• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • Alvisen76
    Eriksson85 skrev 2014-08-09 19:06:46 följande:

Hej!
    Hoppar in här. Jag och min sambo blev gravida efter att ha försökt i nästan 1 år. Är försök till vårat 1 barn. Men förra torsdagen började jag blöda och fredag natt var vi till gynakuten där dom såg två hinnsäckar som var i c.a v 6-7 och jag skulle ha varit i v 11. Var på återbesök i tisdags men inget hänt så blev skrapad igår. Blöder sparsamt så hoppas att jag inte skall blöda så länge.  Vi kommer att försöka direkt bara blödningarna slutat och det gått en vecka (som dom ordinerar att man skall vänta). Dr på gyn tyckte att det är bra om man får mens 1 gång men att vi ändå inte skulle behöva skydda oss.

Ledsamt   

Hoppas blödningarna slutar snabbt så ni snart är på banan igen och kan försöka.
  • Alvisen76

Har precis shoppat ägglossningsstiickor. Först 7 stycken beställda från billiga tester. Sedan 60 stycken beställda från ebay Nu borde de räcka ? De första 7 får täcka upp första månaden, sedan hinner de från Hong Kong komma hem.

Billiga och kanske svårare att avläsa, men omöjligt torde det inte vara  

• lolo82
    carrolinea skrev 2014-08-09 15:00:00 följande:
    Skönt, eg inte jag heller. Har känt lite i vä bröst men igår när jag vaknade var det höger. Igårkväll kom det lite blod på pappret, som sen försvann ca 5-7 dagar efter äl vad jag tror. Så får hålla tummarna att det blir ngt igen nu.
    Tror du att det kan ha varit nidblödning?
  • lolo82
    Eriksson85 skrev 2014-08-09 19:06:46 följande:

Hej!
    Hoppar in här. Jag och min sambo blev gravida efter att ha försökt i nästan 1 år. Är försök till vårat 1 barn. Men förra torsdagen började jag blöda och fredag natt var vi till gynakuten där dom såg två hinnsäckar som var i c.a v 6-7 och jag skulle ha varit i v 11. Var på återbesök i tisdags men inget hänt så blev skrapad igår. Blöder sparsamt så hoppas att jag inte skall blöda så länge.  Vi kommer att försöka direkt bara blödningarna slutat och det gått en vecka (som dom ordinerar att man skall vänta). Dr på gyn tyckte att det är bra om man får mens 1 gång men att vi ändå inte skulle behöva skydda oss.

Tråkigt! Hoppas det slutar blöda snart och att ni kan försöka igen om ni känner er ok i kropp och själ!
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-10 08:49:49 följande:
    Tror du att det kan ha varit nidblödning?
    Var en tanke jag hade, eftersom det var så pass många dagar efter äl. Så funderar på att testa p tisdag för om det var nid så borde ju hcg ha gått upp tillräckligt mycket då.
  • mrshellstrom

Står här mitt i blodbadet (suck och tvi) och undrar hur länge det ska vara denna gången.

Vid mitt ma fick jag cytotec och då tog blödningen en 2-3 veckor iaf, men då var jag längre gången dessutom.

Nu tog det slut i v5. Hur länge har ni blött?

Hoppas på ett plus snart igen!

• carrolinea
    mrshellstrom skrev 2014-08-10 10:06:02 följande:

Står här mitt i blodbadet (suck och tvi) och undrar hur länge det ska vara denna gången.

Vid mitt ma fick jag cytotec och då tog blödningen en 2-3 veckor iaf, men då var jag längre gången dessutom.

Hoppas det slutar för dig snart, runt 5 dagar knappt.
  • Björan

Hoppas det går över snart, jag blödde mkt 3 dagar och sparsamt några dagar till och fick mitt mf i V.4-5. När jag fick mf för 2 år sedan fick jag i V 9 och då blödde jag längre.

Ja hoppas på samma här, har känt mig illamående lite nu och väldigt trött ett par dagar och känt lite verk i nedre magen. Kan ju vara kroppen som spelar ett spratt.
  • lolo82

Jag blödde allt som allt ca 6 dagar, då var jag i v 7. Hoppas det slutar snart och ni kan försöka igen. Ska ni vänta en cykel?
  • GravidSvetsare

Skulle vara i V 11 (10+3) idag, men i lördags fick jag åka in till akuten för att kolla om bebisen mådde bra eller om det hade blivit ett missfall. Gynläkaren konstaterade att det var en så kallad missed abortion. Utvecklingen stannade av i vecka 5-6 och nu först stöter kroppen ut det. Så ligger hemma i plågor och väntar på att allt ska vara över.

Detta var min första graviditet och jag var så överlycklig att jag äntligen skulle få bli mamma.. Men all den lyckan är nu borta. Vi hade t.o.m bokat ultraljud..

Vet inte hur jag ska ta mig igenom detta, men hoppas att jag kan få stöd och tips härifrån och av kvinnor i samma sits..

Jag och min sambo är fast beslutna om att vi ska försöka igen och hoppas verkligen på att nästa graviditet går hela vägen och att bebisen är frisk...

Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!