• Bella06

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Hej!

Hoppar gärna in här:

* Son född 2006
    * Dotter född 2009

* MF Mars 2012
    * MF Juni 2013
    * MF December 2013
    * MF Juli 2014

Samma pappa - det vill bara inte gå vägen...
    Är 34 år nu - men va "bara" 32 när vi började försöka få till en 3:a

Hade ju MF så sent som förra månaden. Har BIM på fredag om allt funkat som det ska..
    Men ÄL+8 fick jag typ lite älflytning med en strimma blod i - hoppades på nidis men fick samma på ÄL+9 och 10 också. Bara en endaste gång per dag, men ändå..

Mina bröst har blivit tyngre men jag använder Progesterall så jag vet inte om kroppen bara luras.. Obestämd

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias 060910 ♥ .?°`°?. ♥ Maja 091121 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Bella06
    mrshellstrom skrev 2014-08-13 11:24:01 följande:
    Har du fått någon hjälp trots att du har barn sedan innan?
    Hoppas det går vägen snart för er!
    Jag gjorde en utredning i januari - men alla prover ser bra ut. Läkaren tror att det bara är otur men det är svårt att tro efter 4 MF på raken.
    Jag får missfall ganska tidigt - v.5-6 oftast - men efter 2 års försök så är jag ju inte ett dugg närmare bebis för det...

Det är därför jag nu provar Progesterall, för jag blir ju gravid men det verkar inte kunna hålla sig kvar..
  • Bella06
    Ozzy09 skrev 2014-08-13 13:21:23 följande:
    Åh, hoppas hoppas hoppas att det är en liten krabat där inne!
    Det är ju vanligt med nidblödningar, håller tummarna för att det är så.
    När ska du testa dig? :))
    Tack! =)

Tror tyvärr inte att det blivit nåt nu heller - dels så försökte vi inte seriöst eftersom det va direkt efter mitt MF, å sen kommer det lite brunt nu så är nog kört.
    Men tänker testa imorgon bitti så att jag kan sluta med Progesteronkrämen - annars skjuter jag ju upp mensen och det finns det ju ingen poäng med
  • Bella06
    Ozzy09 skrev 2014-08-14 09:15:31 följande:
    Äntligen! Gjorde ett digitalt test imorse som visade "inte gravid". Min hcg nivå har äntligen försvunnit. Nu lägger jag detta bakom mig och börjar om på nytt! ;)
    Inte ofta man blir glad för ett sånt besked - så Grattis! Flört
  • Bella06

Själv har jag testat nu - negativt.. Fast hade inte trott nåt annat..
    Så nu slutar jag med krämen och hoppas mensen dyker upp riktigt snart!

Jag kan ju iofs ha haft senare ÄL än vanligt eftersom jag fick MF förra månaden - men det känns som att greppa efter halmstrån..

Är nog bäst att vara lite realistisk istället! Skäms

• Bella06
    Alvisen76 skrev 2014-08-14 21:22:54 följande:
    Vart beställde du krämen ifrån ? Jag undrar om det finns fler än ett ställe att beställa ifrån på nätet.
    Jag har beställt från www.harmoni.se

Har funkat bra med beställning och så...

Eftersom jag fått tidiga missfall så funderar jag på om jag har lågt Progesteron - för det är en av de få saker som de konstigt nog inte testat på mig, ska ta det med läkaren den 23:e.

Jag har lite ångerst för att jag inte tog krämen förra månaden när jag faktiskt blev gravid - då kanske det hade gått vägen - vem vet?! Fast det är ju bara gissningar från min sida, men känns lite som att jag "slösat" bort en chans lixom.

Att bli gravid till att börja med är ju steg nummer ett, och det händer ju tyvärr inte varje månad..

Vem var det nu som skulle testa i helgen?!
  • Bella06
    Ozzy09 skrev 2014-09-03 09:57:59 följande:
    Jag kunde såklart inte hålla mig från att testa det digitala redan nu!
    Äntligen fick jag mitt "Gravid 1-2". Nu kan jag äntligen börja tro och hoppas på detta igen!
    Grattis!! Kommer säkert gå bra den här gången - men förstår som alla andra din oro..

