• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • Fiiaaa
    Björan skrev 2014-08-21 07:31:55 följande:

Jag hade rätt angående mina symtom, har igår och idag testat positivt :) är jätteglad men lite nervöst över hur det går denna gången.

Härligt! Grattis!!
  • Ozzy09
    Björan skrev 2014-08-21 07:31:55 följande:

Jag hade rätt angående mina symtom, har igår och idag testat positivt :) är jätteglad men lite nervöst över hur det går denna gången.

Åååh vad underbart!!! GRATTIS!!! Jag fick en Smileygubbe på mitt ÄL test nu ikväll! Så nu ska vi köra! :)
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-21 20:27:32 följande:
    Åååh vad underbart!!! GRATTIS!!! Jag fick en Smileygubbe på mitt ÄL test nu ikväll! Så nu ska vi köra! :)
    Kör hårt!

Hoppas det vill ta sig igen!
  • Anonym
    smultronoga skrev 2014-08-21 19:47:38 följande:

Hänger gärna på. 1 mf 2013 och 1 ma i april i år. Bara neg stickor sen dess. Har pos glada gubbar vsrje månad. Började med rosenrot i maj mest för att pigga upp mig oxh boosta lite. Tänkte prova med munkpeppar bara för att testa. Längtar igen till känslan med en pos sticka

Välkommen! Känner igen mig i mycket, för mig har dock cyklarna strulat rejält sen missfallet i maj. De senaste två har jag ätit rosenrot och verkar åtminstone ha ägglossning, så det är ju iaf ett fall framåt :) lycka till!
  • carrolinea

Jag måste fråga er.

Har senaste dagarna typ börjat gråta för ingenting, satt och kollade på film igår med mina elever och höll på att börja gråta. Satt och läste idag på väg till jobbet och höll på att börja gråta, men typ som jag känner mig vid PMS. Men fick ju "mens" för 1 vecka sen, idag högg det till i bröstet och jag fick jätteont en stund men blev bättre när jag tog av bh-n. Har även varit sjukt trött (kan vara för att jag började jobba för ca 1 v sen efter semestern) igår när jag tränade blev jag sjukt trött och illamående. Hmm är lite fundersam över detta. Det ordnar sig nog, blev tvungen att skriva av mig lite.

• Björan
    Ozzy09 skrev 2014-08-21 20:27:32 följande:

Tack så mkt är ofattbart :) åh va roligt hoppas det går vägen för dig nu då:)
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-21 20:34:29 följande:

Jag måste fråga er.

Har senaste dagarna typ börjat gråta för ingenting, satt och kollade på film igår med mina elever och höll på att börja gråta. Satt och läste idag på väg till jobbet och höll på att börja gråta, men typ som jag känner mig vid PMS. Men fick ju "mens" för 1 vecka sen, idag högg det till i bröstet och jag fick jätteont en stund men blev bättre när jag tog av bh-n. Har även varit sjukt trött (kan vara för att jag började jobba för ca 1 v sen efter semestern) igår när jag tränade blev jag sjukt trött och illamående. Hmm är lite fundersam över detta. Det ordnar sig nog, blev tvungen att skriva av mig lite.

När jag var gravid med dottern började jag gråta på jobbet två gånger för ingenting. Men chef ringde och frågade om jag kunde ta en tid en dag, vilket jag inte kunde och bröt ihop totalt. Haha! Då det kan säkert vara ett symtom. :)

Var det mens du hade för en vecka sedan eller bara en liten blödning?

Har du testat dig? :)
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-21 21:40:59 följande:
    När jag var gravid med dottern började jag gråta på jobbet två gånger för ingenting. Men chef ringde och frågade om jag kunde ta en tid en dag, vilket jag inte kunde och bröt ihop totalt. Haha! Då det kan säkert vara ett symtom. :)

Var det mens du hade för en vecka sedan eller bara en liten blödning?

Har du testat dig? :)
    Nej har inte testat. Gör det nästa vecka. Var typ bara trosskydd lite rosa/brunt men kom lite färskt så tror faktiskt inte det är ngt men man vet ju aldrig
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-21 21:57:26 följande:

Nej har inte testat. Gör det nästa vecka. Var typ bara trosskydd lite rosa/brunt men kom lite färskt så tror faktiskt inte det är ngt men man vet ju aldrig

Det kan ju ha varit en nidblödning du hade med tanke på att det inte kom mer än så?

Det är nog bra att du håller dig så länge du kan så man slipper onödiga negativa test! :)
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-21 23:02:22 följande:
    Det kan ju ha varit en nidblödning du hade med tanke på att det inte kom mer än så?

Det är nog bra att du håller dig så länge du kan så man slipper onödiga negativa test! :)
    Men kom ju även lite på pappret fredagen för 2 veckor sen och sen absolut ingenting mer. Aja det ordnar sig nog. Väntar tills nästa vecka och ser
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!