• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • MatildaMamman

Hej. Testade positivt i lördags å började blöda igår... idag var testet negativt, kanske nån antydan till streck men inte mer än så.. så blev missfall i vecka 4+2 :( var första försöket till 3 e barnet.. inte fått missfall förut... bör man ringa BM eller behövs inte det när det är så tidigt missfall?

• Ozzy09
    MatildaMamman skrev 2014-08-27 08:51:08 följande:

Hej. Testade positivt i lördags å började blöda igår... idag var testet negativt, kanske nån antydan till streck men inte mer än så.. så blev missfall i vecka 4+2 :( var första försöket till 3 e barnet.. inte fått missfall förut... bör man ringa BM eller behövs inte det när det är så tidigt missfall?

PH vad tråkigt. :/ har du sett att det har kommit ut några klumpar?

Jag ringde både KK och min bm när jag fick missfall men dom tyckte att jag kunde avvakta om jag inte började blöda mer igen eller fick väldigt ont.

Men ring du och kolla, du kanske får ett annat svar. Det är ju ganska vanligt att man blöder tidigt i en graviditet. Och att hormonerna går ut så snabbt låter konstigt. I och med att du testade dig igen.

Jag skulle nog ringt och velat kolla upp det.
  • Ozzy09
    Fiiaaa skrev 2014-08-27 00:58:47 följande:

Har testat med stickor och tycker att jag kunnat läsa av dem hyfsat bra. I kombination med regelbunden cykel och tempning så känns det som jag har rätt bra koll på cykeln. Men det kan säkert vara värt att testa digitalt nån månad bara för att dubbelkolla.

Usch jag känner mig så nere nu. Kände ju på mig innan att det inte tagit sig, men det blir så påtagligt när man blöder och har ont också. 4 månader sen missfallet nu och jag hade nog hoppas att bli gravid igen snabbare. Man hör ju om de som knappt hinner blinka innan de är gravida igen... Speciellt nu när jag vet att vi prickat äl två månader i rad...

Måste försöka fokusera på nåt annat än detta med graviditet men det är lättare sagt än gjort. Vill ju att detta med att försöka få barn ska kännas kul och spännande (som det gjorde innan missfallet) och inte som en kamp. Nån som har nåt tips?

Jag blev ju gravid på första försöket, något som jag aldrig hade väntat mig, men å vad lycklig jag var den där månaden. Nu känns det bara jobbigt och jag har svårt att hitta tillbaka till livsglädjen. Alla gamla kompisar är antingen gravida eller har barn...och det gör ju inte saken lättare.

Till slut så borde det väl ändå funka igen tänker jag, om man blivit gravid en gång och dessutom fått tillbaka äl och regelbunden cykel och såvitt jag vet blir man ju inte steril av missfall. 4 månader är ju såklart ingenting.

Var bara tvungen att skriva av mig lite, där jag ligger och inte kan sova. Så skönt att kunna ventilera lite här :)

Jag förstår dig precis. Jag skulle haft i början på mars. Nu har jag en kompis som ska ha i januari och en i februari, min bror i mars och min sambos bror nu i oktober. Man är såklart jätte glad för deras skull men verkligheten kommer ikapp en och man tänker att "när dom får sina bebisar så skulle jag haft min med". Jag tänker på det dagligen och det är skit jobbigt. Det tär verkligen på kroppen och man vill inte göra någonting annat än att bara stänga in sig och vara ensam.

Det tar nog en lång tid innan man kommer över ett missfall, att bara ha tanken på sin "förlust". Men vår tid kommer den också.

Jag blev gravid på första försöket med både dottern och denna (mf). Så tyvärr är jag nog inställd på att jag ska vara gravid nu med. Dumt, jätte dumt.

Jag letar symtom som jag hade sist, speciellt stickningar i brösten. Man blir inte klok av det här, och den eviga väntan, 2 veckor känns som 2 år! :(

1 vecka kvar idag. Jag kommer nog inte kunna hålla mig i början på nästa vecka. :)
  • Anonym
    Ozzy09 skrev 2014-08-27 11:47:34 följande:
    PH vad tråkigt. :/ har du sett att det har kommit ut några klumpar?

Jag ringde både KK och min bm när jag fick missfall men dom tyckte att jag kunde avvakta om jag inte började blöda mer igen eller fick väldigt ont.

Men ring du och kolla, du kanske får ett annat svar. Det är ju ganska vanligt att man blöder tidigt i en graviditet. Och att hormonerna går ut så snabbt låter konstigt. I och med att du testade dig igen.