Jag vet inte om ni kommer ihåg mig - skrev här i början men har hållit mig lite i bakgrunden.
    Jag har som sagt haft MF 4 ggr trots 2 barn med samma pappa som nu..

Har gjort utredning som inte visar nåt, men nu ska jag åka in i slutet på veckan och göra ett Progesteron prov och även ett prov på äggreserven - någon som har erfarenhet av det??

Jaja, fick glad gubbe i tisdags och onsdags - så nu bör ÄL vara över för den här gången. Jag har tyvärr inte blivit gravid på första försöket utan ungefär en gång var 6:e månad - så ska man se till statistiken så blir jag inte ens gravid förräns till jul typ Men nån gång kanske det går fortare!

Det positiva är att jag ska åka utomlands på semester så kommer att vara där vid BIM - kanske lättare att inte gå och räkna dagarna då  
  • Bella06
    Fiiaaa skrev 2014-09-21 11:08:47 följande:
    Plussade i morse, men har svårt att slappna av och glädja mig, är mest orolig för ett nytt missfall... Ja ja, bara att ta det lugnt och se vad som händer, antagligen slappnar man väl av mer och mer med tiden (om det går bra alltså). Hur upplever ni andra som plussat efter mf det?
    Grattis!! Förstår känslan - men det är bara att hålla ut! Går nog bra ska du se

Här blev det inge plus tyvärr - men jag fick en underbar semester med familjen iaf!
    Mensen behagade dyka upp sista dagen vi va utomlands - alltid något att jag slapp den större delen av resan i alla fall..

Nya tag!
  • Bella06
    GravidSvetsare skrev 2014-10-11 21:06:11 följande:
    Hur orkar alla med att bli besviken varje månad när det visar sig att man inte är gravid genom att mensen kommer?

Har haft en förhoppning att jag skulle bli gravid fort, men nu när mensen kom idag känner jag mig så fruktansvärt besviken och ledsen ..

Har tappat hoppet och känner just nu att jag aldrig kommer orka med detta varje månad. Vill inte bli besviken igen nästa månad.. Hur har ni lyckats hålla humöret uppe och orkat fortsätta försöka? Ser alla runt om mig som blir gravida, har barn och får fler och dom som blir gravid fast dom inte vill och väljer att ta bort bebisen. Det gör så ont och jag är så fruktansvärt avundsjuk på alla andra..

Vill också bli mamma, men just nu är jag tom...
    Jag har haft 4 missfall de senaste 2 åren Vi har dock 2 fantastiska barn sen innan.
    Sist jag fick MF va i somras och då blev min bästa vän gravid samtidigt, vi hade skojat om att vi skulle "skaffa" barn samtidigt och hade inte jag fått MF så hade vi haft BF med 3 dagar imellan

Nu är hon gravid i vecka 16 och hon har frågat om jag vill följa med på UL då hennes kille inte kommer kunna följa - det HADE kunnat känts jättekonstigt, jag HADE kunnat vara bitter - men ärligt talat så är jag faktiskt bara glad för hennes skull.
    Dessutom fick jag MF förra sommaren också - då fick en annan vän MF samtidigt. NU ska hon få barn på onsdag och är ju med andra ord väldigt höggravid!

Men när jag ser henne så är jag faktiskt glad - för jag tröstar mig hela tiden med att jag har det där fantastiska framför mig - jag har ju det där underbara spännande kvar - för nån gång SKA det gå vägen!!
    Klart att det är jobbigt dock - men jag försöker som sagt att fokusera på det positiva - dvs att min tur kommer att komma
  • Bella06

God morgon tjejer!
    Spännande med flera som håller på å testar! =)

Själv håller jag på att bli tokig...
    Är det fler som har spottings innan mensen?

Jag brukar ibland få lite spottings typ 2-3 dagar innan mensen drar igång ordentligt, men den här månaden är helt galen!
    Jag fick en pytteliten brun flytning redan på dag 22, en flytning med en blodstrimma i på dag 23. På dag 24 fick jag en större slemmig rosa/röd flytning och blev jättebesviken att mensen redan va på G, brukar ha en cykel på 30-33 dagar. Men sen tänkte jag att det kanske va en nidis och hoppet tändes!

