• carrolinea

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Sommar15 skrev 2014-10-11 10:36:58 följande:

YES! Glad gubbe på äl-testet idag! :D så skönt att veta att kroppen fungerar som den ska, och i linje med mina gamla menscykler också på ett ungefär. Sen om det skulle råka bli ngt nu vore ju bara en bonus... :)

Härligt! Då är det bara att köra på :)
  • carrolinea
    GravidSvetsare skrev 2014-10-11 21:06:11 följande:

Hur orkar alla med att bli besviken varje månad när det visar sig att man inte är gravid genom att mensen kommer?

Har haft en förhoppning att jag skulle bli gravid fort, men nu när mensen kom idag känner jag mig så fruktansvärt besviken och ledsen ..

Har tappat hoppet och känner just nu att jag aldrig kommer orka med detta varje månad. Vill inte bli besviken igen nästa månad.. Hur har ni lyckats hålla humöret uppe och orkat fortsätta försöka? Ser alla runt om mig som blir gravida, har barn och får fler och dom som blir gravid fast dom inte vill och väljer att ta bort bebisen. Det gör så ont och jag är så fruktansvärt avundsjuk på alla andra..

Vill också bli mamma, men just nu är jag tom...

Är det första ni försöker med? Jag känner ungefär samma. Fast klart jag är glad för de runt omkring mig, men så svårt ändå. Hoppas verkligen det kommer snart. Men vi får peppa varandra tills det kommer.

Jag ska även få ett syskonbarn nästa år och för de tog de ca 4 år innan de blev ngt och jag försöker tänka på de när vi precis har börjat och tänker det kan ta tid men vissa dagar känns det som att det inte kommer gå men håller tummarna att det kommer snart.
  • carrolinea
    Mesakura skrev 2014-10-11 20:05:35 följande:

Hej jag har provat med älstickor nu i en vecka då jag hade mf den 27 sep och inte riktigt vet om min äl kommer vara normal. Mf la sig så pass att den låg precis när mensen skulle varit så tänkte att min äl skulle ske idag men jag tror den skedde i måndags?

Kan verkligen äl komma 9 dagar efter ett mf? Känns ju som kroppen återställts jättefort?

Jag har alltid haft en extremt tydlig cykel och har på dagen vetat när mensen ska komma och även när äl sker då jag endast får denna trådiga äggviteflytningen en dag men denna vecka har varit svår att tyda.... I måndags fick jag verkligen min älflytning men trodde inte då att det var den då det kändes alldeles för nära mf. Men nu dagarna efter har jag fått en typiska mellan äl och mensflytningar:) Fast icke mens då hoppas jag på.

Det jag inte vet nu är när min mens borde komma? Om äl hoppar över ca 5 dagar kommer min bim vara 5 dagar tidigare då med? Eller hur ska man tänka?

Och det bästa! Förra gången hade jag redan några dagar efter äl en känsla av att det var ett pyre där inne. Molvärk och dålig i magen. Nu är det likadant men är rädd att jag bara inbillar mig:(

Aja ville bara skriva det och ventilera, min fästman tycker inte det är så kul att höra mig babbla på. Han sa i samband med vårat mf: Du ska nog se att det kommer bo någon i din mage snart.:) Typ det gulligaste och mest underbara han någonsin sagt!

Klart mensen kan komma 5 dagar tidigare, men ovalutionscykeln och menscykeln är två olika cykler men som ändå samarbetar och oftast får du mensen exakt 14 dagar efter äl men det kan bli lite förändringar efter mf. Men räkna från 14 dagar efter äl tills din gamla bimdag så märker du. Jag fick min äl ca 5 dagar tidigare vid mf och även mensen kom 5 dagar tidigare. Men det är individuellt.

