• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-07 15:03:34 följande:

Första för oss också. Har velat i flera år och tillslut klev sambon med på tåget i våras :)
    Vad kul. Är du med född 82 med tanke på ditt nick?

Vi har inte vart tillsammans så länge runt 1,5 år men i våras berättade jag vad jag kände och då blev de att ta bort spiralen.

Och vi är ju ändå 36 och 32 så känns som det är dags om man vill ha fler än 1.
  • carrolinea
    Björan skrev 2014-08-07 14:52:11 följande:

Ja hoppas vi alla får ett plus snart :) gjorde ett test igår fast att jag egentligen vet att jag omöjligen inte hunnit bli gravid redan, undrar varför man plågar sig själv.

Hade missfall före min dotter också så trodde inte att jag skulle få det igen av nån anledning fast att det är ganska vanligt.

Många som inte fått mf säger att du är ung du har möjlighet att bli gravid igen. Det är ju sant men det är oerhört jobbigt ändå, man vill ju inte vänta och det kan ju ta flera månader innan det blir igen...

Jobbigt, det jag hoppas på denna månad är att det ska ta sig lättare efter mf, iofs var mitt/vårt väldigt tidigt. Men jag tror hormonerna i kroppen höjs som gör det lättare att bli gravid de känner av det p ngt sätt.
  • Alvisen76
    lolo82 skrev 2014-08-07 13:36:17 följande:

Hej,

Jag hoppar gärna med i denna tråd. Fick missfall 25/6 och var då i v 7. Har varit mycket frustrerande veckor sedan dess då mitt hcg inte velat sjunka i någon snabb takt (startade på ca 4000 v efter och i fredags var det 175). Vill inget annat än att min kropp ska bli normal igen och vart jag än läser på nätet så måste det sjunka till under 5 för att systemet ska komma igång igen. Jag trodde att jag kanske hade fått ÄL förra veckan då jag hade helt galet mycket sega flytningar (ursäkta) men sedan fick jag tillbaka provsvaret och förstår att det inte kunde ha varit det. Känner mig förråd av min kropp speciellt eftersom jag även de senaste dagarna har haft lite sura uppstötningar vilket jag bara haft när jag var gravid annars. Tror mina hormoner åker berg och dalbana...!!! lite lessen på hela situationen! Hoppas på plus för oss alla snart!!

Hoppas hormonera sjunker snart. Jag fick missfall efter dig. Mitt missfall var 12/7. Jag har inte kollat om hcg ger utslag på gravtest ännu, men jag känner mig ganska återställd. Det känns som jag har pms. Jag ska testa och se i kväll. Kanske jag också har kvar hormoner. Man vet ju aldrig. Supertrist när det är så... Mitt missfall var i vecka 13.
  • lolo82
    carrolinea skrev 2014-08-07 15:28:59 följande:
    Vad kul. Är du med född 82 med tanke på ditt nick?

Vi har inte vart tillsammans så länge runt 1,5 år men i våras berättade jag vad jag kände och då blev de att ta bort spiralen.

Och vi är ju ändå 36 och 32 så känns som det är dags om man vill ha fler än 1.
    Jo det stämmer är f 82 så känner som du att det verkligen är dags att sätta igång om man vill ha fler än ett barn :). Starkt av dig att verkligen berätta tydligt att du ville ha barn fast ni då inte varit tillsammans så länge!

Det har stressat mig att vara 30+ då man matas med att det blir svårare ju äldre man är...dessutom har föräldrarna börjat hinta om att de vill ha fler barnbarn (har en yngre bror som redan skaffat två)...  :)
  • lolo82
    Alvisen76 skrev 2014-08-07 15:52:46 följande:
    Hoppas hormonera sjunker snart. Jag fick missfall efter dig. Mitt missfall var 12/7. Jag har inte kollat om hcg ger utslag på gravtest ännu, men jag känner mig ganska återställd. Det känns som jag har pms. Jag ska testa och se i kväll. Kanske jag också har kvar hormoner. Man vet ju aldrig. Supertrist när det är så... Mitt missfall var i vecka 13.
    Synd med missfall så sent, kan tänka mig att det kändes extra jobbigt då du gått förbi de första 12 v som anses vara mer riskabla? Läkarna har inte gjort kontroller efter ditt mf, udnersökning eller blodprov? Kanske olika på olika ställen. Mig har de dragit blod från flera gånger sedan mf, senast i fredags och pga att det inte var tillräckligt lågt ska de ta lite till på tisdag. Jag hoppas att din känsla av att kroppen är återställd är rätt och att testet visar negativt. Du får berätta hur det gick!
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-07 15:58:38 följande:
    Jo det stämmer är f 82 så känner som du att det verkligen är dags att sätta igång om man vill ha fler än ett barn :). Starkt av dig att verkligen berätta tydligt att du ville ha barn fast ni då inte varit tillsammans så länge!

Det har stressat mig att vara 30+ då man matas med att det blir svårare ju äldre man är...dessutom har föräldrarna börjat hinta om att de vill ha fler barnbarn (har en yngre bror som redan skaffat två)...  :)
    Jo, och jag vet att han ville sen innan. Och jag sa typ nu eller aldrig.

