Ozzy09 skrev 2014-08-26 22:16:34 följande:
Ånej. :/ ja, det är bara att ta nya tag om två veckor igen! Har du provat ÄL tester?
Jag testade ju clearblue digital ÄL test nu denna gången eftersom jag ville veta om jag hade ÄL efter mitt missfall.
Jag hade ÄL, dock torsdag/fredag istället för söndag/måndag förra veckan som jag trodde.
Så det skiljde ju ändå 4-5 dagar vilket kan göra mycket om man försöker då man tror sig ha ÄL. :)
Jag har ju iofs inget resultat än, det får vi se nästa vecka om det hjälpte! :)
Vanliga stickor stressar mig, då tycker jag det är bättre att lägga en extra slant och få digitalt så man slipper spekulera i om man har stegring eller inte. :)
Har testat med stickor och tycker att jag kunnat läsa av dem hyfsat bra. I kombination med regelbunden cykel och tempning så känns det som jag har rätt bra koll på cykeln. Men det kan säkert vara värt att testa digitalt nån månad bara för att dubbelkolla.
Usch jag känner mig så nere nu. Kände ju på mig innan att det inte tagit sig, men det blir så påtagligt när man blöder och har ont också. 4 månader sen missfallet nu och jag hade nog hoppas att bli gravid igen snabbare. Man hör ju om de som knappt hinner blinka innan de är gravida igen... Speciellt nu när jag vet att vi prickat äl två månader i rad...
Måste försöka fokusera på nåt annat än detta med graviditet men det är lättare sagt än gjort. Vill ju att detta med att försöka få barn ska kännas kul och spännande (som det gjorde innan missfallet) och inte som en kamp. Nån som har nåt tips?
Jag blev ju gravid på första försöket, något som jag aldrig hade väntat mig, men å vad lycklig jag var den där månaden. Nu känns det bara jobbigt och jag har svårt att hitta tillbaka till livsglädjen. Alla gamla kompisar är antingen gravida eller har barn...och det gör ju inte saken lättare.
Till slut så borde det väl ändå funka igen tänker jag, om man blivit gravid en gång och dessutom fått tillbaka äl och regelbunden cykel och såvitt jag vet blir man ju inte steril av missfall. 4 månader är ju såklart ingenting.
Var bara tvungen att skriva av mig lite, där jag ligger och inte kan sova. Så skönt att kunna ventilera lite här :)