Ozzy09 skrev 2014-09-03 10:34:33 följande:
Ja, jag ska ringa min bm nästa vecka. Så får vi se vad dom säger om tidigt ul.
Det blir ju en frustration när det inte vill ta sig. Speciellt då om det tog sig på första förra gången. Alla mina (3 st) graviditeter har gått på första. Och då förväntade man ju sig att det skulle göra det denna gången med. Jätte dumt!!
Har du använt dig av ÄL tester? Jag använde CB digital. Jacobsen ÄL flera dagar senare än jag trodde att jag hade.
Spännande! Håller alla tummar för att det går bra nu, men det gör det helt säkert. Fast jag förstår att man blir lite extra orolig, det blir säkert jag också när jag får nästa plus!
Ja man vet ju att det inte är alltid det går så lätt för alla, men när det var så himla lätt att bli gravid första gången så förväntar man sig ändå att det ska vara lika lätt nästa gång. Därför känns det nog extra frustrerande. Jag testade med äl-stickor och tempade fram till och med denna cykel, och verkar ha väldigt regelbunden äl, ungefär i mitten av cykeln. Har också väldigt regelbunden mens. Så jag bestämde mig faktiskt för att släppa kartläggningen nu ett par månader och se om jag kan slappna av och tänka på annat också :) blir jag inte på smällen innan året är slut så tar jag nog upp det igen...
På ett sätt så borde jag ju slappna av, för jag vet ju nu att det inte är nåt större fel, vi kan bli gravida tillsammans. Och ett missfall gör ju inte att det blir svårare... Men men, till slut så händer det väl. Vill ju helst att det ska vara NU, men det verkar som att vi får vänta lite...