• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • Anonym (m)
    Ozzy09 skrev 2014-08-28 21:21:55 följande:
    Jag är likadan! Det låter som det är mig du beskriver! Det går inte att INTE tänka på det.

Nu är jag ledig imorgon, och jobbar lördag och söndag. Så jag får lite annat att tänka på. Sen kan jag säkert hålla mig en liten dag till så jag testar på tisdag. :) det är ju bim-2 inte så farligt tidigt, :)

Okej, nej fruktansvärt jobbigt också! 

Okej det är ju skönt att du får annat att tänka på. Nej bim-2 borde ju absolut gå, om du inte är låghormonare? Men du kanske plussade såpass "tidigt" i dom förra graviditeterna :) 

Jag brukar få lite finnar när mensen är på g också så om det blir så så vet jag ju nästan vad jag har att se fram emot. 
    Idag har jag inte haft så mycket molande värk, känns faktiskt lite trist, vill ju så gärna att det ska vara ett positivt symptom!!

Om dagarna bara kunde gå lite fortare.. Haha! 

• Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-28 21:36:57 följande:

Okej, nej fruktansvärt jobbigt också! 

Okej det är ju skönt att du får annat att tänka på. Nej bim-2 borde ju absolut gå, om du inte är låghormonare? Men du kanske plussade såpass "tidigt" i dom förra graviditeterna :) 

Jag brukar få lite finnar när mensen är på g också så om det blir så så vet jag ju nästan vad jag har att se fram emot. 

Idag har jag inte haft så mycket molande värk, känns faktiskt lite trist, vill ju så gärna att det ska vara ett positivt symptom!!

Om dagarna bara kunde gå lite fortare.. Haha! 

Jo, jag testade mig väldoft tidigt med den förra iaf, med dottern kommer jag inte ihåg mer än att jag inte kunde hålla mig där heller iaf. Så jag är nog ingen låghormonare! :)

Ok, men det behöver ju inte betyda att det inte är någonting. Värken kan komma och gå lite som den vill.

Vi får försöka att inte känna efter så mycket, det finns ju ingenting vi kan göra åt saken nu i vilket fall. Undra om det är så lätt som det är sagt!? :)
  • Anonym (m)
    Ozzy09 skrev 2014-08-28 23:12:01 följande:
    Jo, jag testade mig väldoft tidigt med den förra iaf, med dottern kommer jag inte ihåg mer än att jag inte kunde hålla mig där heller iaf. Så jag är nog ingen låghormonare! :)

Ok, men det behöver ju inte betyda att det inte är någonting. Värken kan komma och gå lite som den vill.

Vi får försöka att inte känna efter så mycket, det finns ju ingenting vi kan göra åt saken nu i vilket fall. Undra om det är så lätt som det är sagt!? :)

Okej :) 

Jo det har du faktiskt rätt i! 

Ja nu är det ju helg så man får försöka sysselsätta sig lite, så man kanske inte känner efter så mycket men det är nog lättare sagt än gjort som du säger! 
    Men snart är väntan över :) 

Vad har du för gravtest förresten? Jag köpte från graviditetskollen, står såhär: 

Ett mycket känsligt graviditetstest (25 mIU/ml)  kan därför detektera graviditet så tidigt som 7 dagar efter befruktning

Tror du det är något man kan lita på? Stämmer det borde ju jag kunna testa nu redan.. Frågan är om jag vågar.. Hmm! 
  • Anonym (m)

Nej det stämde inte, va tvungen att kolla kalendern, har inte alls gått 7 dagar, sen vet jag heller inte när/OM befruktning skedde ju.. 

• Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-29 11:22:50 följande:

Nej det stämde inte, va tvungen att kolla kalendern, har inte alls gått 7 dagar, sen vet jag heller inte när/OM befruktning skedde ju.. 

Jag har alltid kört med clearblue, har två vanliga tester och ett digitalt.

Men dom är ju svindyra mot andra så jag tänker inte slösa innan nästa vecka! :)

Jag har faktiskt dålig koll på sånt där, men så tidigt som 7 dagar efter befruktning låter tidigt.

Jag tycker vi väntar till måndag/tisdag iallafall så kör vi varsitt test. ;)
  • Anonym (m)
    Ozzy09 skrev 2014-08-29 12:11:12 följande:
    Jag har alltid kört med clearblue, har två vanliga tester och ett digitalt.

Men dom är ju svindyra mot andra så jag tänker inte slösa innan nästa vecka! :)

Jag har faktiskt dålig koll på sånt där, men så tidigt som 7 dagar efter befruktning låter tidigt.

Jag tycker vi väntar till måndag/tisdag iallafall så kör vi varsitt test. ;)

Okej :)
    Ja jag tycker också det låter väldigt tidigt! 
    Okej, ja men det kör vi på! Jag kommer ändå inte kunna hålla mig till nästa fredag haha! Skrattande

• carrolinea
    Anonym skrev 2014-08-27 21:18:59 följande:
    ja, det kom både klumpar och massa blod :/ men ringde gyn iaf då jag kom på att jag är rh-neg för att kolla att jag inte behövde anti-d spruta... men behövdes inte när det var så tidigt tydligen...
    Så nu är det bara att vänta ut blödningen å hoppas att det tar sig snabbt igen..
    Tror att grav kanske stannade upp ännu tidigare, tog ett test på fre som var svagt positivt, ett digitalt på lör som va "gravid 1-2" å tog en ny sticka på sön (bim dagen)som inte var mkt starkare än fredagstestet, så antagligen stannade det upp redan fre/lör tror jag..
    Tack för din information ang rh- jag är med det. Hade inte en tanke på det. Hoppas det går vägen snart.
  • carrolinea
    mrshellstrom skrev 2014-08-29 18:25:42 följande:

Woho - nu blir det till att mysa ikväll.

I förrgår, ikväll och kanske imorgon. ;)

phpZ8BlWQ22311.jpg

Härlig!
  • carrolinea

När nu vart gravida, hur har det gått för er att träna då?

Åkte hem från träningen tidigare i veckan och trodde att jg skulle spy på bussen. Och veckan innan slutade jag spela för att jag mådde illa, men det borde ju inte vara så om det inte är så att jag fick en liten blödning bara denna månad. Har fortfarande inte gjort ngt test. Men hela förra veckan började jag typ gråta för ingenting men denna har varit bättre typ eller så har jag inte utsatt mig för lika känsliga situationer.

Funderade på vägen hem från jobbet idag om jag borde köpt ett test, har ven fått massa finnar helt fel tidpunkt osv.

Hur går det för er som har bim nästa vecka?

Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!