• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-07 10:27:04 följande:

Om 1 vecka tror jag. Beroende på hur det har tänkt efter mf. Men borde vara så med tanke på när jag kände äl

Kul! Hoppas att denna veckan går fort! Du får hålla oss uppdaterade med symtom och så. :)
  • Ozzy09
    Alvisen76 skrev 2014-08-07 07:57:39 följande:

Jag ska köpa ett test i dag. Inte för att kolla om jag blivit gravid, utan bara för att kolla att hcg är borta sedan mitt missfall. Jag fick missfall 12/7. Jag känner mig inte gravid längre, men brösten har inte krympt ännu. Det kanske finns lite hcg kvar. Hoppas inte. Samtidigt känns det som jag ska få mens närsomhelst nu. Jag känner av pms.

Vi får hoppas att det har gått ur! :) uppdatera gärna när du testat. :)
  • lolo82

Hej,

Jag hoppar gärna med i denna tråd. Fick missfall 25/6 och var då i v 7. Har varit mycket frustrerande veckor sedan dess då mitt hcg inte velat sjunka i någon snabb takt (startade på ca 4000 v efter och i fredags var det 175). Vill inget annat än att min kropp ska bli normal igen och vart jag än läser på nätet så måste det sjunka till under 5 för att systemet ska komma igång igen. Jag trodde att jag kanske hade fått ÄL förra veckan då jag hade helt galet mycket sega flytningar (ursäkta) men sedan fick jag tillbaka provsvaret och förstår att det inte kunde ha varit det. Känner mig förråd av min kropp speciellt eftersom jag även de senaste dagarna har haft lite sura uppstötningar vilket jag bara haft när jag var gravid annars. Tror mina hormoner åker berg och dalbana...!!! lite lessen på hela situationen! Hoppas på plus för oss alla snart!!

• carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-07 13:33:14 följande:
    Kul! Hoppas att denna veckan går fort! Du får hålla oss uppdaterade med symtom och så. :)
    Självklart :). Får hoppas på det bästa. Kanske ska åka upp till Sala och jobba nästa vecka, skönt att få ngt annat och tänka på. Samt att semestern snart är slut då går de kanske lite fortare.
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-07 13:36:17 följande:

Hej,

Jag hoppar gärna med i denna tråd. Fick missfall 25/6 och var då i v 7. Har varit mycket frustrerande veckor sedan dess då mitt hcg inte velat sjunka i någon snabb takt (startade på ca 4000 v efter och i fredags var det 175). Vill inget annat än att min kropp ska bli normal igen och vart jag än läser på nätet så måste det sjunka till under 5 för att systemet ska komma igång igen. Jag trodde att jag kanske hade fått ÄL förra veckan då jag hade helt galet mycket sega flytningar (ursäkta) men sedan fick jag tillbaka provsvaret och förstår att det inte kunde ha varit det. Känner mig förråd av min kropp speciellt eftersom jag även de senaste dagarna har haft lite sura uppstötningar vilket jag bara haft när jag var gravid annars. Tror mina hormoner åker berg och dalbana...!!! lite lessen på hela situationen! Hoppas på plus för oss alla snart!!

Hoppas din hormonnivå vill gå ner snart. Och att du får ett nytt plus.
  • lolo82
    carrolinea skrev 2014-08-07 10:27:04 följande:
    Om 1 vecka tror jag. Beroende på hur det har tänkt efter mf. Men borde vara så med tanke på när jag kände äl
    Hoppas att du får ett positivt svar!! håller tummarna för dig! :)

Har du några barn sedan tidigare eller är det första ni försöker skaffa?
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-07 14:08:52 följande:
    Hoppas att du får ett positivt svar!! håller tummarna för dig! :)

Har du några barn sedan tidigare eller är det första ni försöker skaffa?
    Tack :)

Jepp första, för er då?
  • Björan

Ja hoppas vi alla får ett plus snart :) gjorde ett test igår fast att jag egentligen vet att jag omöjligen inte hunnit bli gravid redan, undrar varför man plågar sig själv.

Hade missfall före min dotter också så trodde inte att jag skulle få det igen av nån anledning fast att det är ganska vanligt.

Många som inte fått mf säger att du är ung du har möjlighet att bli gravid igen. Det är ju sant men det är oerhört jobbigt ändå, man vill ju inte vänta och det kan ju ta flera månader innan det blir igen...

• lolo82
    carrolinea skrev 2014-08-07 14:11:50 följande:
    Tack :)

Jepp första, för er då?

Första för oss också. Har velat i flera år och tillslut klev sambon med på tåget i våras :)
  • lolo82
    Björan skrev 2014-08-07 14:52:11 följande:

Ja hoppas vi alla får ett plus snart :) gjorde ett test igår fast att jag egentligen vet att jag omöjligen inte hunnit bli gravid redan, undrar varför man plågar sig själv.

Hade missfall före min dotter också så trodde inte att jag skulle få det igen av nån anledning fast att det är ganska vanligt.

Många som inte fått mf säger att du är ung du har möjlighet att bli gravid igen. Det är ju sant men det är oerhört jobbigt ändå, man vill ju inte vänta och det kan ju ta flera månader innan det blir igen...

Ja det har jag också undrat men hoppets låga brinner så starkt :) även om hjärnan säger att det är omöjligt vill hjärtat verkligen något annat!

Jobbigt att du får sådana kommentarer! Saknaden efter det som kunde ha varit och den lååånnnga väntan (eller snarare ovissheten) på när man ska bli gravid igen är jobbig. För mig är det skönt att veta att jag kan bli gravid men jobbigt att samtidigt inte veta hur länge man ska behöva vänta tills det sker. Önskar jag kunde påverka processen lite mer... :)

Hur är det för er?
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!