• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-06 16:16:04 följande:

Skönt att du slutat blöda.

Det var jag med samtidigt som jag blödde, sa till min sambo att jag tyckte att det var konstigt.

Får jag bara fråga,

Vet ni om man kan bli illamående av Kåvepenin (penicillin)? Har ätit det sen i måndags och börjar må illa på eftermiddagarna både igår och idag.

Drömde dessutom att jag var på förlossningen inatt och hade katten med mig och hon var sjukt kaxig. Jag drömde att jag inte trodde det var något men ändå var jag på förlossningen och de som jobbade försökte lugna mig med att säga att de har ju sett bebisen i magen osv. Min sambo var inte med han jobbade och skulle komma efter jobbet.

Tänkte om dessa saker kan vara biverkningar eller vad det kan vara. Fick en fästning precis efter äl förra månaden vilket jag tror med var ett tecken på att jag var gravid eftersom jag aldrig fått det i hela mitt liv förut.

Oj nu blev det långt :)

Hur går det för er?

Haha, kul med knasiga drömmar! Det sägs ju att man drömmer konstiga drömmar när man är gravid, men det är ju inget säkert kort att gå på! :)

Läs på fass.se eller i beskrivningen inuti på biverkningar. Men illamående brukar ju finnas med på de flesta tabletter. :) men vem vet, det kan ju vara graviditet med! :)

Fick lite lite mer blod i eftermiddags, men det är nog över på en dag eller två sen jäklar kör vi igång igen! :)

Hur går det för dig? :))
  • Ozzy09
    junisen skrev 2014-08-06 16:35:39 följande:

Det har gjort lite ont sen i lördes...Jag får nog kontakta en gyn

Om du vill komma in på en koll så överdriv lite med! Dom brukar vara sega på att låta en komma in på en kontroll! :))
  • Alvisen76
    Ozzy09 skrev 2014-08-06 09:56:03 följande:

Nu tror jag att jag har slutat blöda iaf! Har inte haft någonting än så länge iallafall! :)

Men känner mig "öm" på något konstigt vis där nere.

Speciellt när jag går på toaletten. Hur var det för er?

Jag var öm ett tag med. Kanske tills jag läkt ordentligt. Ömheten satt i cirka två veckor på mig.
  • Ozzy09
    Alvisen76 skrev 2014-08-06 21:23:06 följande:

Jag var öm ett tag med. Kanske tills jag läkt ordentligt. Ömheten satt i cirka två veckor på mig.

Ok, jag tycker det känns liiiite bättre nu. Så jag hoppas snart det är över helt.

Jag vill ju börja nuuuuuu! Det värsta med detta är allt väntande. Och jag som är så fruktansvärt otålig vad det än gäller! :)
  • Alvisen76
    Ozzy09 skrev 2014-08-06 21:28:52 följande:
    Ok, jag tycker det känns liiiite bättre nu. Så jag hoppas snart det är över helt.

Jag vill ju börja nuuuuuu! Det värsta med detta är allt väntande. Och jag som är så fruktansvärt otålig vad det än gäller! :)
    Ja, jag vill också att det ska hända nu   Men jag är rädd att väntan blir mer värre för mig om jag blir för besatt. Svårt att låta bli. Jag tänker tanken att få tillbaka det som gick förlorat. Ta tillbaka och bli hel igen. För jag blev så gapande tom och halv. Känns som om det inte går att läka psykiskt innan jag blir gravid igen

Jag försöker tänka " jag vill bli gravid inom ett halvår ". Har jag kortare spann kommer jag att bryta i hop var månad jag får mens. Jag försöker ha ett lite längre spann i tanken.
  • Ozzy09
    Alvisen76 skrev 2014-08-06 21:37:03 följande:

Ja, jag vill också att det ska hända nu   Men jag är rädd att väntan blir mer värre för mig om jag blir för besatt. Svårt att låta bli. Jag tänker tanken att få tillbaka det som gick förlorat. Ta tillbaka och bli hel igen. För jag blev så gapande tom och halv. Känns som om det inte går att läka psykiskt innan jag blir gravid igen

Jag försöker tänka " jag vill bli gravid inom ett halvår ". Har jag kortare spann kommer jag att bryta i hop var månad jag får mens. Jag försöker ha ett lite längre spann i tanken.

Ja, tyvärr sitter mer än man tror i huvudet. Så man får nog gå in med tanken att "blir det så

blir det". Men jag tror att det kommer bli lugnare denna gången. Jag är egentligen en såkallad "testoman" men man vet ju inte om det är en ny graviditet eller den gamla som spökar på testerna så man borde ju vänta 2 veckor efter förväntad mens. Tar man ett test då och det är starkt så är det ju en nu liten böna där inne! :)

När skulle du testa dig? Minns inte om jag frågat. Man blir snurrig när det är fler man pratar med här inne! :)
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-06 17:30:09 följande:
    Haha, kul med knasiga drömmar! Det sägs ju att man drömmer konstiga drömmar när man är gravid, men det är ju inget säkert kort att gå på! :)

Läs på fass.se eller i beskrivningen inuti på biverkningar. Men illamående brukar ju finnas med på de flesta tabletter. :) men vem vet, det kan ju vara graviditet med! :)

Fick lite lite mer blod i eftermiddags, men det är nog över på en dag eller två sen jäklar kör vi igång igen! :)

Hur går det för dig? :))
    Läste att illamående även kan bero på det jag troligtvis har blivit smittad av :( men vi får väl se, spänner och drar lite där nere just nu. Håll tummarna, kanske haft lite hormon kvar som gör det lättare.

Har hört de om drömmar med.
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-07 00:27:46 följande:

Läste att illamående även kan bero på det jag troligtvis har blivit smittad av :( men vi får väl se, spänner och drar lite där nere just nu. Håll tummarna, kanske haft lite hormon kvar som gör det lättare.

Har hört de om drömmar med.

När kan du testa då? :)
  • Alvisen76
    Ozzy09 skrev 2014-08-06 22:53:32 följande:
    Ja, tyvärr sitter mer än man tror i huvudet. Så man får nog gå in med tanken att "blir det så

blir det". Men jag tror att det kommer bli lugnare denna gången. Jag är egentligen en såkallad "testoman" men man vet ju inte om det är en ny graviditet eller den gamla som spökar på testerna så man borde ju vänta 2 veckor efter förväntad mens. Tar man ett test då och det är starkt så är det ju en nu liten böna där inne! :)

När skulle du testa dig? Minns inte om jag frågat. Man blir snurrig när det är fler man pratar med här inne! :)
    Jag ska köpa ett test i dag. Inte för att kolla om jag blivit gravid, utan bara för att kolla att hcg är borta sedan mitt missfall. Jag fick missfall 12/7. Jag känner mig inte gravid längre, men brösten har inte krympt ännu. Det kanske finns lite hcg kvar. Hoppas inte. Samtidigt känns det som jag ska få mens närsomhelst nu. Jag känner av pms.
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-07 07:10:06 följande:
    När kan du testa då? :)
    Om 1 vecka tror jag. Beroende på hur det har tänkt efter mf. Men borde vara så med tanke på när jag kände äl
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!