• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-08 08:06:48 följande:
    Jo trenden verkar vara att många väntar till runt 30 :)
    karlstad och du?
    Ja verkligen. Vi får hoppas att det tar igen nu, vaknade inatt av att ena bröstvårtan pulserade när jag låg på den, blev tvungen att lägga mig på rygg då känner jag ingenting i brösten. Men det borde vara för tidigt för att känna ngt, men kan ju hända att äl kom tidigare efter äl än vad det skulle göra. Ahh jag vet inte, får väl se vad som händer. Har läst att det finns några som fått plus igen 3 v efter mf. Får hålla tummarna :).

Stockholm.
  • lolo82
    carrolinea skrev 2014-08-08 08:46:28 följande:
    Ja verkligen. Vi får hoppas att det tar igen nu, vaknade inatt av att ena bröstvårtan pulserade när jag låg på den, blev tvungen att lägga mig på rygg då känner jag ingenting i brösten. Men det borde vara för tidigt för att känna ngt, men kan ju hända att äl kom tidigare efter äl än vad det skulle göra. Ahh jag vet inte, får väl se vad som händer. Har läst att det finns några som fått plus igen 3 v efter mf. Får hålla tummarna :).

Stockholm.
    Håller tummarna för att du hade tidig ÄL och att det redan satt sig. Hade du några "symptom" förra gången som gjorde att du misstänkte graviditet innan du skulle haft mens? För mig var just ont i ena bröstet ett sådant tecken som gjorde att jag hoppades...sen dröjde det nog ca 10 d innan det andra också började ömma...  :)  fick konstiga ideer som att "tänk om bara ena bröstet växer - det skulle se helt sjukt konstigt ut" haha
  • lolo82
    Mytime skrev 2014-08-07 21:54:01 följande:

Ja hoppar in här. Missfall v8. Började i lördags på min födelsedag med att ja började blöda på kvällen. På måndagen fick ja de kostaterat via vul. Senare på måndagen kom allt ut så kroppen har väl skött de själv så att säga. Tis kväll, ons dag har ja haft skitont o fått ta till både diklefenak och oxynorm (morfin) men idag har ja klarat mig på diklofenak var 8e timme så nu hoppas ja de vänt. Blöder fortfarande men iaf mindre.

Så snart ja slutat blöda börjar vi försöka igen.

Så tråkigt bara, vi har försökt i två år o skulle precis starta ivf när plusset äntligen kom o så slutar de så här innan de knappt hunnit börja...

Har inte orkat ringa fertilitetsmottagningen heller o vet inte om de vill ta emot oss heller eftersom vi lyckades bli spontant gravida som de så fint kallar det. Men vi hoppas verkligen att de inte ska behöva ta så lång tid tills nästa plus.

Vi har såklart analyserat varför de hände o även om de oftast beror på genetiskt fel eller att ägget inte delat sig som de ska osv så får vi nog även inse att tidpunkten va helt fel.

Ja har haft kaos (milt uttryckt) på jobbet alldeles för länge me högt tryck, tokmkt stress o alldeles för mkt tungt ansvar på mig som ensam individ plus att vi planerar vårt bröllop som sker om ett par veckor mm. Så tillfället för plus va inte de bästa men nu får vi blicka framåt och hoppas på de bästa o under tiden hänger ja gärna med här o följer i glädje o sorg mot våra efterlängtade plus.

Beklagar, ungt att det skulle hända just på din födelsedag! Kan inget om fertilitetsmottagningar men hoppas inte att de sätter sig på tvären om ni vill ha hjälp från dem. Låter som du har många måsten också just nu och tänker som någon annan skrev tidigare att du behöver kanske få vrida ner stressen på ett eller annat sätt - går det att göra något åt arbetssituationen? Långvaraig stress är inte så bra oavsett om man är gravid eller inte. Ta hand om dig!!
  • lolo82
    Ozzy09 skrev 2014-08-07 17:04:41 följande:
    Hej, vad kul att du vill vara med oss här! :) tråkigt med missfallet dock! :/

Har ni börjat försöka igen eller ska du vänta till ditt hcg sjunkit till det normala?

Förstår din frustration, vi är nog alla likadana. Denna eviga väntan hela tiden tar kål på en!

