• Anonym

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

smultronoga skrev 2014-08-21 19:47:38 följande:

Hänger gärna på. 1 mf 2013 och 1 ma i april i år. Bara neg stickor sen dess. Har pos glada gubbar vsrje månad. Började med rosenrot i maj mest för att pigga upp mig oxh boosta lite. Tänkte prova med munkpeppar bara för att testa. Längtar igen till känslan med en pos sticka

Välkommen! Känner igen mig i mycket, för mig har dock cyklarna strulat rejält sen missfallet i maj. De senaste två har jag ätit rosenrot och verkar åtminstone ha ägglossning, så det är ju iaf ett fall framåt :) lycka till!
  • Anonym
    Björan skrev 2014-08-21 07:31:55 följande:

Jag hade rätt angående mina symtom, har igår och idag testat positivt :) är jätteglad men lite nervöst över hur det går denna gången.

Grattis!
  • Anonym
    Ozzy09 skrev 2014-08-27 11:47:34 följande:
    PH vad tråkigt. :/ har du sett att det har kommit ut några klumpar?

Jag ringde både KK och min bm när jag fick missfall men dom tyckte att jag kunde avvakta om jag inte började blöda mer igen eller fick väldigt ont.

Men ring du och kolla, du kanske får ett annat svar. Det är ju ganska vanligt att man blöder tidigt i en graviditet. Och att hormonerna går ut så snabbt låter konstigt. I och med att du testade dig igen.

Jag skulle nog ringt och velat kolla upp det.
    ja, det kom både klumpar och massa blod :/ men ringde gyn iaf då jag kom på att jag är rh-neg för att kolla att jag inte behövde anti-d spruta... men behövdes inte när det var så tidigt tydligen...
    Så nu är det bara att vänta ut blödningen å hoppas att det tar sig snabbt igen..
    Tror att grav kanske stannade upp ännu tidigare, tog ett test på fre som var svagt positivt, ett digitalt på lör som va "gravid 1-2" å tog en ny sticka på sön (bim dagen)som inte var mkt starkare än fredagstestet, så antagligen stannade det upp redan fre/lör tror jag..
  • Anonym

Dag 20, starka streck på ältesterna men inte tillräckligt ännu.

Tog ett sånt digital dubbel tjohej från cb idag innan jag såg att man ska ha morgonurin. ;) den visade bara en tom ring såklart.

Nu märkte jag dock; läs ej om du är känslig; att jag fick en tjock, vitgul flytning på pappret som gick att dra ut hur långt som helst. Även lite småhugg i magen. Äl på gång kanske? :)

Vill så gärna hoppas att det lyckas efter ett ma i maj och mf nu i augusti.

Vad tror ni om bilden? :)

• Anonym
    Ozzy09 skrev 2014-08-27 12:00:56 följande:
    Jag förstår dig precis. Jag skulle haft i början på mars. Nu har jag en kompis som ska ha i januari och en i februari, min bror i mars och min sambos bror nu i oktober. Man är såklart jätte glad för deras skull men verkligheten kommer ikapp en och man tänker att "när dom får sina bebisar så skulle jag haft min med". Jag tänker på det dagligen och det är skit jobbigt. Det tär verkligen på kroppen och man vill inte göra någonting annat än att bara stänga in sig och vara ensam.

Det tar nog en lång tid innan man kommer över ett missfall, att bara ha tanken på sin "förlust". Men vår tid kommer den också.

Jag blev gravid på första försöket med både dottern och denna (mf). Så tyvärr är jag nog inställd på att jag ska vara gravid nu med. Dumt, jätte dumt.

Jag letar symtom som jag hade sist, speciellt stickningar i brösten. Man blir inte klok av det här, och den eviga väntan, 2 veckor känns som 2 år! :(

