GravidSvetsare skrev 2014-09-08 20:09:13 följande:
Läser om allas missfall och deras framgångar..
Men jag känner mig ensam, tom och vilse...
Det är snart en månad sen mitt missfall och vi har börjat försöka igen, men när jag blir ensam och när ingen ser gråter jag. Även fast jag är glad att vi börjat på i bebisfabriken igen är det jobbigt att den glädjen jag kände bara försvann och min lycka togs ifrån mig..
Har velat bli mamma sen jag var 13 år och det är det enda som fattas i mitt liv. Detta skulle ha blivit min första graviditet och vår första bebis. Vi skulle få bli en familj..
Behöver lite råd.
Någon annan som känner sig ensam? Att bli gravid igen innan en mens efter mf vad säger ni om det? Är det bättre att vänta en mens?
Känner att jag behöver prata av mig och få lite råd ..
Jag tror att den där tomheten kommer sitta i länge. Verkligheten hinner ifatt mig många gånger om dagen. Om man blir nedstämd. Jag tror inte jag kommit över mitt mf på långa vägar. Men man måste låta sig sörja det. Prata om det! Att bara få prata ut om det gör att en liten tyngd lättar från hjärtat iallafall.
Det är en stor förlust, men man får försöka tänka på att se framåt.
Jag väntade inte på en mens, varken jag eller sambon ville vänta. Vi hade ju bestämt oss, vi var ju gravida och hade byggt upp en framtid i huvudet med två barn.
Jag läste mycket, och det stod att "är kroppen redo för en graviditet så tar det emot en ny. Är den inte redo så blir man helt enkelt inte gravid". Känner du att du klarar av att försöka direkt igen så gör det! Det finns inget att förlora på det.
Hoppas det löser sig för dig, men prats mycket om det. Det kanske lättar din ensamhet lite iallafall!
Stor kram till dig!