• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • carrolinea
    Anonym (m) skrev 2014-08-30 20:12:21 följande:

Har ni några roliga idéer om hur man kan tala om för familjemedlemmar att man väntar barn? Skulle vilja hitta på något kul när det blir dags!

Såg ett program igår där ett par skulle tala om för tjejens mamma, då sa dom: "Nånstans i köket finns en present".  Och hon leta å leta i skåp osv. Men när hon öppna ugnen låg det en bulle där i som hon tog upp och frågade: "en bulle?"
    Då sa dom: "ja vart låg bullen?"
    "I ugnen, en bulle i ugnen" sa hon och då fatta hon! Tyckte det va ett väldigt roligt sätt Skrattande

Fick ett sms av min storebror för 1 v sen med deras ulbild och skrev faster och mitt namn. Det tyckte jag var ganska gulligt
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-30 18:50:02 följande:

Helst ska det vara morgonurin såhär tidigt va? 

KUL det vore om alla testa positivt!!

Jag har alltid haft starkast på kvällen, så jag kör nog mer framåt kvällen. :)

Ja, tänk om vi alla fick plus, hur kul hade inte det varit?!??? :)
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-08-30 20:12:21 följande:

Har ni några roliga idéer om hur man kan tala om för familjemedlemmar att man väntar barn? Skulle vilja hitta på något kul när det blir dags!

Såg ett program igår där ett par skulle tala om för tjejens mamma, då sa dom: "Nånstans i köket finns en present".  Och hon leta å leta i skåp osv. Men när hon öppna ugnen låg det en bulle där i som hon tog upp och frågade: "en bulle?"

Då sa dom: "ja vart låg bullen?"

"I ugnen, en bulle i ugnen" sa hon och då fatta hon! Tyckte det va ett väldigt roligt sätt 

Det var en kul grej! :) vi ska inte göra så stor sak av det denna gång. Kanske bara ge dom ul bilden. Vi är då nojiga att samma sak händer igen som förra gången så vi kommer inte hoppas för mkt innan jag fått motsatsen bevisad, :)
  • Anonym (m)
    carrolinea skrev 2014-08-30 20:14:27 följande:
    Fick ett sms av min storebror för 1 v sen med deras ulbild och skrev faster och mitt namn. Det tyckte jag var ganska gulligt
    Ja men jätte fint ju! :)
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-30 20:14:27 följande:

Jag fick också reda på förra veckan att jag skulle bli faster! Så himla kul! :)
  • Anonym (m)
    Ozzy09 skrev 2014-08-30 20:36:47 följande:
    Det var en kul grej! :) vi ska inte göra så stor sak av det denna gång. Kanske bara ge dom ul bilden. Vi är då nojiga att samma sak händer igen som förra gången så vi kommer inte hoppas för mkt innan jag fått motsatsen bevisad, :)
    Okej :) 
    jo vi är också väldigt nojiga, ska försöka dölja det så länge det är möjligt ifall något skulle hända igen liksom! 
    Ozzy09 skrev 2014-08-30 20:34:49 följande:
    Jag har alltid haft starkast på kvällen, så jag kör nog mer framåt kvällen. :)

Jaha där ser man, va olika det kan va! :)
    Ja det hade varit jätte kul verkligen! Skrattande
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-30 20:37:30 följande:
    Jag fick också reda på förra veckan att jag skulle bli faster! Så himla kul! :)
    Vad kul, vet att de hade försökt i ungefär 4 år så jättekul, så detta är ju inget, som oss 4 mån så det är ju ingenting.
  • carrolinea
    Anonym (m) skrev 2014-08-30 20:39:43 följande:
    Okej :) 
    jo vi är också väldigt nojiga, ska försöka dölja det så länge det är möjligt ifall något skulle hända igen liksom! 
    Ozzy09 skrev 2014-08-30 20:34:49 följande:Jag har alltid haft starkast på kvällen, så jag kör nog mer framåt kvällen. :)

Jaha där ser man, va olika det kan va! :)
    Ja det hade varit jätte kul verkligen! Skrattande
    Hade varit riktigt roligt. Var det ngn av er som bodde i Stockholm?
  • Anonym (m)
    carrolinea skrev 2014-08-30 20:55:45 följande:
    Jag bor i värmland :) 
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-30 20:55:45 följande:

Jag bor utanför Borås! Långt ifrån er båda..
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!