• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • Ozzy09
    Bella06 skrev 2014-08-14 09:29:37 följande:

Inte ofta man blir glad för ett sånt besked - så Grattis!

Haha, nej precis min tanke. Men nästa gång jag testar hoppas jag på annat svar! :)
  • Ozzy09
    Bella06 skrev 2014-08-14 09:32:06 följande:

Själv har jag testat nu - negativt.. Fast hade inte trott nåt annat..

Så nu slutar jag med krämen och hoppas mensen dyker upp riktigt snart!

Jag kan ju iofs ha haft senare ÄL än vanligt eftersom jag fick MF förra månaden - men det känns som att greppa efter halmstrån..

Är nog bäst att vara lite realistisk istället!

Man ska aldrig tappa hoppet! Vänta ett par dagar till och se. Det kan ju hända att du hade senare ÄL och därför kommer mensen senare med.

Vi får greppa efter halmstrån tills motsatsen är bevisad! :)
  • Alvisen76
    Bella06 skrev 2014-08-14 09:32:06 följande:

Själv har jag testat nu - negativt.. Fast hade inte trott nåt annat..
    Så nu slutar jag med krämen och hoppas mensen dyker upp riktigt snart!

Jag kan ju iofs ha haft senare ÄL än vanligt eftersom jag fick MF förra månaden - men det känns som att greppa efter halmstrån..

Är nog bäst att vara lite realistisk istället! Skäms

Vart beställde du krämen ifrån ? Jag undrar om det finns fler än ett ställe att beställa ifrån på nätet.
  • mrshellstrom
    Alvisen76 skrev 2014-08-14 21:22:54 följande:

Vart beställde du krämen ifrån ? Jag undrar om det finns fler än ett ställe att beställa ifrån på nätet.

Jag har beställt krämen nu från female body ngt.

Bör komma imorgon eller måndag :)
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-13 22:32:25 följande:
    Åh då håller jag alla tummar och tår för att du är fri från borrelian. Ja, dom där små jäklarna borde inte få finnas. :/

Ska du tillbaka på någon kontroll om ett tag för att se om dunfått tillbaka det?

Jag har slutat blöda. Har inte gjort det på två-tre dagar. Det kommer bara en ljust missfärgning på kvällen när man går på toaletten. Konstigt. :/

Men OM jag nu har någon ägglossning denna månaden så är det till helgen så vi tänker köra på och hoppas på det bästa. Funderar på att ta ett digitalt gravtest imorgon och se om det visar "inte gravid". Har tagit två tester innan där plusset blivit väldigt svagt. Igår var det nästan osynligt.

Det är skönt att veta att den mesta hcg nivån gått ur kroppen och att man kan testa igen om typ 2 veckor och lita på resultat om det är ett starkare plus. :)

Jag önskar att man kunde spola fram två veckor nu så tiden går fort fort fort!!! :)

Uppdatera oss om hur det går för dig! :)
    Tack för påminnelsen ska ta den sista tabletten nu.

Började blöda idag på em antagligen mensen som är tillbaka på min ordinarie cykel, färskt blod så antar det. Men man vet ju aldrig men jag tror ju inget annat faktiskt. Men sjukt ändå mf 21 juli, äl efter ordinarie cykel samt mens efter ordinarie cykel trodde att det skulle bli en förskjutning efter mf men tydligen inte så det känns bra. Berätta för en kollega som även blivit en bra vän idag hon tyckte att jag kanske borde uppsöka sjukvården och kolla hur det ser ut. Allts kroppen är sjukt intressant hur den fungerar egentligen. Men verkar inte bli ngt här iaf :( kanske borde ta kontakt med en gynekolog.
  • Bella06
    Alvisen76 skrev 2014-08-14 21:22:54 följande:
    Jag har beställt från www.harmoni.se

Har funkat bra med beställning och så...

Eftersom jag fått tidiga missfall så funderar jag på om jag har lågt Progesteron - för det är en av de få saker som de konstigt nog inte testat på mig, ska ta det med läkaren den 23:e.

Jag har lite ångerst för att jag inte tog krämen förra månaden när jag faktiskt blev gravid - då kanske det hade gått vägen - vem vet?! Fast det är ju bara gissningar från min sida, men känns lite som att jag "slösat" bort en chans lixom.

Att bli gravid till att börja med är ju steg nummer ett, och det händer ju tyvärr inte varje månad..

Vem var det nu som skulle testa i helgen?!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias 060910 ♥ .?°`°?. ♥ Maja 091121 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Alvisen76
    Bella06 skrev 2014-08-15 09:33:45 följande:
    Jag har beställt från www.harmoni.se

Har funkat bra med beställning och så...

Eftersom jag fått tidiga missfall så funderar jag på om jag har lågt Progesteron - för det är en av de få saker som de konstigt nog inte testat på mig, ska ta det med läkaren den 23:e.

Jag har lite ångerst för att jag inte tog krämen förra månaden när jag faktiskt blev gravid - då kanske det hade gått vägen - vem vet?! Fast det är ju bara gissningar från min sida, men känns lite som att jag "slösat" bort en chans lixom.

Att bli gravid till att börja med är ju steg nummer ett, och det händer ju tyvärr inte varje månad..

Vem var det nu som skulle testa i helgen?!
    Tack! Ska gå in och lägga en beställning efter helgen   Jag är ju så pass gammal att jag säkert behöver progesteron. Jag har inte en aning om vad som orsakar mina missfall, så jag testar allt man bara kan testa själv utan läkarhjälp.
  • Björan

Känns nästan som att jag är gravid. Känns precis som sist när jag plussade. Har varit väldigt trött ett par dagar, har humörsvängningar, ömma bröst och ökade flytningar. Vågar inte hoppas på för mkt.

Gjorde ett test i morse som givetvis va negativt. Är bara på BIM-6 så inte så konstigt.

• Ozzy09
    Björan skrev 2014-08-15 23:13:41 följande:

Känns nästan som att jag är gravid. Känns precis som sist när jag plussade. Har varit väldigt trött ett par dagar, har humörsvängningar, ömma bröst och ökade flytningar. Vågar inte hoppas på för mkt.

Gjorde ett test i morse som givetvis va negativt. Är bara på BIM-6 så inte så konstigt.

Åh, hoppas hoppas! Vänta tre dagar till och ta ett nytt test på måndag. :)))
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-14 22:05:13 följande:

Tack för påminnelsen ska ta den sista tabletten nu.

Började blöda idag på em antagligen mensen som är tillbaka på min ordinarie cykel, färskt blod så antar det. Men man vet ju aldrig men jag tror ju inget annat faktiskt. Men sjukt ändå mf 21 juli, äl efter ordinarie cykel samt mens efter ordinarie cykel trodde att det skulle bli en förskjutning efter mf men tydligen inte så det känns bra. Berätta för en kollega som även blivit en bra vän idag hon tyckte att jag kanske borde uppsöka sjukvården och kolla hur det ser ut. Allts kroppen är sjukt intressant hur den fungerar egentligen. Men verkar inte bli ngt här iaf :( kanske borde ta kontakt med en gynekolog.

Vissa får ju tillbaka sin menscykel med en gång. Så det kanske kan vara så.

Kroppen är en helt fantastisk sak, att det ens kan gro en liten människa i magen. :)

Ring gyn och kolla vad dom säger om du känner att du vill kolla upp det.

Blöder du fortfarande?
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!