat dig imorgon. :)

Håller tummarna för dig! :)
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-13 18:57:42 följande:

Ja men verkligen! Jo ska försöka hålla mig. Men man vill ju veta nu. Men skönt att ha varit på jobbet idag och inte tänkt s mycket. Har knappt haft tid att kolla telefonen så det är skönt. Hoppas på att resten av veckan fortsätter så.

Ja, det är skönt att ha annat att tänka på! Jag sjukskrev med denna veckan.

Hade väl egentligen inte behövt det men det var gött eftersom sambon har semester med.

Och att blödningen fick slutat helt också. :)

Går man hemma har man BARA tankarna åt barnhållet. :)
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-13 20:24:22 följande:
    Ja, det är skönt att ha annat att tänka på! Jag sjukskrev med denna veckan.

Hade väl egentligen inte behövt det men det var gött eftersom sambon har semester med.

Och att blödningen fick slutat helt också. :)

Går man hemma har man BARA tankarna åt barnhållet. :)
    Men kan vara bra med så att kroppen verkligen återhämtar sig! Imorgon äter jag sista penicillinet så håll tummarna att jag inte får tillbaka borrelian och behöver fortsätta äta penicillin. J-la fästingar!

Jo men verkligen skönt att tänka på annat, ligger på soffan just nu sjukt trött funderar på å gå å lägga mig, illamående och känns som jag har träningsvärk i brösten går upp och ner. Snart är det helg.

Hoppas du slutar blöda nu så ni kan köra igång igen snart.
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-13 20:40:00 följande:

Men kan vara bra med så att kroppen verkligen återhämtar sig! Imorgon äter jag sista penicillinet så håll tummarna att jag inte får tillbaka borrelian och behöver fortsätta äta penicillin. J-la fästingar!

Jo men verkligen skönt att tänka på annat, ligger på soffan just nu sjukt trött funderar på å gå å lägga mig, illamående och känns som jag har träningsvärk i brösten går upp och ner. Snart är det helg.

Hoppas du slutar blöda nu så ni kan köra igång igen snart.

Åh då håller jag alla tummar och tår för att du är fri från borrelian. Ja, dom där små jäklarna borde inte få finnas. :/

Ska du tillbaka på någon kontroll om ett tag för att se om dunfått tillbaka det?

Jag har slutat blöda. Har inte gjort det på två-tre dagar. Det kommer bara en ljust missfärgning på kvällen när man går på toaletten. Konstigt. :/

Men OM jag nu har någon ägglossning denna månaden så är det till helgen så vi tänker köra på och hoppas på det bästa. Funderar på att ta ett digitalt gravtest imorgon och se om det visar "inte gravid". Har tagit två tester innan där plusset blivit väldigt svagt. Igår var det nästan osynligt.

Det är skönt att veta att den mesta hcg nivån gått ur kroppen och att man kan testa igen om typ 2 veckor och lita på resultat om det är ett starkare plus. :)

Jag önskar att man kunde spola fram två veckor nu så tiden går fort fort fort!!! :)

Uppdatera oss om hur det går för dig! :)
  • Ozzy09

Äntligen! Gjorde ett digitalt test imorse som visade "inte gravid". Min hcg nivå har äntligen försvunnit. Nu lägger jag detta bakom mig och börjar om på nytt! ;)

• Bella06
    Ozzy09 skrev 2014-08-14 09:15:31 följande:
    Äntligen! Gjorde ett digitalt test imorse som visade "inte gravid". Min hcg nivå har äntligen försvunnit. Nu lägger jag detta bakom mig och börjar om på nytt! ;)
    Inte ofta man blir glad för ett sånt besked - så Grattis! Flört
  • Bella06

Själv har jag testat nu - negativt.. Fast hade inte trott nåt annat..
    Så nu slutar jag med krämen och hoppas mensen dyker upp riktigt snart!

Jag kan ju iofs ha haft senare ÄL än vanligt eftersom jag fick MF förra månaden - men det känns som att greppa efter halmstrån..

Är nog bäst att vara lite realistisk istället! Skäms

Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!