• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ja, då kom längtan efter ett syskon till våran dotter.
    Idag skulle jag vara i 9+5!
    Fick blödningar, åkte till akuten igår kväll och gjorde ett VUL, där konstaterades det att hinnsäcken var tom och missfallet var ett faktum.
    Idag kom värken och det som fanns där inne kom ut!
    Nu väntar vi på att blödandet skall sluta så vi kan börja försöka igen!

Någon mer i samma/liknande situation som vill följas åt och peppa varandra till en fullbordad graviditet! :)

• Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!
  • Anonym
    GravidSvetsare skrev 2014-09-08 20:09:13 följande:

Läser om allas missfall och deras framgångar..

Men jag känner mig ensam, tom och vilse...

Det är snart en månad sen mitt missfall och vi har börjat försöka igen, men när jag blir ensam och när ingen ser gråter jag. Även fast jag är glad att vi börjat på i bebisfabriken igen är det jobbigt att den glädjen jag kände bara försvann och min lycka togs ifrån mig..

Har velat bli mamma sen jag var 13 år och det är det enda som fattas i mitt liv. Detta skulle ha blivit min första graviditet och vår första bebis. Vi skulle få bli en familj..

Behöver lite råd.

Någon annan som känner sig ensam? Att bli gravid igen innan en mens efter mf vad säger ni om det? Är det bättre att vänta en mens?

Känner att jag behöver prata av mig och få lite råd ..

Jobbigt du har det och jag kan bara säga att jag känner igen mig så väl... Och att det blir bättre! Oavsett om du blir snabbt gravid igen eller om du får vänta så kommer det att kännas bättre och bättre. Herregud, det är inte ens en månad du var med om något av det mest dramatiska du varit med om. Först glädjen över att vara gravid och sen missfall. Man känner sig så lurad på glädjen och allt det som skulle bli... Och man kan inte låta bli att undra varför hände det just mig. Men vi är ju inte ensamma... Det är drygt fyra månader sen jag fick missfall. Jag var i v 10 och hade precis börjat våga hoppas. När det började blöda var jag inne på vul och fick se ett tickande hjärta, sån glädje, men två dagar senare forsade det fram blod och gjorde så ont så jag förstod att det inte var rätt. Och det var det ju inte. När missfallet var klart kunde jag bara tänka på att bli gravid igen. Trodde att det skulle gå snabbt. Men mensen kom inte igång ordentligt på hela sommaren och nu när det börjat funka igen så har det gått några månader till utan plus på stickan. Men ju mer tiden går desto bättre känns det ändå. Känner mig inte lika stressad längre. Ville bara säga det. Det blir bättre. Och du har tiden för dig! Och har du blivit gravid en gång så blir du det igen :) kram
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-08 20:41:59 följande:
    Jobbigt du har det och jag kan bara säga att jag känner igen mig så väl... Och att det blir bättre! Oavsett om du blir snabbt gravid igen eller om du får vänta så kommer det att kännas bättre och bättre. Herregud, det är inte ens en månad du var med om något av det mest dramatiska du varit med om. Först glädjen över att vara gravid och sen missfall. Man känner sig så lurad på glädjen och allt det som skulle bli... Och man kan inte låta bli att undra varför hände det just mig. Men vi är ju inte ensamma... Det är drygt fyra månader sen jag fick missfall. Jag var i v 10 och hade precis börjat våga hoppas. När det började blöda var jag inne på vul och fick se ett tickande hjärta, sån glädje, men två dagar senare forsade det fram blod och gjorde så ont så jag förstod att det inte var rätt. Och det var det ju inte. När missfallet var klart kunde jag bara tänka på att bli gravid igen. Trodde att det skulle gå snabbt. Men mensen kom inte igång ordentligt på hela sommaren och nu när det börjat funka igen så har det gått några månader till utan plus på stickan. Men ju mer tiden går desto bättre känns det ändå. Känner mig inte lika stressad längre. Ville bara säga det. Det blir bättre. Och du har tiden för dig! Och har du blivit gravid en gång så blir du det igen :) kram

Tack så hemskt mycket för dom fina orden .. Skönt att jag inte är ensam i alla fall! :) Kram Kram
  • Sommar15

Det är snart en månad sen mitt missfall och vi har börjat försöka igen, men när jag blir ensam och när ingen ser gråter jag. Även fast jag är glad att vi börjat på i bebisfabriken igen är det jobbigt att den glädjen jag kände bara försvann och min lycka togs ifrån mig..

