• Fiiaaa

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Hej hopp! Jag hakar gärna på här! Var i v 10 i början av maj när det inte ville sig längre. Sjukt tungt var det då, och det har inte varit så high chaparral under sommaren heller, när kroppen strulat och hoppat över både äl och mens, haft mellanblödningar och monster PMS. Nu verkar det dock som om de två senaste cyklarna har funkat någorlunda som de ska (ta i trä), och väntar just nu på bim im en dryg vecka.

• Fiiaaa
    Alvisen76 skrev 2014-08-15 23:08:40 följande:

Tack! Ska gå in och lägga en beställning efter helgen   Jag är ju så pass gammal att jag säkert behöver progesteron. Jag har inte en aning om vad som orsakar mina missfall, så jag testar allt man bara kan testa själv utan läkarhjälp.

Jag kommer ihåg att du var en av dem som stöttade mig genom hela mitt missfall i en annan tråd i våras. Jag är så himla ledsen att höra att du har fått mf igen! Måste bara få beklaga, skicka en massa varma kramar och tacka för ditt stöd i våras. Det var oumbärligt att ni var några stycken som tog er tid att ventilera. Hoppas att allt ordnar till sig snarast och att vi har varsitt nytt plus i en inte allt för avlägsen framtid.
  • Fiiaaa
    Björan skrev 2014-08-21 07:31:55 följande:

Jag hade rätt angående mina symtom, har igår och idag testat positivt :) är jätteglad men lite nervöst över hur det går denna gången.

Härligt! Grattis!!
  • Fiiaaa
    Ozzy09 skrev 2014-08-23 22:48:25 följande:

Nu har jag haft en smileygubbe på mina ÄL tester i förrgår & igår. Idag var det bara en rund ring igen. Nu börjar nästa väntan!

"Fick till det" dagen innan första glada gubben och på dag två. Hoppas det räcker. Både jag och sambon ligger utslagna med feber, snuva och hosta så man är ju inte på topp till att göra något egentligen! ;)

Någon annan som testat sig än?? ????

Härligt! Då håller vi tummarna. Jag testade neg i torsdags morse. Det var väl iofs i tidigaste laget, men jag tror inte att det tagit sig denna månad (delvis pga det blanka testet, delvis pga nada symtom). Väntar ut mensen nu som ska komma på tisdag, sen är det nya friska tag i september :)
    R
  • Fiiaaa
    Ozzy09 skrev 2014-08-24 08:26:52 följande:

Än är hoppet inte ute, vingård hålla tummarna för att nästa test visar annorlunda.

Ska du göra något test idag? :)

Nej jag tänkte vänta ut mensen nu. Borde komma imorgon, eller senast på tisdag. Gör den inte det får det bli nytt test i slutet av veckan :) Helt säker kan man såklart aldrig vara, men känns som att mensen är på g.
  • Fiiaaa
    Ozzy09 skrev 2014-08-26 12:58:16 följande:

Tiden går såååå fruktansvärt långsamt. Jag har inte bim förarens torsdag nästa vecka.

Någon annan som testat sig eller snart ska göra? Eller som har några symptom? :)

Har fått mens idag :( äsch, och det som kändes som vi prickat äl så bra och allt den här månaden. känns iaf skönt med en ny chans direkt
  • Fiiaaa
    Ozzy09 skrev 2014-08-26 22:16:34 följande:

Ånej. :/ ja, det är bara att ta nya tag om två veckor igen! Har du provat ÄL tester?

Jag testade ju clearblue digital ÄL test nu denna gången eftersom jag ville veta om jag hade ÄL efter mitt missfall.

Jag hade ÄL, dock torsdag/fredag istället för söndag/måndag förra veckan som jag trodde.

