• lolo82

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Hej,

Jag hoppar gärna med i denna tråd. Fick missfall 25/6 och var då i v 7. Har varit mycket frustrerande veckor sedan dess då mitt hcg inte velat sjunka i någon snabb takt (startade på ca 4000 v efter och i fredags var det 175). Vill inget annat än att min kropp ska bli normal igen och vart jag än läser på nätet så måste det sjunka till under 5 för att systemet ska komma igång igen. Jag trodde att jag kanske hade fått ÄL förra veckan då jag hade helt galet mycket sega flytningar (ursäkta) men sedan fick jag tillbaka provsvaret och förstår att det inte kunde ha varit det. Känner mig förråd av min kropp speciellt eftersom jag även de senaste dagarna har haft lite sura uppstötningar vilket jag bara haft när jag var gravid annars. Tror mina hormoner åker berg och dalbana...!!! lite lessen på hela situationen! Hoppas på plus för oss alla snart!!

• lolo82
    carrolinea skrev 2014-08-07 10:27:04 följande:
    Om 1 vecka tror jag. Beroende på hur det har tänkt efter mf. Men borde vara så med tanke på när jag kände äl
    Hoppas att du får ett positivt svar!! håller tummarna för dig! :)

Har du några barn sedan tidigare eller är det första ni försöker skaffa?
  • lolo82
    carrolinea skrev 2014-08-07 14:11:50 följande:
    Tack :)

Jepp första, för er då?

Första för oss också. Har velat i flera år och tillslut klev sambon med på tåget i våras :)
  • lolo82
    Björan skrev 2014-08-07 14:52:11 följande:

Ja hoppas vi alla får ett plus snart :) gjorde ett test igår fast att jag egentligen vet att jag omöjligen inte hunnit bli gravid redan, undrar varför man plågar sig själv.

Hade missfall före min dotter också så trodde inte att jag skulle få det igen av nån anledning fast att det är ganska vanligt.

Många som inte fått mf säger att du är ung du har möjlighet att bli gravid igen. Det är ju sant men det är oerhört jobbigt ändå, man vill ju inte vänta och det kan ju ta flera månader innan det blir igen...

Ja det har jag också undrat men hoppets låga brinner så starkt :) även om hjärnan säger att det är omöjligt vill hjärtat verkligen något annat!

Jobbigt att du får sådana kommentarer! Saknaden efter det som kunde ha varit och den lååånnnga väntan (eller snarare ovissheten) på när man ska bli gravid igen är jobbig. För mig är det skönt att veta att jag kan bli gravid men jobbigt att samtidigt inte veta hur länge man ska behöva vänta tills det sker. Önskar jag kunde påverka processen lite mer... :)

Hur är det för er?
  • lolo82
    carrolinea skrev 2014-08-07 15:28:59 följande:
    Vad kul. Är du med född 82 med tanke på ditt nick?

Vi har inte vart tillsammans så länge runt 1,5 år men i våras berättade jag vad jag kände och då blev de att ta bort spiralen.

Och vi är ju ändå 36 och 32 så känns som det är dags om man vill ha fler än 1.
    Jo det stämmer är f 82 så känner som du att det verkligen är dags att sätta igång om man vill ha fler än ett barn :). Starkt av dig att verkligen berätta tydligt att du ville ha barn fast ni då inte varit tillsammans så länge!

Det har stressat mig att vara 30+ då man matas med att det blir svårare ju äldre man är...dessutom har föräldrarna börjat hinta om att de vill ha fler barnbarn (har en yngre bror som redan skaffat två)...  :)
  • lolo82
    Alvisen76 skrev 2014-08-07 15:52:46 följande:
    Hoppas hormonera sjunker snart. Jag fick missfall efter dig. Mitt missfall var 12/7. Jag har inte kollat om hcg ger utslag på gravtest ännu, men jag känner mig ganska återställd. Det känns som jag har pms. Jag ska testa och se i kväll. Kanske jag också har kvar hormoner. Man vet ju aldrig. Supertrist när det är så... Mitt missfall var i vecka 13.
    Synd med missfall så sent, kan tänka mig att det kändes extra jobbigt då du gått förbi de första 12 v som anses vara mer riskabla? Läkarna har inte gjort kontroller efter ditt mf, udnersökning eller blodprov? Kanske olika på olika ställen. Mig har de dragit blod från flera gånger sedan mf, senast i fredags och pga att det inte var tillräckligt lågt ska de ta lite till på tisdag. Jag hoppas att din känsla av att kroppen är återställd är rätt och att testet visar negativt. Du får berätta hur det gick!
  • lolo82
    carrolinea skrev 2014-08-07 16:08:48 följande:
    Jo, och jag vet att han ville sen innan. Och jag sa typ nu eller aldrig.