Men nu är jag på dag 30, mensen har fortfarande inte dragit igång utan det kommer ljusrosa/brunt på pappret nästan varje gång jag är på toa. Har varit så ända sen förra helgen - blir tokig ju!! Så roligt är det ju inte att gå å småskvätta lixom.. Testade negativt med Billiga tester igår så gravid är jag tydligen inte.

Hur är det möjligt att gå å småblöda en hel vecka innan mensen drar igång? Läcker det lixom eller vadå? Någon med erfarenhet? Ursäkta de mindre trevliga detaljerna...

• Bella06
    elsewhere skrev 2014-11-04 20:07:08 följande:

Hej! Får jag vara med i den här tråden tror ni? Jag är 28 år och vi har försökt få barn i tre år. Är just nu hemma från jobbet efter att ha konstaterat MA i fredags eftermiddag. Jag skulle varit på första dagen i vecka 14 men fostret var bara någon slags rest som kunde uppskattats ha dött i vecka nio. Är helt knäckt. Fick gå igenom en miniförlossning i lördags komplett med regelbundna värkar och vattenavgång (sinnessjukt?) och nästan allt konstaterades vara ute igår på gyn. 

Det är vårt femte missfall. Vi har gjort utredning och det har uppdagats att jag har endometrios och hypotyreos och sambon har lite slöa spermier. Efter att det tog så lång tid att bli gravid mellan gångerna, bara för att hela tiden avslutas i tidiga missfall, så remitterades vi till Sahlgrenska för IVF. Vi gjorde IVF i augusti för första gången och det tog sig, grattis oss! Men blev överstimulerad, fick ligga på sjukhus, var sjukskriven från jobbet i tre veckor och har fått ta Fragminsprutor varje dag ända tills förra tisdagen. På torsdagen började jag blöda och jag kan inte beskriva hur det känns. Ni vet ju. Jag har varit orolig hela tiden för att något skulle gå fel, vi fick bara ut ett enda vettigt ägg av alla 28 som plockades ut vid IVF'en och det känns på ett vis som att det var vår enda chans. 

Vi skulle ha gjort KUB-testet idag och kunde ha berättat för släkt och vänner, men kvar nu är bara sorg och blödningar. 

I oron och processen har jag liksom försökt luta mig på statistik. Bara en av 100 får fler än tre missfall. Bara 10 procent har endometrios. Bara 1 av 100 blir så pass överstimulerade. Bara 1 av 100 får missfall efter att ha sett ett hjärta picka på ultraljud. De allra flesta får ut ägg att stoppa i frysen vid IVF-försök. De flesta.. 

Vi har åkt dit på alltihopa. All statistik har svikit oss. Det känns som att vi ÄR den där procenten. Den som får uppleva allt elände varje gång. Nu väntar vi på att Sahlgrenska ska bestämma sig för hur vi ska göra (fick ut så många omogna ägg så det krävs funderingar enligt dom) och så kanske vi kan prova igen efter januari. 

Men just nu känns det bara eländigt, som ni förstår. Blev gravid samtidigt som en vän spontant blev gravid utan att ha planerat det, vi skulle få barn med två veckors mellanrum. Nu går hon vidare med sin graviditet och jag får titta på. Hela jag känns som ett rop efter hjälp, även om jag vet att det blir bättre med tiden. 

Usch vad jag lider med dig! Själv har vi försökt i 2 1/2 år och hunnit med 4 st MF - inte lika sena som ditt dock. Jag har gjort utredning och tagit en massa prover och allt ser bra ut - läkarna hittar ingen förklaring. Har inte bestämt mig för om det är bra eller dåligt..

Känner igen det där med kompisen - min bästa vän blev oplanerat gravid i somras - det skilde bara några dagar mellan oss. Jag fick mitt 4:e MF och hon är nu i v. 19

Jag blir gravid med 6 månaders mellanrum så enligt statistiken så är det dax i december, vi får väl se..