1 vecka kvar idag. Jag kommer nog inte kunna hålla mig i början på nästa vecka. :)
    Ja det är inte så lätt att komma över som man tror. Och för mig blir det nästan värre varje månad nu när mensen kommer. Då känns det ännu mer som... varför skulle det hända liksom. Och så ser jag flera tjejer på jobbet som ska få barn i december med fina växande magar och vet att så skulle jag också ha sett ut nu om det inte hade hänt. Det är lite tungt! Nu har jag iaf bestämt mig för att släppa kollen kommande månader. Tänker varken äl-testa eller tempa, utan ta det lite som det kommer. Orkar inte stressa för att pricka äl och sen stressa för att vi kanske inte gjorde det och sen bli skitbesviken när mensen kommer ändå. Ska försöka ta det lite mer som det kommer och hitta nåt annat fokus. iallafall några månader nu, fram tills årsskiftet eller så. Sen får jag kanske börja kolla upp cykeln igen om jag fortfarande inte blivit gravid då. 
  • Anonym

Hmm, fullt utslag på ältest från billigatester.se men noll och nada på cb dubbel digitala. :P tog ändå två av de senare idag, en morgon och en samtidigt som den billiga. Var tvungen att kolla själva stickan från cb bara för att och där syns ju två streck där med.

jag väljer att tro på den billiga då jag har alla symptom för ägglossning. :)

• Anonym
    carrolinea skrev 2014-08-30 17:27:45 följande:

Jepp! Och har samma känsla i brösten som innan mf alltså ingenting och jag brukar få ont i det ena mellan äl och mens men inte nu. Yr och typ kissnödig hela tiden.

Jo måste det, ska gå till Apoteket snart ändå.

En kollega frågade mig igår om jag var gravid. Hmm får väl se vad som händer!

Köp ett test idag! Att du kan hålla dig?! :)
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-01 22:21:33 följande:

Ozzy09, hur har det gått? :)

• Anonym
    Ozzy09 skrev 2014-09-02 18:47:03 följande:

Testet visar fortfarande svagt! Får testa imorgon eller torsdag igen! :)

Vågar inte riktigt tro att det är något. :/

Vilken dag är du på?

Plus är det iaf :)
  • Anonym
    Ozzy09 skrev 2014-09-03 09:57:59 följande:

Jag kunde såklart inte hålla mig från att testa det digitala redan nu!

Äntligen fick jag mitt "Gravid 1-2". Nu kan jag äntligen börja tro och hoppas på detta igen!

Grattis!
  • Anonym
    Eriksson85 skrev 2014-09-06 00:35:14 följande:

Har nu gått 4v sen jag skrapades så väntar nu på mens eller ännu hellre ett plus. Hur lång tid efter era missfall kom mensen igång igen?

Hej, jag fick missfall i början av april. Min mens kom igen efter 5v. Sen missfallet har min menscykel varit lång, som mest 44 dgr. Nu har den minskat till 34 dgr. Det var däromkring innan missfallet så nu har kroppen hittat tillbaka. Fick utslag för första gången också sen missfallet på ägglossningstestet men tyvärr tog det inte sig denna gång. Nu är min mens på sluttampen och nästa ägglossning bör vara om knappt 2v. Så nu är det bara att vänta...
  • Anonym
    Ozzy09 skrev 2014-09-06 09:30:13 följande:

Härligt. Hoppas på plus!! När ska du testa dig? :)

Jag fick aldrig någon mens mellan. Hoppas ara det vill sig denna gång. :)

Kommer nog försöka vänta iaf minst 1v till. Orkar inte med flera minus. (Vi hade försökt 1år innan missfallet)
  • Anonym
    GravidSvetsare skrev 2014-09-08 20:09:13 följande:

Läser om allas missfall och deras framgångar..

Men jag känner mig ensam, tom och vilse...

Det är snart en månad sen mitt missfall och vi har börjat försöka igen, men när jag blir ensam och när ingen ser gråter jag. Även fast jag är glad att vi börjat på i bebisfabriken igen är det jobbigt att den glädjen jag kände bara försvann och min lycka togs ifrån mig..

Har velat bli mamma sen jag var 13 år och det är det enda som fattas i mitt liv. Detta skulle ha blivit min första graviditet och vår första bebis. Vi skulle få bli en familj..

Behöver lite råd.

Någon annan som känner sig ensam? Att bli gravid igen innan en mens efter mf vad säger ni om det? Är det bättre att vänta en mens?

Känner att jag behöver prata av mig och få lite råd ..

