• carrolinea

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ozzy09 skrev 2014-08-03 22:22:11 följande:

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

Hoppas det vill sig igen för dig.

Jag fick mf senast med men var "bara" i V5.

Jag har med hört som ngn som skrev här att det är som mest gynnsamt direkt efter mf eftersom hormonerna är högre.

Det kändes som jag haft äl igen precis eller s är det något annat.

Ska även till läkaren nu på eftermiddagen och får kanske penicillin eller liknande och funderar på vad det kan göra med reproduktionen.

Hmm

Hoppas det tar sig för er (oss alla) igen snart.
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-04 13:40:49 följande:
    Ja det hoppas jag också! Jag vill så gärna ha ett syskon nu!

Ja, jag har både hört & läst att det kan vara lätt att bli gravid efter mf.

Vi kommer köra på ändå! :)

Vad sa dom hos läkaren? Vi håller tummarna för oss allihopa! :)
    Hoppas verkligen de har rätt, jag tror faktiskt jag hade äl igen nu i helgen eller precis innan helgen det känns så, samt att det är på andra sidan mot förra månaden. Så hoppas på det bästa.

Jag fick "bara" Kåvepenin, trodde det skulle vara ngt starkare med tanke på varför jag fick det. Just nu älskar jag fästingar, fick min första nu i sommar.
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-04 18:42:31 följande:

Härligt! Nu vill jag också sluta blöda så man kan köra igång igen! :)

Hur länge blödde du efter ditt missfall?

Typ 2 dagar sen 2-3 med rosa syntes knappt på trosskyddet.
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-04 20:48:50 följande:
    Ok, hoppas det går över lika fort för mig med! Kan knappt bärga mig!!! :))
    Ja verkligen, skönt om kroppen kommer i ordning direkt efter så man slipper vänta.
  • carrolinea
    Björan skrev 2014-08-05 17:16:20 följande:

Jag gjorde först ett test 2 dagar efter som visade positivt sen några dagar senare va det negativt. Jag fick ett "tidigt" missfall ca V.4-5 så då kanske hcg försvinner snabbare jämfört om man får lite senare, har hört att det kan ta flera veckor innan hcg försvinner helt.

Jag testade exakt 2 v efter och fick mf ungefär samtidigt som dig och då var det negativt.
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-06 09:56:03 följande:

Nu tror jag att jag har slutat blöda iaf! Har inte haft någonting än så länge iallafall! :)

Men känner mig "öm" på något konstigt vis där nere.

Speciellt när jag går på toaletten. Hur var det för er?

Skönt att du slutat blöda.

Det var jag med samtidigt som jag blödde, sa till min sambo att jag tyckte att det var konstigt.

Får jag bara fråga,

Vet ni om man kan bli illamående av Kåvepenin (penicillin)? Har ätit det sen i måndags och börjar må illa på eftermiddagarna både igår och idag.

Drömde dessutom att jag var på förlossningen inatt och hade katten med mig och hon var sjukt kaxig. Jag drömde att jag inte trodde det var något men ändå var jag på förlossningen och de som jobbade försökte lugna mig med att säga att de har ju sett bebisen i magen osv. Min sambo var inte med han jobbade och skulle komma efter jobbet.

Tänkte om dessa saker kan vara biverkningar eller vad det kan vara. Fick en fästning precis efter äl förra månaden vilket jag tror med var ett tecken på att jag var gravid eftersom jag aldrig fått det i hela mitt liv förut.

Oj nu blev det långt :)

Hur går det för er?
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-06 17:30:09 följande:
    Haha, kul med knasiga drömmar! Det sägs ju att man drömmer konstiga drömmar när man är gravid, men det är ju inget säkert kort att gå på! :)

Läs på fass.se eller i beskrivningen inuti på biverkningar. Men illamående brukar ju finnas med på de flesta tabletter. :) men vem vet, det kan ju vara graviditet med! :)

Fick lite lite mer blod i eftermiddags, men det är nog över på en dag eller två sen jäklar kör vi igång igen! :)

Hur går det för dig? :))
    Läste att illamående även kan bero på det jag troligtvis har blivit smittad av :( men vi får väl se, spänner och drar lite där nere just nu. Håll tummarna, kanske haft lite hormon kvar som gör det lättare.

Har hört de om drömmar med.
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-07 07:10:06 följande:
    När kan du testa då? :)
    Om 1 vecka tror jag. Beroende på hur det har tänkt efter mf. Men borde vara så med tanke på när jag kände äl
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-07 13:33:14 följande:
    Kul! Hoppas att denna veckan går fort! Du får hålla oss uppdaterade med symtom och så. :)
    Självklart :). Får hoppas på det bästa. Kanske ska åka upp till Sala och jobba nästa vecka, skönt att få ngt annat och tänka på. Samt att semestern snart är slut då går de kanske lite fortare.
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-07 13:36:17 följande:

Hej,

Jag hoppar gärna med i denna tråd. Fick missfall 25/6 och var då i v 7. Har varit mycket frustrerande veckor sedan dess då mitt hcg inte velat sjunka i någon snabb takt (startade på ca 4000 v efter och i fredags var det 175). Vill inget annat än att min kropp ska bli normal igen och vart jag än läser på nätet så måste det sjunka till under 5 för att systemet ska komma igång igen. Jag trodde att jag kanske hade fått ÄL förra veckan då jag hade helt galet mycket sega flytningar (ursäkta) men sedan fick jag tillbaka provsvaret och förstår att det inte kunde ha varit det. Känner mig förråd av min kropp speciellt eftersom jag även de senaste dagarna har haft lite sura uppstötningar vilket jag bara haft när jag var gravid annars. Tror mina hormoner åker berg och dalbana...!!! lite lessen på hela situationen! Hoppas på plus för oss alla snart!!

Hoppas din hormonnivå vill gå ner snart. Och att du får ett nytt plus.
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!