• carrolinea

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

lolo82 skrev 2014-08-07 14:08:52 följande:
    Hoppas att du får ett positivt svar!! håller tummarna för dig! :)

Har du några barn sedan tidigare eller är det första ni försöker skaffa?
    Tack :)

Jepp första, för er då?
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-07 15:03:34 följande:

Första för oss också. Har velat i flera år och tillslut klev sambon med på tåget i våras :)
    Vad kul. Är du med född 82 med tanke på ditt nick?

Vi har inte vart tillsammans så länge runt 1,5 år men i våras berättade jag vad jag kände och då blev de att ta bort spiralen.

Och vi är ju ändå 36 och 32 så känns som det är dags om man vill ha fler än 1.
  • carrolinea
    Björan skrev 2014-08-07 14:52:11 följande:

Ja hoppas vi alla får ett plus snart :) gjorde ett test igår fast att jag egentligen vet att jag omöjligen inte hunnit bli gravid redan, undrar varför man plågar sig själv.

Hade missfall före min dotter också så trodde inte att jag skulle få det igen av nån anledning fast att det är ganska vanligt.

Många som inte fått mf säger att du är ung du har möjlighet att bli gravid igen. Det är ju sant men det är oerhört jobbigt ändå, man vill ju inte vänta och det kan ju ta flera månader innan det blir igen...

Jobbigt, det jag hoppas på denna månad är att det ska ta sig lättare efter mf, iofs var mitt/vårt väldigt tidigt. Men jag tror hormonerna i kroppen höjs som gör det lättare att bli gravid de känner av det p ngt sätt.
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-07 15:58:38 följande:
    Jo det stämmer är f 82 så känner som du att det verkligen är dags att sätta igång om man vill ha fler än ett barn :). Starkt av dig att verkligen berätta tydligt att du ville ha barn fast ni då inte varit tillsammans så länge!

Det har stressat mig att vara 30+ då man matas med att det blir svårare ju äldre man är...dessutom har föräldrarna börjat hinta om att de vill ha fler barnbarn (har en yngre bror som redan skaffat två)...  :)
    Jo, och jag vet att han ville sen innan. Och jag sa typ nu eller aldrig.

Jo kan tänka mig de, min mamma tjatade ganska mycket när jag var yngre, hon har 5 barn och 1 barnbarn så kanske inte så kul. Men vi får väl se när det blir ngt och om det blir ngt. Som du säger vi är ändå över 30 men verkar iofs ganska vanligt nu. Var bor du?
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-08 08:06:48 följande:
    Jo trenden verkar vara att många väntar till runt 30 :)
    karlstad och du?
    Ja verkligen. Vi får hoppas att det tar igen nu, vaknade inatt av att ena bröstvårtan pulserade när jag låg på den, blev tvungen att lägga mig på rygg då känner jag ingenting i brösten. Men det borde vara för tidigt för att känna ngt, men kan ju hända att äl kom tidigare efter äl än vad det skulle göra. Ahh jag vet inte, får väl se vad som händer. Har läst att det finns några som fått plus igen 3 v efter mf. Får hålla tummarna :).

Stockholm.
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-08 09:30:41 följande:
    Håller tummarna för att du hade tidig ÄL och att det redan satt sig. Hade du några "symptom" förra gången som gjorde att du misstänkte graviditet innan du skulle haft mens? För mig var just ont i ena bröstet ett sådant tecken som gjorde att jag hoppades...sen dröjde det nog ca 10 d innan det andra också började ömma...  :)  fick konstiga ideer som att "tänk om bara ena bröstet växer - det skulle se helt sjukt konstigt ut" haha
    Faktiskt inte egentligen, den månaden hade jag extremt lite symptom, min sambo var helt säker och jag gick över tiden. Så detta är säkert bara PMS eller ja typ efter äl symptom, men man kan alltid hoppas.

Vad hade du mer för symptom?
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-08 14:10:14 följande:

Jag brukar sällan ha några PMS besvär - som mest blir jag godissugen och kan ha ont i magen samma dag, ibland kan jag ha lite lättare för att bli irriterad. Att jag hoppades på graviditet var delvis att ena bröstet började ömma och jag upplevde att de började bli fylligare ganska tidigt, såg lite fler blodådror på brösten, det rev i magsäcken (typ magkatarr) och kändes surt i halsen om jag inte åt mellanmål, blev också tröttare och ville vila efter jobbet. Vid ett tillfälle höll jag på att börja gråta när jag hörde en halvtråkig sak på jobbet - vilket aldrig annars händer. Inget godissug - snarare tvärtom, sambon käkade choklad och chips medans jag tog en banan. :) Efter jag plussade började även magen kännas svullen efter jag ätit och jag fick, lite diskret, knäppa upp översta knappen... haha...
    Skönt, eg inte jag heller. Har känt lite i vä bröst men igår när jag vaknade var det höger. Igårkväll kom det lite blod på pappret, som sen försvann ca 5-7 dagar efter äl vad jag tror. Så får hålla tummarna att det blir ngt igen nu.
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-10 08:49:49 följande:
    Tror du att det kan ha varit nidblödning?
    Var en tanke jag hade, eftersom det var så pass många dagar efter äl. Så funderar på att testa p tisdag för om det var nid så borde ju hcg ha gått upp tillräckligt mycket då.
  • carrolinea
    mrshellstrom skrev 2014-08-10 10:06:02 följande:

Står här mitt i blodbadet (suck och tvi) och undrar hur länge det ska vara denna gången.

Vid mitt ma fick jag cytotec och då tog blödningen en 2-3 veckor iaf, men då var jag längre gången dessutom.

Nu tog det slut i v5. Hur länge har ni blött?

Hoppas på ett plus snart igen!

Hoppas det slutar för dig snart, runt 5 dagar knappt.
  • carrolinea
    lolo82 skrev 2014-08-12 16:14:09 följande:

jaha så läkaren ringde och gav besked om vad hcg sjunkit till denna gång, strax över hundra!! Vet inte vad jag ska säga utan känner mest för att smita in på toaletten och gråta men tänker försöka hålla ut tills jag kommer hem. Ledsen över MF men att bara gå runt och vänta, gått 7 v nu, är som en förlängd tortyr. läkarens svar på varför det blir så här var "det kan bli så ibland" ingen vidare förklaring direkt + ny provtid nästa v.

Hoppas för er skulle att det sjunker snart!

Håll modet uppe, det kommer snart.

Kram
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!