• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • mrshellstrom

En frisk son, ett ma och nu ett tidigt missfall - allt inom loppet av ett år.

Fick njuta av sista plusset i en vecka, började blöda idag. :/ skulle varit i v5+0.

Nya ältest är beställda och vi ska fortsätta försöka direkt.

• Alex92

Ni som fått mens efter mf/ma, hur lång tid tog det efter det att blödningarna uppehörde till ni fick mensen, och vad var ni i för vecka när missfallet inträffade?

• Anonym (m)
    Alex92 skrev 2014-08-08 22:16:51 följande:

Ni som fått mens efter mf/ma, hur lång tid tog det efter det att blödningarna uppehörde till ni fick mensen, och vad var ni i för vecka när missfallet inträffade?

Jag fick missfall i vecka 15, och idag är det exakt 3 veckor + 3 dagar sen jag slutade blöda, och idag fick jag mens tror jag. Väldigt sparsamt och brunaktig. Men något annat kan det ju inte vara så.
  • Alvisen76
    mrshellstrom skrev 2014-08-08 21:11:47 följande:

En frisk son, ett ma och nu ett tidigt missfall - allt inom loppet av ett år.

Fick njuta av sista plusset i en vecka, började blöda idag. :/ skulle varit i v5+0.

Nya ältest är beställda och vi ska fortsätta försöka direkt.

Vad blev det för äl test ? Jag ska köpa jag med och funderar på vilka.
  • Alvisen76
    Björan skrev 2014-08-08 16:57:07 följande:
    Ja dom brukar rekommendera en mens emellan när man har fått skrapning. Förstår om det känns tråkigt man hoppas ju att det ska gå direkt. Har läst att får man sin mens kan man va säker på att allt är återställt så förhoppningsvis prickar du in denna ÄL ;)

Håller tummarna!

Själv vet jag inte vad som händer känner mig väldigt trött och orolig i magen är hemma idag. Vet inte om det är oro stress eller besvikelse som tar ikapp, har jobbat väldigt mycket sen mitt mf...
    Fick mens kl 15. En timma senare var den över och borta. Inget spår efter den alls. Aldrig varit med om liknande. Det var inte kul.. nu  känns hoppet om ny graviditet snart långt borta   Mitt missfall har gjort kroppen skum helt klart.
  • mrshellstrom
    Alvisen76 skrev 2014-08-08 23:07:58 följande:

Vad blev det för äl test ? Jag ska köpa jag med och funderar på vilka.

Kör från billigatester; fungerar ok för mig!
  • Ozzy09

Imorse gjorde jag ett test. Har försökt ladda upp en bild men det går verkligen inte.

Hur som helst så visar det fortfarande plus. :/ men det är mycket svagare.

Får testa igen om ett par dagar och se om det är svagare då!

• Alvisen76
    mrshellstrom skrev 2014-08-09 00:30:14 följande:
    Kör från billigatester; fungerar ok för mig!
    Låter bra det! Tror jag ska kombinera. Köpa billiga och lite dyrare. Jag har ju ingen regelbundenhet efter missfallen och måste nog testa flertalet dagar. Att köpa enbart dyra då skulle ruinera mig.

Såg att det fanns på ebay med Kanske ska beställa lite sådana också.
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-08 14:10:14 följande:

Jag brukar sällan ha några PMS besvär - som mest blir jag godissugen och kan ha ont i magen samma dag, ibland kan jag ha lite lättare för att bli irriterad. Att jag hoppades på graviditet var delvis att ena bröstet började ömma och jag upplevde att de började bli fylligare ganska tidigt, såg lite fler blodådror på brösten, det rev i magsäcken (typ magkatarr) och kändes surt i halsen om jag inte åt mellanmål, blev också tröttare och ville vila efter jobbet. Vid ett tillfälle höll jag på att börja gråta när jag hörde en halvtråkig sak på jobbet - vilket aldrig annars händer. Inget godissug - snarare tvärtom, sambon käkade choklad och chips medans jag tog en banan. :) Efter jag plussade började även magen kännas svullen efter jag ätit och jag fick, lite diskret, knäppa upp översta knappen... haha...
    Skönt, eg inte jag heller. Har känt lite i vä bröst men igår när jag vaknade var det höger. Igårkväll kom det lite blod på pappret, som sen försvann ca 5-7 dagar efter äl vad jag tror. Så får hålla tummarna att det blir ngt igen nu.
  • Eriksson85

Hej!
    Hoppar in här. Jag och min sambo blev gravida efter att ha försökt i nästan 1 år. Är försök till vårat 1 barn. Men förra torsdagen började jag blöda och fredag natt var vi till gynakuten där dom såg två hinnsäckar som var i c.a v 6-7 och jag skulle ha varit i v 11. Var på återbesök i tisdags men inget hänt så blev skrapad igår. Blöder sparsamt så hoppas att jag inte skall blöda så länge.  Vi kommer att försöka direkt bara blödningarna slutat och det gått en vecka (som dom ordinerar att man skall vänta). Dr på gyn tyckte att det är bra om man får mens 1 gång men att vi ändå inte skulle behöva skydda oss.

Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!