• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • Björan

Jag gjorde först ett test 2 dagar efter som visade positivt sen några dagar senare va det negativt. Jag fick ett "tidigt" missfall ca V.4-5 så då kanske hcg försvinner snabbare jämfört om man får lite senare, har hört att det kan ta flera veckor innan hcg försvinner helt.

• Ozzy09
    Björan skrev 2014-08-05 17:16:20 följande:

Jag gjorde först ett test 2 dagar efter som visade positivt sen några dagar senare va det negativt. Jag fick ett "tidigt" missfall ca V.4-5 så då kanske hcg försvinner snabbare jämfört om man får lite senare, har hört att det kan ta flera veckor innan hcg försvinner helt.

Jag har faktiskt ingen aning. Men det känns ju som att hcg nivån blir högre ju längre man går och att det kanske därför tar längre tid att försvinna.

Jag ska testa mig några dagar efter jag slutat blöda och då hoppas jag att det är negativt så jag får två fiiiina sträck nästa gång jag testar! :)

När ska du testa dig? När hade du ÄL?
  • carrolinea
    Björan skrev 2014-08-05 17:16:20 följande:

Jag testade exakt 2 v efter och fick mf ungefär samtidigt som dig och då var det negativt.
  • Ozzy09

Nu tror jag att jag har slutat blöda iaf! Har inte haft någonting än så länge iallafall! :)

Men känner mig "öm" på något konstigt vis där nere.

Speciellt när jag går på toaletten. Hur var det för er?

• junisen

Hej!

Jag är väldigt ny på det här med graviditet... 

MEN för två veckor sedan slutade min mens, natten till i fredags (ca 5 dagar sedan)så hade jag och min pojkvän oskyddat sex för andra gången sedan mensen tog slut, när jag vaknade så hade det kommit blod och sedan efter det kom det bruna flytningar hela dagen, på lördagen började lite smått värkar komma och på söndag bruna flytningar igen fram till idag, och idag kom det mer blod med några små klumpar....är de missfall ? (vi försöker skaffa barn)

• Ozzy09
    junisen skrev 2014-08-06 10:45:58 följande:

Hej!

Jag är väldigt ny på det här med graviditet... 

MEN för två veckor sedan slutade min mens, natten till i fredags (ca 5 dagar sedan)så hade jag och min pojkvän oskyddat sex för andra gången sedan mensen tog slut, när jag vaknade så hade det kommit blod och sedan efter det kom det bruna flytningar hela dagen, på lördagen började lite smått värkar komma och på söndag bruna flytningar igen fram till idag, och idag kom det mer blod med några små klumpar....är de missfall ? (vi försöker skaffa barn)

Om du säger att du hade din sista mens för 2 veckor sedan borde du ha ÄL nu. Vilket gör att du ännu inte kan vara gravid. Vissa är ju känsliga vid sex och kärl kan brista så man börjar blöda. Eller nidblödning, men det verkar vara för tidigt för det. Vänta ett par dagar och se.

Men ett missfall är det för tidigt för.

Hoppas det går bra för dig/er. :)
  • junisen

Okej :)

Skönt att höra, men vi har inte haft sex sen i fredes så då kanske en graviditet är för sent nu, eller hur länge kan en liten simmare hålla sig kvar?

I förgår kom även ett hemskt munsår :(

• Björan
    junisen skrev 2014-08-06 13:21:53 följande:

Okej :)

Skönt att höra, men vi har inte haft sex sen i fredes så då kanske en graviditet är för sent nu, eller hur länge kan en liten simmare hålla sig kvar?

I förgår kom även ett hemskt munsår :(

Tror inte du är gravid. Kan ju va en mellanblödning, har du haft det tidigare?

Kontakta gyn om det inte slutar eller om du får ont. Jag hade för ett tag sen en cysta där en Gulkropp hade brustit och börja blöda. Cystor är väldigt vanligt för kvinnor i fertil ålder. Alltid bra att kolla upp så det inte är en inflammation i äggstockarna eller liknande sa dom till mig.
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-06 09:56:03 följande:

Nu tror jag att jag har slutat blöda iaf! Har inte haft någonting än så länge iallafall! :)

Men känner mig "öm" på något konstigt vis där nere.

Speciellt när jag går på toaletten. Hur var det för er?

Skönt att du slutat blöda.

Det var jag med samtidigt som jag blödde, sa till min sambo att jag tyckte att det var konstigt.

Får jag bara fråga,

Vet ni om man kan bli illamående av Kåvepenin (penicillin)? Har ätit det sen i måndags och börjar må illa på eftermiddagarna både igår och idag.

Drömde dessutom att jag var på förlossningen inatt och hade katten med mig och hon var sjukt kaxig. Jag drömde att jag inte trodde det var något men ändå var jag på förlossningen och de som jobbade försökte lugna mig med att säga att de har ju sett bebisen i magen osv. Min sambo var inte med han jobbade och skulle komma efter jobbet.

Tänkte om dessa saker kan vara biverkningar eller vad det kan vara. Fick en fästning precis efter äl förra månaden vilket jag tror med var ett tecken på att jag var gravid eftersom jag aldrig fått det i hela mitt liv förut.

Oj nu blev det långt :)

Hur går det för er?
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!