Hoppas din känsla stämmer :)
  • carrolinea

Härligt Ozzy att du har kommit förbi den dagen! Hoppas dessa två veckor går fort så ni får se på ul :)

• carrolinea
    Mesakura skrev 2014-10-12 23:57:56 följande:
    Hej hur menar du att jag ska räkna?
    Min var 5 dagar tidig både äl och mens. Det jag menar är att räkna mellan bim-5 och bim enligt din gamla cykel.
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-10-26 13:54:42 följande:
    Åh vad gullig du är! Ja imorgon är det verkligen dags. Äntligen! Då får jag veta!

Tänk lite extra på mig kl 8.40 så uppdaterar jag här så fort jag kommer hem! :)))
    Lycka till Ozzy jag hoppas det går bra imorgon... Har försökt att inte vara inne så mycket för att stressa... Men ville gå in nu och se, håller tummarna för dig imorgon.

Grattis Frippan lycka till! Hoppas resan hem har gått bra.
  • carrolinea
    maddie85 skrev 2014-11-17 20:32:08 följande:
    Ja det förstår jag, missfall är fan det värsta dom kan hända! Här är det kört för denna månad! Mensen kom igår, riklig igen! smile4.gif Jävla skit...
    Tråkigt! Men hoppas det går bättre nästa månad.

Har bim på fredag, och känner absolut ingenting precis som innan sist, får väl se vad som händer, min mens brukar alltid komma ngn dag för tidigt så den kommer väl redan imorgon antar jag.

Hur har det gått för alla, jag har inte varit inne så mycket på sista tiden.
  • carrolinea
    Mesakura skrev 2014-11-19 13:36:48 följande:

Denna veckan är ju bara upp och ner. Jag har 3 möjliga dagar då äl kan ha skett. 8-9 nov, 13-14 nov eller nu den 18-19 nov. Eftersom mf fuckade upp min annars perfekta cykel så stämmer inget längre.

Jag brukar ha en cykel på 28 dagar, ibland 29, men nu enligt appen ska mensen komma den 3 dec som är dag 33. Första mensen efter mf började på dag 42. Men vet inte hur jag ska räkna nu. Gick era cyklar tillbaka till hur de var innan eller har de blivit längre?

Till saken hör att jag har samma symptom som i den senaste grav.

Jag är konstant hungrig, sådär så jag mår illa. Måste äta något var 30 min typ.... suck. Har t o m vaknat mitt i natten pga hunger. Hunger som om jag inte ätit på ett dygn.

Är även sjukt trött. Kan sova hela natten för att sen vakna och vilja gå lägga mig efter ca 2 tim.

Till saken är jag dessutom illamående. Sådär på gränsen att man kan leva normalt.

Hmm om min äl nu var det första alternativet 8-9 nov kan man verkligen så tidigt som den 17 nov börja få dessa symtom?

Hoppas på det bästa.

Jag har med mått lite konstigt den här veckan och borde ha fått min mens typ idag eller nått men räknar på 28 dagar har jag bim på måndag men efter mf har min cykel vart kortare ca 23-24 dagar istället. Men det verkar ju kunna variera massor. Du får berätta hur det går.

När skulle du haft äl enligt din gamla cykel? Tänker om den hoppade över 1 cykel efter och är p väg tillbaka så kanske äl varit tidigare än vad du tror?
  • carrolinea
    Mesakura skrev 2014-11-21 06:13:22 följande:
    Bra fråga där. Enligt min gamla cykel brukar äl vara ca på dag 14. Alltså borde den varit den 13 nov. Hoho då hade jag sex! Förra månaden borde den kommit den 12 el. 13 okt enligt gamla cykeln men tror den blev några dagar senare. Funderar på om den typ. Jag vet inte men kanske var precis innan mensen som började den 31 okt?

För den mensen var väldigt annorlunda mot va jag brukar ha. Den var längre och nästan som om det kanske fortfarande var lite mf kvar som kom ut. Ytterst små bitar men ändå något mer än vanligt.

