carrolinea skrev 2014-09-08 21:06:14 följande:
Hur är eran man/sambo i detta? För mig var det tidigt, så inte riktigt så han förstod att det tog på en. Sen när jag förklarade förstod han.
Jag hoppas som någon tidigare skrev att vi alla snart får ett plus och en bebis till nästa sommar.
Eftersom vårt ma upptäcktes på kub-ul i v 13 blev det en stor besvikelse för min man också eftersom han var med och såg det lilla fostret på skärmen utan livstecken. Vi grät bägge de första dagarna vilket var bra att kunna dela sorgen. Nu en månad senare är han dock helt inställd på att gå vidare och har släppt det mesta även om han såklart är ledsen fortfarande. Jag har däremot inte alls kunnat gå vidare ännu, kanske också eftersom jag haft rester kvar (skrapning idag).
Tror det olika också hur man reagerar. Jag vill mest prata om det och gråta ibland, medan han sörjer genom att försöka återgå till det normala så snart som möjligt och fokusera på att se framåt. Jag känner att vi kan dela sorgen bättre än jag kan med någon annan, men han kan ändå aldrig förstå till fullo.