GravidSvetsare skrev 2014-10-11 21:06:11 följande:
Hur orkar alla med att bli besviken varje månad när det visar sig att man inte är gravid genom att mensen kommer?
Har haft en förhoppning att jag skulle bli gravid fort, men nu när mensen kom idag känner jag mig så fruktansvärt besviken och ledsen ..
Har tappat hoppet och känner just nu att jag aldrig kommer orka med detta varje månad. Vill inte bli besviken igen nästa månad.. Hur har ni lyckats hålla humöret uppe och orkat fortsätta försöka? Ser alla runt om mig som blir gravida, har barn och får fler och dom som blir gravid fast dom inte vill och väljer att ta bort bebisen. Det gör så ont och jag är så fruktansvärt avundsjuk på alla andra..
Vill också bli mamma, men just nu är jag tom...
Jag har haft 4 missfall de senaste 2 åren
Vi har dock 2 fantastiska barn sen innan.
Sist jag fick MF va i somras och då blev min bästa vän gravid samtidigt, vi hade skojat om att vi skulle "skaffa" barn samtidigt och hade inte jag fått MF så hade vi haft BF med 3 dagar imellan
Nu är hon gravid i vecka 16 och hon har frågat om jag vill följa med på UL då hennes kille inte kommer kunna följa - det HADE kunnat känts jättekonstigt, jag HADE kunnat vara bitter - men ärligt talat så är jag faktiskt bara glad för hennes skull.
Dessutom fick jag MF förra sommaren också - då fick en annan vän MF samtidigt. NU ska hon få barn på onsdag och är ju med andra ord väldigt höggravid!
Men när jag ser henne så är jag faktiskt glad - för jag tröstar mig hela tiden med att jag har det där fantastiska framför mig - jag har ju det där underbara spännande kvar - för nån gång SKA det gå vägen!!
Klart att det är jobbigt dock - men jag försöker som sagt att fokusera på det positiva - dvs att min tur kommer att komma