Jo kan tänka mig de, min mamma tjatade ganska mycket när jag var yngre, hon har 5 barn och 1 barnbarn så kanske inte så kul. Men vi får väl se när det blir ngt och om det blir ngt. Som du säger vi är ändå över 30 men verkar iofs ganska vanligt nu. Var bor du?
    Jo trenden verkar vara att många väntar till runt 30 :)
    karlstad och du?
  • lolo82
    carrolinea skrev 2014-08-08 08:46:28 följande:
    Ja verkligen. Vi får hoppas att det tar igen nu, vaknade inatt av att ena bröstvårtan pulserade när jag låg på den, blev tvungen att lägga mig på rygg då känner jag ingenting i brösten. Men det borde vara för tidigt för att känna ngt, men kan ju hända att äl kom tidigare efter äl än vad det skulle göra. Ahh jag vet inte, får väl se vad som händer. Har läst att det finns några som fått plus igen 3 v efter mf. Får hålla tummarna :).

Stockholm.
    Håller tummarna för att du hade tidig ÄL och att det redan satt sig. Hade du några "symptom" förra gången som gjorde att du misstänkte graviditet innan du skulle haft mens? För mig var just ont i ena bröstet ett sådant tecken som gjorde att jag hoppades...sen dröjde det nog ca 10 d innan det andra också började ömma...  :)  fick konstiga ideer som att "tänk om bara ena bröstet växer - det skulle se helt sjukt konstigt ut" haha
  • lolo82
    Mytime skrev 2014-08-07 21:54:01 följande:

Ja hoppar in här. Missfall v8. Började i lördags på min födelsedag med att ja började blöda på kvällen. På måndagen fick ja de kostaterat via vul. Senare på måndagen kom allt ut så kroppen har väl skött de själv så att säga. Tis kväll, ons dag har ja haft skitont o fått ta till både diklefenak och oxynorm (morfin) men idag har ja klarat mig på diklofenak var 8e timme så nu hoppas ja de vänt. Blöder fortfarande men iaf mindre.

Så snart ja slutat blöda börjar vi försöka igen.

Så tråkigt bara, vi har försökt i två år o skulle precis starta ivf när plusset äntligen kom o så slutar de så här innan de knappt hunnit börja...

Har inte orkat ringa fertilitetsmottagningen heller o vet inte om de vill ta emot oss heller eftersom vi lyckades bli spontant gravida som de så fint kallar det. Men vi hoppas verkligen att de inte ska behöva ta så lång tid tills nästa plus.

Vi har såklart analyserat varför de hände o även om de oftast beror på genetiskt fel eller att ägget inte delat sig som de ska osv så får vi nog även inse att tidpunkten va helt fel.

Ja har haft kaos (milt uttryckt) på jobbet alldeles för länge me högt tryck, tokmkt stress o alldeles för mkt tungt ansvar på mig som ensam individ plus att vi planerar vårt bröllop som sker om ett par veckor mm. Så tillfället för plus va inte de bästa men nu får vi blicka framåt och hoppas på de bästa o under tiden hänger ja gärna med här o följer i glädje o sorg mot våra efterlängtade plus.

Beklagar, ungt att det skulle hända just på din födelsedag! Kan inget om fertilitetsmottagningar men hoppas inte att de sätter sig på tvären om ni vill ha hjälp från dem. Låter som du har många måsten också just nu och tänker som någon annan skrev tidigare att du behöver kanske få vrida ner stressen på ett eller annat sätt - går det att göra något åt arbetssituationen? Långvaraig stress är inte så bra oavsett om man är gravid eller inte. Ta hand om dig!!
  • lolo82
    Ozzy09 skrev 2014-08-07 17:04:41 följande:
    Hej, vad kul att du vill vara med oss här! :) tråkigt med missfallet dock! :/

Har ni börjat försöka igen eller ska du vänta till ditt hcg sjunkit till det normala?