Jag hoppas också på ett plus för oss alla, vem är det som är först ut med att testa? :)

Jag hittar bara info om att det inte går att bli gravid igen innan hcg sjunkit under 5 men vi tänker inte vänta utan kör på som vanligt. När ÄL väl dyker upp så hoppas jag det tar sig - känner mig redo mentalt och har ingen lust att vänta längre än nödvändigt :)

Ni försöker också direkt?
  • Ozzy09
    lolo82 skrev 2014-08-08 09:50:41 följande:

Jag hittar bara info om att det inte går att bli gravid igen innan hcg sjunkit under 5 men vi tänker inte vänta utan kör på som vanligt. När ÄL väl dyker upp så hoppas jag det tar sig - känner mig redo mentalt och har ingen lust att vänta längre än nödvändigt :)

Ni försöker också direkt?

Precis, är kroppen redo kommer den ta emot en graviditet, om inte - då händer ingenting. Kroppen är otrolig på så många sätt. Jag ska ta ett gravtest och se om det visar negativt, oavsett svar så kommer vi köra på direkt ändå. Jag har heller ingen lust att vänta! :)
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-08 09:30:41 följande:
    Håller tummarna för att du hade tidig ÄL och att det redan satt sig. Hade du några "symptom" förra gången som gjorde att du misstänkte graviditet innan du skulle haft mens? För mig var just ont i ena bröstet ett sådant tecken som gjorde att jag hoppades...sen dröjde det nog ca 10 d innan det andra också började ömma...  :)  fick konstiga ideer som att "tänk om bara ena bröstet växer - det skulle se helt sjukt konstigt ut" haha
    Faktiskt inte egentligen, den månaden hade jag extremt lite symptom, min sambo var helt säker och jag gick över tiden. Så detta är säkert bara PMS eller ja typ efter äl symptom, men man kan alltid hoppas.

Vad hade du mer för symptom?
  • lolo82
    carrolinea skrev 2014-08-08 10:16:46 följande:
    Faktiskt inte egentligen, den månaden hade jag extremt lite symptom, min sambo var helt säker och jag gick över tiden. Så detta är säkert bara PMS eller ja typ efter äl symptom, men man kan alltid hoppas.

Vad hade du mer för symptom?

Jag brukar sällan ha några PMS besvär - som mest blir jag godissugen och kan ha ont i magen samma dag, ibland kan jag ha lite lättare för att bli irriterad. Att jag hoppades på graviditet var delvis att ena bröstet började ömma och jag upplevde att de började bli fylligare ganska tidigt, såg lite fler blodådror på brösten, det rev i magsäcken (typ magkatarr) och kändes surt i halsen om jag inte åt mellanmål, blev också tröttare och ville vila efter jobbet. Vid ett tillfälle höll jag på att börja gråta när jag hörde en halvtråkig sak på jobbet - vilket aldrig annars händer. Inget godissug - snarare tvärtom, sambon käkade choklad och chips medans jag tog en banan. :) Efter jag plussade började även magen kännas svullen efter jag ätit och jag fick, lite diskret, knäppa upp översta knappen... haha...
  • Alvisen76

Första mensen efter missfall här. En dag tidigare än beräknat till och med. Vilket gör att ägglossning måste varit medan jag fortfarande blödde efter skrapning. ( Blödde 18 dagar ). Inte så konstigt att det inte gick vägen direkt för mig.

Nåja, nu är allt ok iaf En ny chans kommer

• Björan
    Alvisen76 skrev 2014-08-08 15:22:34 följande:

Första mensen efter missfall här. En dag tidigare än beräknat till och med. Vilket gör att ägglossning måste varit medan jag fortfarande blödde efter skrapning. ( Blödde 18 dagar ). Inte så konstigt att det inte gick vägen direkt för mig.

Nåja, nu är allt ok iaf En ny chans kommer

Ja dom brukar rekommendera en mens emellan när man har fått skrapning. Förstår om det känns tråkigt man hoppas ju att det ska gå direkt. Har läst att får man sin mens kan man va säker på att allt är återställt så förhoppningsvis prickar du in denna ÄL ;)

Håller tummarna!

Själv vet jag inte vad som händer känner mig väldigt trött och orolig i magen är hemma idag. Vet inte om det är oro stress eller besvikelse som tar ikapp, har jobbat väldigt mycket sen mitt mf...
  • Anonym (m)

Äntligen drog mensen igång här idag efter missfallet, brukar vanligtvis ha mens runt den 20e så den har flyttat fram. Känns skönt för nu kan man börja försöka igen! 

Funderar på att börja med ÄL-tester, men har inte riktigt förstått när man ska testa med dom.. Någon som kan rekommendera bra ÄL-tester? 

Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!