Men om nu min äl var den 13 borde jag väl inte redan den 17 få känningar?
    Nä, men det kan ju hända. Om ägget blivit befruktat sent i sin gång och det endast tar 3 dagar innan det fastnar så går det ju. Eller så är du extra känslig nu eller haft äl tidigare än vad du tror. Iofs känner jag ingenting det högg till i brösten i onsdags som fan och nu ingenting igen. Så var det i somras innan mf. Så jag vet inte.

Ahh jag vet inte... Vi får hålla tummarna.

Funderar på å testa men vill egentligen inte, nä väntar nog tills på måndag när bim är fast jag tror iofs jag borde haft bim igår eller idag... Blir inte klok på min cykel heller..
  • carrolinea
    Mollan88 skrev 2014-11-23 12:38:49 följande:

Då får vi se om man får ett plus imorgon eller om det går åt skogen. Lycka till ni andra :)

Lycka till! Funderar på att testa redan idag.

Snart vet man iaf...
  • carrolinea
    fruannie skrev 2015-01-20 13:36:45 följande:
    Hoppas!!!

Jag hade nästan exakt samma bf som sonen på den här graviditeten plus att jag själv fyller där i dagarna. Men de ville ju sig inte. Men de spelade inte så stor roll kände jag det var meningen i så fall att hela familjen skulle fylla inom en vecka i augusti.

För mig tog dig sig igen med bara en mens emellan får väl hoppas att de inte går allt för länge till nästa pluss men jag hade nog inte läkt själsligt mellan missfallen utan jag var väldigt orolig ändå fram till blödningen kom igen. Blir nog inte så jätte seriösa försök de kommande månaderna utan vi myser när vi känner för de o blir de då så blir de.

Lycka till till alla som kämpar!!!

Då ska jag ta o åka på mitt vul.
    Lycka till!
  • carrolinea

Hej,

Har försökt hålla mig härifrån ett tag och vi har varit borta på semester. Hade bim igår och blev lite nyfiken så köpte ett test på lunchen idag och det ser positivt ut. Kan ni inte hålla tummarna att det går vägen nu.

Jag tror att det har hjälpt att jag har slappnat av och inte stressat så mycket denna månad.

Lycka till bi andra

• carrolinea
    j0ssse skrev 2015-01-29 09:27:50 följande:

Jag var på Gyn igår och fick göra ett ul. Och kan meddela att det växer en liten bebis i mig ???? är i v 6. 29 september är vi beräknade till. Så lycklig ????

Grattis! Det gick alltså att se redan. Jag vill med se. Enligt appar osv är jag beräknad till 27 sep får väl se
  • carrolinea
    MyRoundabout skrev 2015-02-26 15:14:08 följande:

Förra fredagen (den 13e såklart) tog jag ett nytt gravtest som var mycket svagare än det jag tagit några veckor innan. Genast avtog alla symptom och hela förra veckan kände jag inte ett enda dugg av graviditeten. Jag har varit stensäker på att det blev ett till MA, men inte riktigt velat ringa Kvinnokliniken, för sålänge man inte vet vet man ju inte. 

I torsdags var vi på hälsosamtal hos BM och jag sa som det var, att jag trodde att det var kört. Hon tyckte att vi skulle åka in och kolla, så i förrgår tog jag äntligen mod till mig och ringde KK. I dag var vi in och kollade och se på fasen! Ett friskt pickande hjärta och bara positiva tecken. Det var samma läkare som sist konstaterade MA, så hon tyckte att det var väldigt roligt att kunna ge positivt besked den här gången. =) Jag storbölade av ren och skär lycka! 
    Varför gravtestat visat svagare visste de inte, men det struntar jag i. =D

Vi är i vecka 9, precis som vi trodde. Jag är så lättad!

Åh vad härligt!

Vi fick med se ett pickande hjärta igår helt otrolig känsla.

Är i vecka 10 nu.
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!