• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • Ozzy09

Idag ringde jag till min barnmorska och bokade in en ny tid för inskrivning.

Jag får komma dit den 24/9. Då är jag i vecka 8.

Sa också att jag ville ha ett tidigare UL än vecka 19. Hon sa att dom rekommenderar att vänta till vecka 12. Alltså i mitten på Oktober.

Men min magkänsla är bättre denna gång, det ska nog gå vägen! Hoppas jag! :)

• Björan
    Ozzy09 skrev 2014-09-08 15:11:52 följande:

Sa också att jag ville ha ett tidigare UL än vecka 19. Hon sa att dom rekommenderar att vänta till vecka 12. Alltså i mitten på Oktober.

Alltid kul att boka in första besöket :)

Jag har min tid 26/9 och är då i V.9.

Hade min VUL idag då jag hade en cysta i våras. Han såg att jag va gravid men kunde inte se nått foster. Är i V.6+3 ungefär så antingen är det för tidigt för att se eller så är det ett mf pågång. Har en ny tid om 2v, kommer bli en lång väntetid. Känns väldigt jobbigt, blir mitt tredje mf i så fall...
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-09-08 15:11:52 följande:

Vad skönt att du har en bättre känsla nu.

Jo men vågar inte hoppas ngt, vi får se om några dagar. Eller så kanske det är så att jag ska testa på em eller kvällen som jag gjorde igår.
  • Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-09-08 15:18:50 följande:

Hur mår du då Ozzy09? 

Jag har börjat må illa, uppsvälld mage och fortfarande stickande/brännande bröst.

Men ja är glad så länge jag har symtom! :)
  • Ozzy09
    Björan skrev 2014-09-08 16:11:12 följande:

Alltid kul att boka in första besöket :)

Jag har min tid 26/9 och är då i V.9.

Hade min VUL idag då jag hade en cysta i våras. Han såg att jag va gravid men kunde inte se nått foster. Är i V.6+3 ungefär så antingen är det för tidigt för att se eller så är det ett mf pågång. Har en ny tid om 2v, kommer bli en lång väntetid. Känns väldigt jobbigt, blir mitt tredje mf i så fall...

Nej vad jobbigt! :( förstår att din väntan kommer gå extra långsamt.

Har du fortfarande kvar symtom?

Hoppas det vill sig denna gång och att det bara var för tidigt för att se!
  • Anonym (m)
    Ozzy09 skrev 2014-09-08 19:04:05 följande:
    Jag har börjat må illa, uppsvälld mage och fortfarande stickande/brännande bröst.

Men ja är glad så länge jag har symtom! :)
    Okej! Det förstår jag att du är! :) så glad för din skull! 
  • Sommar15
    Ozzy09 skrev 2014-09-08 13:58:40 följande:

Det är klart att du får hoppa in i denna tråden, alla är välkomna! :)

Beklagar verkligen ditt MA. :( När man kommit till v 13 tror man ju att den "kritiska tiden" är över. :(

Vad skönt att du ändå känner att du vill gå vidare och försöka igen.

Hoppas att din ÄL kommer igång snabbt så att du snart får ett plus på stickan igen! :)

Du får gärna uppdatera oss här hur det går under vägens gång. :)

Tack, det känns tungt, men just nu längtar jag bara efter att få bort allt imorgon så vi kan börja om. Känns skönt att kunna dela det med er som varit med om samma sak,

Grattis till plusset! Håller tummarna för oss alla här inne att vi till nästa sommar har varsin liten i famnen!
  • Björan
    Ozzy09 skrev 2014-09-08 19:08:10 följande:

Nej vad jobbigt! :( förstår att din väntan kommer gå extra långsamt.

Har du fortfarande kvar symtom?

Hoppas det vill sig denna gång och att det bara var för tidigt för att se!

Ja jag har starka symtom och han kunde se att Jag va gravid
  • GravidSvetsare

Läser om allas missfall och deras framgångar..
    Men jag känner mig ensam, tom och vilse...

Det är snart en månad sen mitt missfall och vi har börjat försöka igen, men när jag blir ensam och när ingen ser gråter jag. Även fast jag är glad att vi börjat på i bebisfabriken igen är det jobbigt att den glädjen jag kände bara försvann och min lycka togs ifrån mig..

Har velat bli mamma sen jag var 13 år och det är det enda som fattas i mitt liv. Detta skulle ha blivit min första graviditet och vår första bebis. Vi skulle få bli en familj..

Behöver lite råd.
    Någon annan som känner sig ensam? Att bli gravid igen innan en mens efter mf vad säger ni om det? Är det bättre att vänta en mens?

Känner att jag behöver prata av mig och få lite råd ..

Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!