Inlägg från: MatildaMamman |Visa alla inlägg
  • MatildaMamman

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Hej. Testade positivt i lördags å började blöda igår... idag var testet negativt, kanske nån antydan till streck men inte mer än så.. så blev missfall i vecka 4+2 :( var första försöket till 3 e barnet.. inte fått missfall förut... bör man ringa BM eller behövs inte det när det är så tidigt missfall?

• MatildaMamman

Tänkte kolla om ni vet; fick ett tidigt mf i v 4+2. Neg grav test strax efter. Blödde mkt och några småklumpar. Alla gravsymptom försvann. Fick nya symptom ca 3 veckor senare, neg gravtest och mensen kom 1,5 veckor senare. Dock med starkare mensvärk och ganska stora klumpar. kan det vara så att det fanns kvar rester från mf trots att hcg sjunkit så lågt att test blev neg? Eller blev jag bara sjukt skengravid och mensen va konstig av annan anledning?

• MatildaMamman

Fan.. Hade ett tidigt mf i augusti... I sep. kom mensen 1 vecka sen, kände mig gravid men inget på Stickan.. Denna månad kände jag åter grav-tecken, fick svagt på Stickan 1 v efter bim (men kände av äl senare än vanligt) trodde det skulle bli ett starkare streck idag, känner mig gravid.. Men inatt kom istället blödning..

Så antar att jag fått ännu ett tidigt mf :( fan fan fan, ville ju så gärna att det där strecket skulle va starkare idag :(

Nu känns det istället som nåt är fel på mig när jag får flera tidiga mf :(

Sorry för långt..

• MatildaMamman
    Bullen11 skrev 2014-11-04 18:57:56 följande:
    Håller med Mesakura, har man haft tre mf i rad (med positiva gravtest) har man rätt till utredning. Stå på dig och utnyttja det! Även om det förhoppningsvis går bra nästa gång :)
    ja... jag vet, men känns så konstigt då vi har 2 barn innan utan något mf.. varför kommer det nu?? kommer ju dröja ännu längre om man ska hålla på med utredning å sånt... har flera kompisar som ska få barn under våren.. vi skulle ju fått i Maj om inte första mf hade varit:/
    fy... ska väl va glad att vi har 2 barn, men känns så jobbigt med mf :( kan det verkligen va så att 3 e graviditeten kan gå hela vägen efter 2 mf??
  • MatildaMamman
    elsewhere skrev 2014-11-04 21:21:35 följande:
    Statistiskt sett har du bra chanser att lyckas! De säger ju att bara 1 på 100 får tre missfall i rad. Alltid något :)
    haha, ja, får väl hoppas på det då ;) haft på gränsen till högt TSH (behandlar sedan i våras) undrar om det kan ställa till det??

elsewhere: beklagar erat mf,... jobbigt när det gått så långt i graviditeten :( hoppas det är eran tur snart...
  • MatildaMamman

Hade ett tidigt mf i augusti, plussade för att sedan börja blöda 2 dagar senare.. I sep hade jag grav-symptom och blödde som vid mf men inget pluss, okt pluss och sen mf 2 dagar senare.. Plussade svagt idag igen.. Hoppas så på att det ska gå vägen denna gången.. Men känns ju inte så hoppfullt.. Fy.. Så rädd att det ska bli mf igen.. Även om de varit tidiga hinner man ju ändå tänka å planera :(

Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!