• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • Anonym
    Björan skrev 2014-08-21 07:31:55 följande:

Jag hade rätt angående mina symtom, har igår och idag testat positivt :) är jätteglad men lite nervöst över hur det går denna gången.

Grattis!
  • Ozzy09

Nu har jag haft en smileygubbe på mina ÄL tester i förrgår & igår. Idag var det bara en rund ring igen. Nu börjar nästa väntan!

"Fick till det" dagen innan första glada gubben och på dag två. Hoppas det räcker. Både jag och sambon ligger utslagna med feber, snuva och hosta så man är ju inte på topp till att göra något egentligen! ;)

Någon annan som testat sig än?? ????

• Fiiaaa
    Ozzy09 skrev 2014-08-23 22:48:25 följande:

Nu har jag haft en smileygubbe på mina ÄL tester i förrgår & igår. Idag var det bara en rund ring igen. Nu börjar nästa väntan!

"Fick till det" dagen innan första glada gubben och på dag två. Hoppas det räcker. Både jag och sambon ligger utslagna med feber, snuva och hosta så man är ju inte på topp till att göra något egentligen! ;)

Någon annan som testat sig än?? ????

Härligt! Då håller vi tummarna. Jag testade neg i torsdags morse. Det var väl iofs i tidigaste laget, men jag tror inte att det tagit sig denna månad (delvis pga det blanka testet, delvis pga nada symtom). Väntar ut mensen nu som ska komma på tisdag, sen är det nya friska tag i september :)
    R
  • Ozzy09
    Fiiaaa skrev 2014-08-24 00:02:55 följande:

Härligt! Då håller vi tummarna. Jag testade neg i torsdags morse. Det var väl iofs i tidigaste laget, men jag tror inte att det tagit sig denna månad (delvis pga det blanka testet, delvis pga nada symtom). Väntar ut mensen nu som ska komma på tisdag, sen är det nya friska tag i september :)

Än är hoppet inte ute, vingård hålla tummarna för att nästa test visar annorlunda.

Ska du göra något test idag? :)
  • Fiiaaa
    Ozzy09 skrev 2014-08-24 08:26:52 följande:

Än är hoppet inte ute, vingård hålla tummarna för att nästa test visar annorlunda.

Ska du göra något test idag? :)

Nej jag tänkte vänta ut mensen nu. Borde komma imorgon, eller senast på tisdag. Gör den inte det får det bli nytt test i slutet av veckan :) Helt säker kan man såklart aldrig vara, men känns som att mensen är på g.
  • Ozzy09
    Fiiaaa skrev 2014-08-24 08:43:14 följande:

Nej jag tänkte vänta ut mensen nu. Borde komma imorgon, eller senast på tisdag. Gör den inte det får det bli nytt test i slutet av veckan :) Helt säker kan man såklart aldrig vara, men känns som att mensen är på g.

Ja, det är lika bra att ställa in sig på att mensen kommer varje månad så kanske man inte blir lika besviken när den faktiskt kommer.

Men det är starkt av dig att du kan hålla dig. Jag skulle aldrig kunna hålla mig från att testa så många dagar. ;)
  • Ozzy09

Tiden går såååå fruktansvärt långsamt. Jag har inte bim förarens torsdag nästa vecka.

Någon annan som testat sig eller snart ska göra? Eller som har några symptom? :)

• Fiiaaa
    Ozzy09 skrev 2014-08-26 12:58:16 följande:

Tiden går såååå fruktansvärt långsamt. Jag har inte bim förarens torsdag nästa vecka.

Någon annan som testat sig eller snart ska göra? Eller som har några symptom? :)

Har fått mens idag :( äsch, och det som kändes som vi prickat äl så bra och allt den här månaden. känns iaf skönt med en ny chans direkt
  • Ozzy09
    Fiiaaa skrev 2014-08-26 14:05:39 följande:

Har fått mens idag :( äsch, och det som kändes som vi prickat äl så bra och allt den här månaden. känns iaf skönt med en ny chans direkt

Ånej. :/ ja, det är bara att ta nya tag om två veckor igen! Har du provat ÄL tester?

Jag testade ju clearblue digital ÄL test nu denna gången eftersom jag ville veta om jag hade ÄL efter mitt missfall.

Jag hade ÄL, dock torsdag/fredag istället för söndag/måndag förra veckan som jag trodde.

Så det skiljde ju ändå 4-5 dagar vilket kan göra mycket om man försöker då man tror sig ha ÄL. :)

Jag har ju iofs inget resultat än, det får vi se nästa vecka om det hjälpte! :)

Vanliga stickor stressar mig, då tycker jag det är bättre att lägga en extra slant och få digitalt så man slipper spekulera i om man har stegring eller inte. :)
  • Fiiaaa
    Ozzy09 skrev 2014-08-26 22:16:34 följande:

Ånej. :/ ja, det är bara att ta nya tag om två veckor igen! Har du provat ÄL tester?

Jag testade ju clearblue digital ÄL test nu denna gången eftersom jag ville veta om jag hade ÄL efter mitt missfall.

Jag hade ÄL, dock torsdag/fredag istället för söndag/måndag förra veckan som jag trodde.

Så det skiljde ju ändå 4-5 dagar vilket kan göra mycket om man försöker då man tror sig ha ÄL. :)

Jag har ju iofs inget resultat än, det får vi se nästa vecka om det hjälpte! :)

Vanliga stickor stressar mig, då tycker jag det är bättre att lägga en extra slant och få digitalt så man slipper spekulera i om man har stegring eller inte. :)

Har testat med stickor och tycker att jag kunnat läsa av dem hyfsat bra. I kombination med regelbunden cykel och tempning så känns det som jag har rätt bra koll på cykeln. Men det kan säkert vara värt att testa digitalt nån månad bara för att dubbelkolla.

Usch jag känner mig så nere nu. Kände ju på mig innan att det inte tagit sig, men det blir så påtagligt när man blöder och har ont också. 4 månader sen missfallet nu och jag hade nog hoppas att bli gravid igen snabbare. Man hör ju om de som knappt hinner blinka innan de är gravida igen... Speciellt nu när jag vet att vi prickat äl två månader i rad...

Måste försöka fokusera på nåt annat än detta med graviditet men det är lättare sagt än gjort. Vill ju att detta med att försöka få barn ska kännas kul och spännande (som det gjorde innan missfallet) och inte som en kamp. Nån som har nåt tips?

Jag blev ju gravid på första försöket, något som jag aldrig hade väntat mig, men å vad lycklig jag var den där månaden. Nu känns det bara jobbigt och jag har svårt att hitta tillbaka till livsglädjen. Alla gamla kompisar är antingen gravida eller har barn...och det gör ju inte saken lättare.

Till slut så borde det väl ändå funka igen tänker jag, om man blivit gravid en gång och dessutom fått tillbaka äl och regelbunden cykel och såvitt jag vet blir man ju inte steril av missfall. 4 månader är ju såklart ingenting.

Var bara tvungen att skriva av mig lite, där jag ligger och inte kan sova. Så skönt att kunna ventilera lite här :)
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!