• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-16 00:27:30 följande:
    Vissa får ju tillbaka sin menscykel med en gång. Så det kanske kan vara så.

Kroppen är en helt fantastisk sak, att det ens kan gro en liten människa i magen. :)

Ring gyn och kolla vad dom säger om du känner att du vill kolla upp det.

Blöder du fortfarande?
    Jepp har börjat blöda igen och som sagt på min gamla bim-dag. Så det känns faktiskt skönt. Jo blöder fortfarande, och på "riktigt" inte som förra mån vid mf. Men nu kommer det en del klumpar osv så det kan ju vara det som blev kvar så det kanske är klokt att det inte blev ngt nu.

Jag kanske med skulle prova sån kräm, hur fungerar den? Det finns ju även ngt slags glidmedel för att göra slidsektetet mer tillgängligt och bra för spermierna.
  • carrolinea
    Björan skrev 2014-08-15 23:13:41 följande:

Känns nästan som att jag är gravid. Känns precis som sist när jag plussade. Har varit väldigt trött ett par dagar, har humörsvängningar, ömma bröst och ökade flytningar. Vågar inte hoppas på för mkt.

Gjorde ett test i morse som givetvis va negativt. Är bara på BIM-6 så inte så konstigt.

Håller tummen för dig :) säkert tidigt att testa, du får uppdatera sen :)
  • Björan
    carrolinea skrev 2014-08-16 13:02:21 följande:

Håller tummen för dig :) säkert tidigt att testa, du får uppdatera sen :)

Tack snälla ni! Det svåraste är att man blir så besviken varje gång det inte blir ett plus och det är svårt att få sin omgivning att förstå ibland. Hjälper att prata av sig här när man är i liknande situation.

Hoppas vi alla snart har ett plus!
  • carrolinea
    Björan skrev 2014-08-16 13:38:44 följande:
    Tack snälla ni! Det svåraste är att man blir så besviken varje gång det inte blir ett plus och det är svårt att få sin omgivning att förstå ibland. Hjälper att prata av sig här när man är i liknande situation.

Hoppas vi alla snart har ett plus!
    Visst är det så. Skönt att prata av sig.

Håller med och hoppas att det snart blir ngt.
  • Björan

Tog ett test idag på morgonen, kunde inte hålla mig. Det va såklart negativt. Hade räknat fel antingen BIM-5 eller -7 idag. Men är ju så svårt att veta efter mf hur cykeln är.

Kanske är för tidigt att testa egentligen?

Mina bröst gör ont vid minsta beröring och känner mig verkligen gravid.

Funderar på att köpa rfsu testa tidigt, någon som har erfarenhet av dom?

• Fiiaaa

Hej hopp! Jag hakar gärna på här! Var i v 10 i början av maj när det inte ville sig längre. Sjukt tungt var det då, och det har inte varit så high chaparral under sommaren heller, när kroppen strulat och hoppat över både äl och mens, haft mellanblödningar och monster PMS. Nu verkar det dock som om de två senaste cyklarna har funkat någorlunda som de ska (ta i trä), och väntar just nu på bim im en dryg vecka.

• Fiiaaa
    Alvisen76 skrev 2014-08-15 23:08:40 följande:

Tack! Ska gå in och lägga en beställning efter helgen   Jag är ju så pass gammal att jag säkert behöver progesteron. Jag har inte en aning om vad som orsakar mina missfall, så jag testar allt man bara kan testa själv utan läkarhjälp.

Jag kommer ihåg att du var en av dem som stöttade mig genom hela mitt missfall i en annan tråd i våras. Jag är så himla ledsen att höra att du har fått mf igen! Måste bara få beklaga, skicka en massa varma kramar och tacka för ditt stöd i våras. Det var oumbärligt att ni var några stycken som tog er tid att ventilera. Hoppas att allt ordnar till sig snarast och att vi har varsitt nytt plus i en inte allt för avlägsen framtid.
  • Ozzy09
    Fiiaaa skrev 2014-08-17 20:01:11 följande:

Hej hopp! Jag hakar gärna på här! Var i v 10 i början av maj när det inte ville sig längre. Sjukt tungt var det då, och det har inte varit så high chaparral under sommaren heller, när kroppen strulat och hoppat över både äl och mens, haft mellanblödningar och monster PMS. Nu verkar det dock som om de två senaste cyklarna har funkat någorlunda som de ska (ta i trä), och väntar just nu på bim im en dryg vecka.

Vad jobbigt att det krånglat så för dig! Hoppas att det vill sig denna gången!

Håller tummarna för ett fint plus till helgen! :)
  • Ozzy09
    Björan skrev 2014-08-17 10:10:23 följande:

Tog ett test idag på morgonen, kunde inte hålla mig. Det va såklart negativt. Hade räknat fel antingen BIM-5 eller -7 idag. Men är ju så svårt att veta efter mf hur cykeln är.

Kanske är för tidigt att testa egentligen?

Mina bröst gör ont vid minsta beröring och känner mig verkligen gravid.

Funderar på att köpa rfsu testa tidigt, någon som har erfarenhet av dom?

Ja det är svårt att veta hur allt fungerar efter ett mf. Jag tycker mig känna att jag har ÄL nu. Men det kan ju skjutas ännu en vecks bort. Hoppas jag prickar in någorlunda rätt isf. :)

Jag testade med RFSU testa tidigt förra gången, det visade negativt. Så jag tog en vanlig clearblue blue. Det visade positivt. Så jag tycker bäst om clearblues tester. :)
  • Lantis86
    Bella06 skrev 2014-08-13 12:05:44 följande:

Jag gjorde en utredning i januari - men alla prover ser bra ut. Läkaren tror att det bara är otur men det är svårt att tro efter 4 MF på raken.

Jag får missfall ganska tidigt - v.5-6 oftast - men efter 2 års försök så är jag ju inte ett dugg närmare bebis för det...

Det är därför jag nu provar Progesterall, för jag blir ju gravid men det verkar inte kunna hålla sig kvar..

Bella06 skrev 2014-08-13 12:05:44 följande:

Jag gjorde en utredning i januari - men alla prover ser bra ut. Läkaren tror att det bara är otur men det är svårt att tro efter 4 MF på raken.

Jag får missfall ganska tidigt - v.5-6 oftast - men efter 2 års försök så är jag ju inte ett dugg närmare bebis för det...

Det är därför jag nu provar Progesterall, för jag blir ju gravid men det verkar inte kunna hålla sig kvar..

Har också fått 4 missfall (2 ma, båda v.8 men första upptäcktes v18 på rul, å andra v14 på vul) sen har jag haft 2 vanliga mf v 7 och v 5... Har gjort en utredning som inte visar något... Men jag har alla fall fått trombyl och progesteron vaggisar att ta vid plus...

Så nu väntar jag bara på mens eller plus, skulle fått mens igår, men inget plus i morse, så nu går man bara å väntar:( känner mig inte gravid, men mån måste ju ändå hoppas...
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!