Så det skiljde ju ändå 4-5 dagar vilket kan göra mycket om man försöker då man tror sig ha ÄL. :)

Jag har ju iofs inget resultat än, det får vi se nästa vecka om det hjälpte! :)

Vanliga stickor stressar mig, då tycker jag det är bättre att lägga en extra slant och få digitalt så man slipper spekulera i om man har stegring eller inte. :)

Har testat med stickor och tycker att jag kunnat läsa av dem hyfsat bra. I kombination med regelbunden cykel och tempning så känns det som jag har rätt bra koll på cykeln. Men det kan säkert vara värt att testa digitalt nån månad bara för att dubbelkolla.

Usch jag känner mig så nere nu. Kände ju på mig innan att det inte tagit sig, men det blir så påtagligt när man blöder och har ont också. 4 månader sen missfallet nu och jag hade nog hoppas att bli gravid igen snabbare. Man hör ju om de som knappt hinner blinka innan de är gravida igen... Speciellt nu när jag vet att vi prickat äl två månader i rad...

Måste försöka fokusera på nåt annat än detta med graviditet men det är lättare sagt än gjort. Vill ju att detta med att försöka få barn ska kännas kul och spännande (som det gjorde innan missfallet) och inte som en kamp. Nån som har nåt tips?

Jag blev ju gravid på första försöket, något som jag aldrig hade väntat mig, men å vad lycklig jag var den där månaden. Nu känns det bara jobbigt och jag har svårt att hitta tillbaka till livsglädjen. Alla gamla kompisar är antingen gravida eller har barn...och det gör ju inte saken lättare.

Till slut så borde det väl ändå funka igen tänker jag, om man blivit gravid en gång och dessutom fått tillbaka äl och regelbunden cykel och såvitt jag vet blir man ju inte steril av missfall. 4 månader är ju såklart ingenting.

Var bara tvungen att skriva av mig lite, där jag ligger och inte kan sova. Så skönt att kunna ventilera lite här :)
  • Fiiaaa
    Ozzy09 skrev 2014-09-02 19:17:44 följande:

svagt svagt svagt!

Shit vad spännande! Har du testat dig efter missfallet och fått helt blankt? Isåfall kan du nog va ganska säker på att det där är positivt :)
  • Fiiaaa
    Ozzy09 skrev 2014-09-03 08:17:20 följande:

Idag är det mycket starkare! Igår och i förrgår kunde man knappt se det om man inte gjorde bilden svart/vit. :) Ska göra ett digitalt ikväll och se om det fortfarande står "inte gravid" som det gjorde igår. :)

Grattis!!
  • Fiiaaa
    Ozzy09 skrev 2014-09-03 09:57:59 följande:

Jag kunde såklart inte hålla mig från att testa det digitala redan nu!

Äntligen fick jag mitt "Gravid 1-2". Nu kan jag äntligen börja tro och hoppas på detta igen!

Härligt att se att det finns dom dom blir gravida snabbt efter missfall. Här har det ju gått fyra månader sen mitt mf och det vill inte ta sig igen. Ändå blev jag gravid på första försöket då. En gång utan skydd och sen var det klart. Lite frustrerande därför att det inte vill sig igen nu, men jag försöker ta det lugnt. Och alltid härligt att höra andra som fått mf och blivit gravida igen. Stort grattis :) och det är klart det går bra den här gången ;)
  • Fiiaaa
    Ozzy09 skrev 2014-09-03 10:34:33 följande:

Ja, jag ska ringa min bm nästa vecka. Så får vi se vad dom säger om tidigt ul.

Det blir ju en frustration när det inte vill ta sig. Speciellt då om det tog sig på första förra gången. Alla mina (3 st) graviditeter har gått på första. Och då förväntade man ju sig att det skulle göra det denna gången med. Jätte dumt!!

Har du använt dig av ÄL tester? Jag använde CB digital. Jacobsen ÄL flera dagar senare än jag trodde att jag hade.

Spännande! Håller alla tummar för att det går bra nu, men det gör det helt säkert. Fast jag förstår att man blir lite extra orolig, det blir säkert jag också när jag får nästa plus!