Jo kan tänka mig de, min mamma tjatade ganska mycket när jag var yngre, hon har 5 barn och 1 barnbarn så kanske inte så kul. Men vi får väl se när det blir ngt och om det blir ngt. Som du säger vi är ändå över 30 men verkar iofs ganska vanligt nu. Var bor du?
  • Alvisen76
    Ozzy09 skrev 2014-08-07 13:34:18 följande:
    Vi får hoppas att det har gått ur! :) uppdatera gärna när du testat. :)
    Det hade gått ur. Testade med digital clearblue. Det enda jag litar på. Jag vill inte analysera streck. Jag vill ha svart på vitt exakt resultat. Enda gången jag känner mig nöjd med ett ej gravid resultat är efter missfall och man vill försöka igen. Känner pms så jag tror jag får mens i helgen Sedan känner jag mig mer bekväm med att försöka. Då är mer rester från missfallet bortspolade.

Fler som haft flera missfall ? Fler som har barn ? Vilket nummer i ordningen kom missfall/missfallen och barn/barnen ?
  • Ozzy09
    lolo82 skrev 2014-08-07 13:36:17 följande:

Hej,

Jag hoppar gärna med i denna tråd. Fick missfall 25/6 och var då i v 7. Har varit mycket frustrerande veckor sedan dess då mitt hcg inte velat sjunka i någon snabb takt (startade på ca 4000 v efter och i fredags var det 175). Vill inget annat än att min kropp ska bli normal igen och vart jag än läser på nätet så måste det sjunka till under 5 för att systemet ska komma igång igen. Jag trodde att jag kanske hade fått ÄL förra veckan då jag hade helt galet mycket sega flytningar (ursäkta) men sedan fick jag tillbaka provsvaret och förstår att det inte kunde ha varit det. Känner mig förråd av min kropp speciellt eftersom jag även de senaste dagarna har haft lite sura uppstötningar vilket jag bara haft när jag var gravid annars. Tror mina hormoner åker berg och dalbana...!!! lite lessen på hela situationen! Hoppas på plus för oss alla snart!!

Hej, vad kul att du vill vara med oss här! :) tråkigt med missfallet dock! :/

Har ni börjat försöka igen eller ska du vänta till ditt hcg sjunkit till det normala?

Förstår din frustration, vi är nog alla likadana. Denna eviga väntan hela tiden tar kål på en!

Jag hoppas också på ett plus för oss alla, vem är det som är först ut med att testa? :)
  • Ozzy09
    Alvisen76 skrev 2014-08-07 16:46:32 följande:

Det hade gått ur. Testade med digital clearblue. Det enda jag litar på. Jag vill inte analysera streck. Jag vill ha svart på vitt exakt resultat. Enda gången jag känner mig nöjd med ett ej gravid resultat är efter missfall och man vill försöka igen. Känner pms så jag tror jag får mens i helgen Sedan känner jag mig mer bekväm med att försöka. Då är mer rester från missfallet bortspolade.

Fler som haft flera missfall ? Fler som har barn ? Vilket nummer i ordningen kom missfall/missfallen och barn/barnen ?

Åh vad härligt att det visade negativt! Känns så fel att säga så. :)

Jag skall testa mig om ett par dagar, men jag känner mig inte alls gravid så det mesta är nog borta! :)

Då blir denna månaden som blir eran första försök? :)

Jag har ju en dotter innan, hon fyllde 2 år nu i Juli. Hon blev till på första försöket. Även denna graviditet blev på första. Så jag hoppas att det tar sig lika snabbt igen! :)
  • Alvisen76
    Ozzy09 skrev 2014-08-07 17:16:07 följande:
    Åh vad härligt att det visade negativt! Känns så fel att säga så. :)

Jag skall testa mig om ett par dagar, men jag känner mig inte alls gravid så det mesta är nog borta! :)

Då blir denna månaden som blir eran första försök? :)

Jag har ju en dotter innan, hon fyllde 2 år nu i Juli. Hon blev till på första försöket. Även denna graviditet blev på första. Så jag hoppas att det tar sig lika snabbt igen! :)
    Vi gjorde ett försök när jag hade ägglossning nu sist. I af halvhjärtat. Det blev kanske tre dagar innan ägglossning. Sedan gjorde omständigheterna så att vi inte kunde göra fler försök förrän ägglossningen var över. Arbete och plikter gjorde att vi inte kunde vara tillsammans de dygnen. Nåja, det kommer en ny ägglossning. Jag väntar mens på lördag eller söndag. Sedan så!

Jag har fyra barn sedan innan. Samtliga graviditeter är 7 st nu. Så snart lika många missfall som jag har barn. Son född 1997, son född 1999, dotter född 2005, missfall vecka 8 2008. MA vecka 17 2009, son född 2010 och nu MA vecka 13.  Mina första två barn tog sig på första försöket. De har en och samma pappa. Sedan bytte jag partner. Vi har de två kommande barnen efter de största i hop och de tre missfallen är våra gemensamma missfall. Vårt första barn född 2005 tog sig på försök nummer tre. Missfallet 2009 tog sig på första försöket med. Missfall 2009 tog sig på försök nummer tre, sonen 2010 tog sig på femte försöktet. Missfallet nu tog sig direkt på ett försök.  Som längst har det alltså tagit mig fem månader att bli gravid. Jag är redo att försöka så pass. Sedan kommer jag att få panik.

Jag är rätt gammal nu. Jag är 38 år. Läkaren på akuten ansåg att det är min ålder som orsakat missfallen, jag tror inte på det. Jag var ju yngre 2008 och 2009 än nu och fick missfall. Jag kunde få en frisk son 2010, så jag tror på att det finns hopp om ett barn till Jag ger inte upp.
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!