Iallafall - att skriva av sig här kan vara skönt bara det - hoppas du hittar kraften att hålla modet uppe!
  • Bella06
    Anonym (m) skrev 2014-11-06 17:19:12 följande:

Hej! Grattis till er som plussat! 

Min mens är två dagar sen nu, hade nån mörk flytning den 4e också. Trodde det va mensen som skulle börja men det har inte kommit igång än. 
    För drygt en timma sen fick jag idén att ta ett äl-test som på några sekunder visade positivt och strecket var betydligt mycket starkare än kontrollstrecket. 
    Har hört att äl-test kan ge utslag på graviditet men det känns som att det skulle vara för bra för att vara sant. 

Är det någon som varit med om liknande? 

Håller med Bullen11 - det bådar gott!!
    Håller tummarna!!
  • Bella06
    lolo82 skrev 2014-11-06 16:02:10 följande:
    Haha ser ju att vi tom varit sjuka samtidigt Bella06. .. :D
    Hihi, ja det ser så ut!
    Jag tog bort 2 st tempar  (27-28) där för jag va tokförkyld och hade feber så de stämde nog inte så bra..

Jag blev så förvånad när jag fick positivt ÄL test på dag 14, brukar ha långa cykler (33-34 dagar) och inte få utslag förräns dag 19 typ. Hade precis börjat testa så det var tur att jag inte missade stegringen. Nån enstaka cykel ligger jag på 28 dagar men det är inte ofta...

Jag hade känningar dag 14 och 15 så dag 15 stämmer nog bra på mig och tempen bekräftar ju!
    Lite löjligt - men jag va nervös för att jag inte skulle ha ÄL alls, så när jag fick temphöjningen och ett rött kryss så var det lite av en seger i sig, haha!
    Sen behöver det ju absolut inte betyda något alls - men hade min temp fortsatt att vara låg nu när jag vet att den ska stiga så hade jag haft ytterligare en sak att oroa mig för..
  • Bella06
    Anonym (m) skrev 2014-11-06 20:26:00 följande:
    Ja det stämde Skrattande testa nyss positivt! 
    Wiieee!! Grattis!!
  • Bella06

Äsch - gjorde ett test idag på ÄL+9, negativt såklart..
    Fastän man vet att det egentligen är för tidigt så misströstar man ju och ger upp..

Jag har fått för mig att om man plussar hyfsat starkt på t ex ÄL+13 så borde det ju i alla fall vara ett svaaagt streck typ ÄL+10. Har så svårt att tro att det går från ingenting till fullt synligt över en natt, om man nu testar varje dag.

Med mina 2 barn som jag har så testade jag aldrig innan BIM så jag fick ju jättestarkt plus direkt. Så vet ju inte hur det hade sett ut om jag testat tidigt.
    Det är bara nu när jag är desperat som jag stirrar mig blind på de där jädrans testen...

• Bella06
    Sommar15 skrev 2014-11-12 08:59:31 följande:
    När jag blev gravid i somras (den graviditeten som gick längst) så fick jag ett toknegativt test på äl+10 men plussade sen på äl+13 (bim-1). Så jag tror det kan komma från en dag till en annan. Håller tummarna att du får ett plus om några dagar :)
    Ja jag veeet ju att det kan vara så - är så lätt att bli negativ bara
    Av nån anledning fick jag för mig att det tagit sig den här månaden så då blir man ju så besviken när man ser det där blanka testet.. Och inte kan man hålla sig heller

Skönt att få ÄL redan! Hellre det än att dra ut på cykeln lixom! Jag fick också tidig ÄL den här månaden, fick positivt ÄL test på dag 14 ( bekräftat med tempning ) och brukar inte få positivt förräns på dag 19-20 annars!
  • Bella06
    frippan90 skrev 2014-11-12 12:38:14 följande:
    Jag var och tog cellprover idag och då frågade hon som gjorde det om jag ville göra ett ultraljud :) och det ville jag såklart och såg ett litet tickande hjärta! Är ju såklart super tidigt än men ändå skönt och se det! Räknade ut att jag är ca 7+3 så vecka 8!
    Nu vill jag bara att de här fyra veckorna till kub-testet ska gå fort :)
    Härligt!!
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!