Björan skrev 2014-08-07 14:52:11 följande:
Ja hoppas vi alla får ett plus snart :) gjorde ett test igår fast att jag egentligen vet att jag omöjligen inte hunnit bli gravid redan, undrar varför man plågar sig själv.
Hade missfall före min dotter också så trodde inte att jag skulle få det igen av nån anledning fast att det är ganska vanligt.
Många som inte fått mf säger att du är ung du har möjlighet att bli gravid igen. Det är ju sant men det är oerhört jobbigt ändå, man vill ju inte vänta och det kan ju ta flera månader innan det blir igen...
Ja det har jag också undrat men hoppets låga brinner så starkt :) även om hjärnan säger att det är omöjligt vill hjärtat verkligen något annat!
Jobbigt att du får sådana kommentarer! Saknaden efter det som kunde ha varit och den lååånnnga väntan (eller snarare ovissheten) på när man ska bli gravid igen är jobbig. För mig är det skönt att veta att jag kan bli gravid men jobbigt att samtidigt inte veta hur länge man ska behöva vänta tills det sker. Önskar jag kunde påverka processen lite mer... :)
Hur är det för er?