Jobbigt du har det och jag kan bara säga att jag känner igen mig så väl... Och att det blir bättre! Oavsett om du blir snabbt gravid igen eller om du får vänta så kommer det att kännas bättre och bättre. Herregud, det är inte ens en månad du var med om något av det mest dramatiska du varit med om. Först glädjen över att vara gravid och sen missfall. Man känner sig så lurad på glädjen och allt det som skulle bli... Och man kan inte låta bli att undra varför hände det just mig. Men vi är ju inte ensamma... Det är drygt fyra månader sen jag fick missfall. Jag var i v 10 och hade precis börjat våga hoppas. När det började blöda var jag inne på vul och fick se ett tickande hjärta, sån glädje, men två dagar senare forsade det fram blod och gjorde så ont så jag förstod att det inte var rätt. Och det var det ju inte. När missfallet var klart kunde jag bara tänka på att bli gravid igen. Trodde att det skulle gå snabbt. Men mensen kom inte igång ordentligt på hela sommaren och nu när det börjat funka igen så har det gått några månader till utan plus på stickan. Men ju mer tiden går desto bättre känns det ändå. Känner mig inte lika stressad längre. Ville bara säga det. Det blir bättre. Och du har tiden för dig! Och har du blivit gravid en gång så blir du det igen :) kram
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-08 20:41:59 följande:
    Jobbigt du har det och jag kan bara säga att jag känner igen mig så väl... Och att det blir bättre! Oavsett om du blir snabbt gravid igen eller om du får vänta så kommer det att kännas bättre och bättre. Herregud, det är inte ens en månad du var med om något av det mest dramatiska du varit med om. Först glädjen över att vara gravid och sen missfall. Man känner sig så lurad på glädjen och allt det som skulle bli... Och man kan inte låta bli att undra varför hände det just mig. Men vi är ju inte ensamma... Det är drygt fyra månader sen jag fick missfall. Jag var i v 10 och hade precis börjat våga hoppas. När det började blöda var jag inne på vul och fick se ett tickande hjärta, sån glädje, men två dagar senare forsade det fram blod och gjorde så ont så jag förstod att det inte var rätt. Och det var det ju inte. När missfallet var klart kunde jag bara tänka på att bli gravid igen. Trodde att det skulle gå snabbt. Men mensen kom inte igång ordentligt på hela sommaren och nu när det börjat funka igen så har det gått några månader till utan plus på stickan. Men ju mer tiden går desto bättre känns det ändå. Känner mig inte lika stressad längre. Ville bara säga det. Det blir bättre. Och du har tiden för dig! Och har du blivit gravid en gång så blir du det igen :) kram

Tack så hemskt mycket för dom fina orden .. Skönt att jag inte är ensam i alla fall! :) Kram Kram
  • Anonym
    carrolinea skrev 2014-09-08 21:06:14 följande:

Hur är eran man/sambo i detta? För mig var det tidigt, så inte riktigt så han förstod att det tog på en. Sen när jag förklarade förstod han.

Jag hoppas som någon tidigare skrev att vi alla snart får ett plus och en bebis till nästa sommar.

Min sambo var riktigt ledsen själv. Han sa det inte, men det märktes på honom. Han var också så glad åt graviditeten, så tror att han också upplevde en väldig tomhet när missfallet var ett faktum. Största skillnaden tror jag är att han kunde släppa det tidigare ön vad jag kunde. Han har dock varit en klippa under hela tiden
  • Anonym
    Ozzy09 skrev 2014-09-09 19:29:58 följande:

Grattis till plusset!! :)

Ja, oron finns där för att man skall vara med om samma sak igen.

Men be om ett tidigare ul. Det gjorde jag och det var inga problem!

Det kan ju lindra oron en aning iaf när man ser att något finns där och hjärtat slår! :)

Bad du din bm om det? :)

Jag går kommunalt så tror det blir ett nej tyvärr. Men ska testa! :)
  • Anonym

Va länge sen jag var inne, såg att jag skrev fel i mitt tidigare inlägg. 
    Jag gjorde skrapning 8/8 och blödde i ca 3½ vecka. Var i v. 11, fostret dött i v.8. Har inte fått någon mens sen dess och inte märkt av någon ägglossning (vilket jag inte gjorde månaden jag blev gravid heller). Kan ägglossningen komma samtidigt som man blöder lite, var bara bruna flytningar sista 2 veckorna? 

Har börjat försöka direkt och är så otålig... vill ha ett plus nu. 

Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!