Har velat bli mamma sen jag var 13 år och det är det enda som fattas i mitt liv. Detta skulle ha blivit min första graviditet och vår första bebis. Vi skulle få bli en familj..

Behöver lite råd.

Någon annan som känner sig ensam? Att bli gravid igen innan en mens efter mf vad säger ni om det? Är det bättre att vänta en mens?

Känner precis som du, så blandade känslor. Så ensam som att ingen kan förstå och så ledsen över allt man hade hoppats och drömt om och planerat som nu inte blev. Det var min första graviditet och första barn också.

Man måste få sörja och man får vara ledsen långt långt efter när alla tror man gått vidare, och vara gladare och ledsen omvartannat. Du är inte ensam här iaf! Kram
  • carrolinea

Hur är eran man/sambo i detta? För mig var det tidigt, så inte riktigt så han förstod att det tog på en. Sen när jag förklarade förstod han.

Jag hoppas som någon tidigare skrev att vi alla snart får ett plus och en bebis till nästa sommar.

• Ozzy09
    Anonym (m) skrev 2014-09-08 19:12:23 följande:

Okej! Det förstår jag att du är! :) så glad för din skull! 

Hur går det för dig då?
  • Ozzy09
    Sommar15 skrev 2014-09-08 19:21:32 följande:

Tack, det känns tungt, men just nu längtar jag bara efter att få bort allt imorgon så vi kan börja om. Känns skönt att kunna dela det med er som varit med om samma sak,

Grattis till plusset! Håller tummarna för oss alla här inne att vi till nästa sommar har varsin liten i famnen!

Ja, det är väldigt skönt att kunna prata med några som är/har varit i samma sits. Som kan peppa varandra och ge tips & råd.

Eller att man bara skriver av sig om alla tusen saker som yrar runt i huvudet, då får man oftast ett par svar iallafall. ;)

Jag håller också tummarna för att det kommer många fina plus här framöver! :)
  • Ozzy09
    Björan skrev 2014-09-08 20:08:01 följande:

Ja jag har starka symtom och han kunde se att Jag va gravid

Då får vi hoppas! Bra att du har symtom iaf. ;)
  • Ozzy09

Behöver lite råd.

Jag tror att den där tomheten kommer sitta i länge. Verkligheten hinner ifatt mig många gånger om dagen. Om man blir nedstämd. Jag tror inte jag kommit över mitt mf på långa vägar. Men man måste låta sig sörja det. Prata om det! Att bara få prata ut om det gör att en liten tyngd lättar från hjärtat iallafall.

Det är en stor förlust, men man får försöka tänka på att se framåt.

Jag väntade inte på en mens, varken jag eller sambon ville vänta. Vi hade ju bestämt oss, vi var ju gravida och hade byggt upp en framtid i huvudet med två barn.

Jag läste mycket, och det stod att "är kroppen redo för en graviditet så tar det emot en ny. Är den inte redo så blir man helt enkelt inte gravid". Känner du att du klarar av att försöka direkt igen så gör det! Det finns inget att förlora på det.

Hoppas det löser sig för dig, men prats mycket om det. Det kanske lättar din ensamhet lite iallafall!

Stor kram till dig!
  • Anonym (m)
    Ozzy09 skrev 2014-09-08 22:28:10 följande:
    Hur går det för dig då?
    Trodde ju mensen skulle dyka upp nu men har inte kommit något blod alls, ja väldigt mycket molande värk också!
    Funderar även på om det va äl jag hade den 29e så är det ju inte dags för mens än och skulle det då kunna vara en nidis..? Nej usch alla dessa funderingar :(
  • Anonym (m)
    carrolinea skrev 2014-09-08 21:06:14 följande:

Hur är eran man/sambo i detta? För mig var det tidigt, så inte riktigt så han förstod att det tog på en. Sen när jag förklarade förstod han.

Jag hoppas som någon tidigare skrev att vi alla snart får ett plus och en bebis till nästa sommar.

Hur menar du med hur sambon/mannen är i detta? Menar du angående missfallet eller i att försöka? Eller båda? Haha :)
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!