Gina43 skrev 2014-07-30 18:10:40 följande:
Jaha? Jag är inte särskilt lik mina föräldrar heller. Jag kan inte se från vem jag fått min näsa, mun eller kind.
Personligen tror jag att denna form av identitetsproblem är inducerade, dvs. skapade genom att man tillfört ett frö som individen sedan odlat vidare (i mån av utrymme/behov). Sedan kan jag förstås förstå att tankarna uppstår om man är hemskt olik resten av familjen, men skillnader kan också ske naturligt genom nedärvning från mors och fars föräldrar.
Precis.
I alla artiklarna säger personerna att de älskar sina föräldrar, en säger att det till och med fick denne att älska sin pappa mer och alla säger att de ser pappan de växte upp med som sin pappa. Ingen verkar ha haft någon djup livskris förutom att det kunde kännas märkligt att inte likna sin släkt. Dessutom var alla personerna lite äldre barn när de fick informationen och då förstår jag att det kan kännas traumatiskt. Berättar man det för barnet i tidigt stadium på barnets nivå blir det en del av själv.
Jeaninne verkar inte kunna förstå att vatten faktiskt kan vara starkare än blod.