Förstår din frustration, vi är nog alla likadana. Denna eviga väntan hela tiden tar kål på en!

Jag hoppas också på ett plus för oss alla, vem är det som är först ut med att testa? :)

Jag hittar bara info om att det inte går att bli gravid igen innan hcg sjunkit under 5 men vi tänker inte vänta utan kör på som vanligt. När ÄL väl dyker upp så hoppas jag det tar sig - känner mig redo mentalt och har ingen lust att vänta längre än nödvändigt :)

Ni försöker också direkt?
  • lolo82
    carrolinea skrev 2014-08-08 10:16:46 följande:
    Faktiskt inte egentligen, den månaden hade jag extremt lite symptom, min sambo var helt säker och jag gick över tiden. Så detta är säkert bara PMS eller ja typ efter äl symptom, men man kan alltid hoppas.

Vad hade du mer för symptom?

Jag brukar sällan ha några PMS besvär - som mest blir jag godissugen och kan ha ont i magen samma dag, ibland kan jag ha lite lättare för att bli irriterad. Att jag hoppades på graviditet var delvis att ena bröstet började ömma och jag upplevde att de började bli fylligare ganska tidigt, såg lite fler blodådror på brösten, det rev i magsäcken (typ magkatarr) och kändes surt i halsen om jag inte åt mellanmål, blev också tröttare och ville vila efter jobbet. Vid ett tillfälle höll jag på att börja gråta när jag hörde en halvtråkig sak på jobbet - vilket aldrig annars händer. Inget godissug - snarare tvärtom, sambon käkade choklad och chips medans jag tog en banan. :) Efter jag plussade började även magen kännas svullen efter jag ätit och jag fick, lite diskret, knäppa upp översta knappen... haha...
  • lolo82
    carrolinea skrev 2014-08-09 15:00:00 följande:
    Skönt, eg inte jag heller. Har känt lite i vä bröst men igår när jag vaknade var det höger. Igårkväll kom det lite blod på pappret, som sen försvann ca 5-7 dagar efter äl vad jag tror. Så får hålla tummarna att det blir ngt igen nu.
    Tror du att det kan ha varit nidblödning?
  • lolo82
    Eriksson85 skrev 2014-08-09 19:06:46 följande:

Hej!
    Hoppar in här. Jag och min sambo blev gravida efter att ha försökt i nästan 1 år. Är försök till vårat 1 barn. Men förra torsdagen började jag blöda och fredag natt var vi till gynakuten där dom såg två hinnsäckar som var i c.a v 6-7 och jag skulle ha varit i v 11. Var på återbesök i tisdags men inget hänt så blev skrapad igår. Blöder sparsamt så hoppas att jag inte skall blöda så länge.  Vi kommer att försöka direkt bara blödningarna slutat och det gått en vecka (som dom ordinerar att man skall vänta). Dr på gyn tyckte att det är bra om man får mens 1 gång men att vi ändå inte skulle behöva skydda oss.

Tråkigt! Hoppas det slutar blöda snart och att ni kan försöka igen om ni känner er ok i kropp och själ!
  • lolo82
    mrshellstrom skrev 2014-08-10 10:06:02 följande:

Står här mitt i blodbadet (suck och tvi) och undrar hur länge det ska vara denna gången.

Vid mitt ma fick jag cytotec och då tog blödningen en 2-3 veckor iaf, men då var jag längre gången dessutom.

Nu tog det slut i v5. Hur länge har ni blött?

Hoppas på ett plus snart igen!

Jag blödde allt som allt ca 6 dagar, då var jag i v 7. Hoppas det slutar snart och ni kan försöka igen. Ska ni vänta en cykel?
  • lolo82

jaha så läkaren ringde och gav besked om vad hcg sjunkit till denna gång, strax över hundra!! Vet inte vad jag ska säga utan känner mest för att smita in på toaletten och gråta men tänker försöka hålla ut tills jag kommer hem. Ledsen över MF men att bara gå runt och vänta, gått 7 v nu, är som en förlängd tortyr. läkarens svar på varför det blir så här var "det kan bli så ibland" ingen vidare förklaring direkt + ny provtid nästa v.

