Ozzy09 skrev 2014-09-09 21:38:36 följande:
Ja, man blir ganska nere båda två efter missfall. Jag tror varken jag eller sambon har kommit över det riktigt än trots att vi nu är inne i en ny graviditet!
Man kanske inte skall prata så mycket om det, eller ta "försökandet" på så stort allvar. Många killar får lite prestationsångest. Håll koll på din ÄL och försök pricka in någon dag innan och samma dag som ÄL. Prova stickor om du är osäker. Så kan ni ju försöka utan att han behöver känna någon press på sig. :)
Kanske låter taskigt, men man lurar ju inte honom. :) Jag förstår din frustration och vill gärna följa dig hur det går fram till ditt efterlängtade plus! :)
Det har du rätt i! Okej men det förstår jag, det tar oerhört hårt på en! Jag har inte kommit över vårat missfall än, känns så fel på något sätt att få/ha mens när jag egentligen skulle haft en stor mage.. Hur min sambo känner nu en tid efteråt vet jag inte för han tycker inte om att prata om det, det är ju jobbigt att påminnas!
Så du har nog helt rätt i det du säger :)
Vi ska ju som sagt prata om det imorgon, jag håller tummarna för att han bara hade en dålig dag!
Ja men precis, även om jag skulle ta att han inte vill nu så kan det ju hända att vi blir gravida för ingen av oss har eller kommer börja använda skydd, det vet jag! Så om jag nu skulle kolla med ältest så är ju chansen nästan lika stor att det blir till även om jag inte testar, för jag har väldigt regelbunden cykel (innan missfallet iallafall) och det är ju ganska lätt att räkna ut när man har äl. Kanske svårare att veta just vilken dag ägget släpper men ja, förstår du vad jag menar? Blev kanske lite otydligt!
Jag kommer fortsätta följa tråden, vill följa dig såklart :) och dom andra tjejerna!