Jag skulle nog ringt och velat kolla upp det.
    ja, det kom både klumpar och massa blod :/ men ringde gyn iaf då jag kom på att jag är rh-neg för att kolla att jag inte behövde anti-d spruta... men behövdes inte när det var så tidigt tydligen...
    Så nu är det bara att vänta ut blödningen å hoppas att det tar sig snabbt igen..
    Tror att grav kanske stannade upp ännu tidigare, tog ett test på fre som var svagt positivt, ett digitalt på lör som va "gravid 1-2" å tog en ny sticka på sön (bim dagen)som inte var mkt starkare än fredagstestet, så antagligen stannade det upp redan fre/lör tror jag..
  • Ozzy09
    Anonym skrev 2014-08-27 21:18:59 följande:

ja, det kom både klumpar och massa blod :/ men ringde gyn iaf då jag kom på att jag är rh-neg för att kolla att jag inte behövde anti-d spruta... men behövdes inte när det var så tidigt tydligen...

Så nu är det bara att vänta ut blödningen å hoppas att det tar sig snabbt igen..

Tror att grav kanske stannade upp ännu tidigare, tog ett test på fre som var svagt positivt, ett digitalt på lör som va "gravid 1-2" å tog en ny sticka på sön (bim dagen)som inte var mkt starkare än fredagstestet, så antagligen stannade det upp redan fre/lör tror jag..

Ok. Jag är också RH-neg. Hade inte en tanke alls på något sådant! :/

Skönt att man inte behövde en spruta. Jag blir inte klok på alla papper jag fick hos BM vid min första graviditet. Tycker det är komplicerat det här med blodgrupper och komplikationer vid nästa graviditet om första barnet är samma..
  • Anonym (m)

Hej, idag är det fem dagar sen jag hade äl, har molande värk i magen som har suttit i sen igår. Någon som känner igen det? Aldrig haft så innan.. 

• Anonym

Dag 20, starka streck på ältesterna men inte tillräckligt ännu.

Tog ett sånt digital dubbel tjohej från cb idag innan jag såg att man ska ha morgonurin. ;) den visade bara en tom ring såklart.

Nu märkte jag dock; läs ej om du är känslig; att jag fick en tjock, vitgul flytning på pappret som gick att dra ut hur långt som helst. Även lite småhugg i magen. Äl på gång kanske? :)

Vill så gärna hoppas att det lyckas efter ett ma i maj och mf nu i augusti.

Vad tror ni om bilden? :)

• Anonym
    Ozzy09 skrev 2014-08-27 12:00:56 följande:
    Jag förstår dig precis. Jag skulle haft i början på mars. Nu har jag en kompis som ska ha i januari och en i februari, min bror i mars och min sambos bror nu i oktober. Man är såklart jätte glad för deras skull men verkligheten kommer ikapp en och man tänker att "när dom får sina bebisar så skulle jag haft min med". Jag tänker på det dagligen och det är skit jobbigt. Det tär verkligen på kroppen och man vill inte göra någonting annat än att bara stänga in sig och vara ensam.

Det tar nog en lång tid innan man kommer över ett missfall, att bara ha tanken på sin "förlust". Men vår tid kommer den också.

Jag blev gravid på första försöket med både dottern och denna (mf). Så tyvärr är jag nog inställd på att jag ska vara gravid nu med. Dumt, jätte dumt.

Jag letar symtom som jag hade sist, speciellt stickningar i brösten. Man blir inte klok av det här, och den eviga väntan, 2 veckor känns som 2 år! :(

1 vecka kvar idag. Jag kommer nog inte kunna hålla mig i början på nästa vecka. :)
    Ja det är inte så lätt att komma över som man tror. Och för mig blir det nästan värre varje månad nu när mensen kommer. Då känns det ännu mer som... varför skulle det hända liksom. Och så ser jag flera tjejer på jobbet som ska få barn i december med fina växande magar och vet att så skulle jag också ha sett ut nu om det inte hade hänt. Det är lite tungt! Nu har jag iaf bestämt mig för att släppa kollen kommande månader. Tänker varken äl-testa eller tempa, utan ta det lite som det kommer. Orkar inte stressa för att pricka äl och sen stressa för att vi kanske inte gjorde det och sen bli skitbesviken när mensen kommer ändå. Ska försöka ta det lite mer som det kommer och hitta nåt annat fokus. iallafall några månader nu, fram tills årsskiftet eller så. Sen får jag kanske börja kolla upp cykeln igen om jag fortfarande inte blivit gravid då. 
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-27 21:53:37 följande:

Hej, idag är det fem dagar sen jag hade äl, har molande värk i magen som har suttit i sen igår. Någon som känner igen det? Aldrig haft så innan.. 

Jag har haft så båda gångerna. :) har det nu med plus stickningar i brösten och konstig mage! Bim nästa vecka jag med! :)
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!