• lolo82

Hej tjejer,
    Varit tvungen att ta lite paus från allt, det blev lite mycket när hcg nivåerna aldrig ville försvinna. Fick ett litet sammanbrott när det bara sjönk från 70 till 58 på en v. Men nu 12 v efter missfallet har jag äntligen fått min första mens!! Har nog aldrig varit så glad över att mensen kommit (helst vill jag ju att den ska vara borta i några månader i utbyte mot ett underbart litet knyte). Glad Så nu ska vi försöka igen. Har funderingar på om jag ska pröva äl-tester bara för att se om jag får ägglossning denna månad och i så fall när. Har ju hört att perioderna kan förändras efter missfall. Har ni prövat några äl-tester som är enkla att använda och kanske inte kostar en förmögenhet om man behöver testa många dagar?

Har läst ikapp lite av inläggen och vill även säga stort grattis till er som fått plus, håller tummarna för er!

• lolo82
    Fiiaaa skrev 2014-09-21 11:08:47 följande:

Plussade i morse, men har svårt att slappna av och glädja mig, är mest orolig för ett nytt missfall... Ja ja, bara att ta det lugnt och se vad som händer, antagligen slappnar man väl av mer och mer med tiden (om det går bra alltså). Hur upplever ni andra som plussat efter mf det?

Grattis!!
  • lolo82
    Ozzy09 skrev 2014-09-20 22:50:20 följande:
    Ja, ibland behöver man lite tid borta från alla tankar som rusar runt i huvudet. Skönt att hcg nivån sjunkit och att ni kan börja om på ny kula. :)

Som jag skrivit tidigare testade jag med clearblue digital.mdet är skönt att få ett direkt svar utan att analysera, det är enkelt att testa och du får 10 stickor med. Kostar 200 någonting på Apoteket. Kanske är billigare på billigatester.se.

Har läst någonstans att man kan köpa billiga stickor och fortsätta använda i samma monitor. :) då kan du köpa ett megapack för en billig peng om du behöver fler.

Oftast kommer ju ÄL senare efter missfall. Men man ska nog börja testa ganska tidigt ändå för att vara på den säkra sidan! :)

Tack för gratulationen och tumhållningen. Jag hoppas det går vägen denna gången! :)

Lycka till och stor kram till dig! :)
    Har kikat runt lite under helgen och med din rekommendation så kommer det nog bli CB digitaltester. Jag orkar inte med att gissa om det finns ett streck eller inte utan vill ha klara besked Glad. Tack för tipset!

Du har redan hunnit till v 8, jag är verkligen glad för din skull och är övertygad om att det komemr gå bra denna gång! När är det tänkt att du ska få göra ett ULoch stilla oron lite?

• lolo82

Hej allihop!
    Allt dett aär så nytt och spännande! :) Försöker få vårt första barn och blev gravida ganska snabbt, tyvärr fick vi missfall i v 7. Därefter har det tagit 3 mån innan HCG sjönk till ca 50. Efter ytterliga några veckor tror jag faktiskt att jag nu återgått till normal. förra månaden testade jag ÄL-stickor men fick inget utslag så då tänkte jag att jag ska testa fertility friend. Så här ser min kurva ut hitills. Naturligtvis har jag så många funderingar på vad som är normalt... har också fått ta bort tempen den 25:e då ff annars inte satte ut det streckade äl-strecket (hade då 37.2) var några dagar runt där som jag verkligen kände mig sjuk så tror inte den tillhör min normala bastemperatur. Tycker ju dock att temeraturen inte skiljer sig särskillt åt mellan före och efter äl strecket...men hoppas att det var äl!
  • lolo82

Bella06: vad kul vi har ju haft ägglossning i princip samtidigt!! Kanske ska följas åt lite i alla symptom o funderingar. :) något jag har funderat på är äl känningar...jag hade molvärk över vänster sida i några dagar, värst var det på fredag kväll men ändå tror ff att jag hade äl-lossning på söndag. Hur var det för dig?

Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!