Ja man vet ju att det inte är alltid det går så lätt för alla, men när det var så himla lätt att bli gravid första gången så förväntar man sig ändå att det ska vara lika lätt nästa gång. Därför känns det nog extra frustrerande. Jag testade med äl-stickor och tempade fram till och med denna cykel, och verkar ha väldigt regelbunden äl, ungefär i mitten av cykeln. Har också väldigt regelbunden mens. Så jag bestämde mig faktiskt för att släppa kartläggningen nu ett par månader och se om jag kan slappna av och tänka på annat också :) blir jag inte på smällen innan året är slut så tar jag nog upp det igen...

På ett sätt så borde jag ju slappna av, för jag vet ju nu att det inte är nåt större fel, vi kan bli gravida tillsammans. Och ett missfall gör ju inte att det blir svårare... Men men, till slut så händer det väl. Vill ju helst att det ska vara NU, men det verkar som att vi får vänta lite...
  • Fiiaaa
    Ozzy09 skrev 2014-09-03 12:14:27 följande:

När har du bim nästa gång? :)

Det blir snart din tu också! Jag hoppas det blir till nästa bim!! :)

Å tack! Behöver lite hejarop =) nästa bim den 22:a sep, och äl nu till helgen. Håller alla tummar jag kan :)
  • Fiiaaa

Väntar på bim om några dagar, har inga större förhoppningar men man vet ju aldrig... Testar bara om mensen uteblir tänkte jag :)

• Fiiaaa
    Ozzy09 skrev 2014-09-17 22:33:47 följande:

Åh, vad kul! Vilken dag har du bim? :)

Håller timmarna för ett plus! :)

Senast måndag borde den väl dyka upp, men inte otroligt nån dag tidigare. Äl-testade inte den här månaden för att minska stressen, så jag har inte samma koll som vanligt. Dessutom åt jag apiforce mellan mens och äl och jag har hört att det kan ändra cykeln lite. Kanske blir test på tisdag-onsdag om den inte dykt upp då. Tack för tumhållning :)
  • Fiiaaa

Plussade i morse, men har svårt att slappna av och glädja mig, är mest orolig för ett nytt missfall... Ja ja, bara att ta det lugnt och se vad som händer, antagligen slappnar man väl av mer och mer med tiden (om det går bra alltså). Hur upplever ni andra som plussat efter mf det?

• Fiiaaa
    Krabban skrev 2014-09-26 14:11:26 följande:

Hej!

Jag hoppar in här. Jag fick missfall i vecka 8 (7+2) för några veckor sen. Var min första graviditet. Har äntligen slutat blöda och tänker försöka börja på en gång igen. Dock så himla orolig och nervör för ett nytt mf. Är också rädd att det ska ta jättelång tid att bli gravid. Blev gravid på 4:e försöket sist.

Fint men en tråd man kan få hopp och stöd i

Välkommen och beklagar missfallet. Jag fick mf i v 10 i våras och var helt sänkt. Ville såklart försöka så fort som möjligt igen men gyn avrådde mig att vänta en mens och jag lyssnade på det. Sen började mensen strula och kom inte igång som vanligt igen förrän i augusti. Och nu i september så fick jag ett nytt plus på stickan! Var så frustrerad i somras, men vill bara säga, ta det lugnt, man klarar det och det går bättre än man tror och rätt var det är så är man gravid igen :)

Nu är jag såklart skitnervös för ett nytt missfall, vissa dagar känner jag mig bara helt övertygad om att det kommer att hända. Men på ett sätt så har man redan gått igenom det värsta en gång och vet hur det är, och man har ju inget annat val än att ta risken om man vill bli mamma, så det är värt det.

Lycka till!!
  • Fiiaaa

Usch jag är så nere idag. Går in i v 8 idag men tycker att det molar och spänner oroväckande i magen. Är så orolig för att det är mf på g. Tycker dessutom att illamåendet lagt sig något. Åh, vill bara vrida fram tiden nu. Det är 9 dagar kvar till dagen då missfallet satte igång förra gången...

Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!