Inlägg från: Anonym (Något mannen borde fråga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Något mannen borde fråga)

Lämna infertil sambo?

Vet flera familjer där mannen haft problem. Där har männen själva sagt till sina fruar/flickvänner att lämna dem, att försöka få barn med någon annan, att det vore det bästa för kvinnorna. Men ingen lämnade.

Dixie skrev 2014-07-27 17:56:32 följande:

vad baserar du detta antagande på? tror nog det procentuellt är störa chans för graviditet vid insemination/provrör än att "bara" ha sex! 

hur ska du gå tillväga när du söker ny partner? be dem lämna spermieprov? 

Du har fel, insemination är knappast lönsamt. Därför skippar många kliniker det och går direkt på ivf.
    Anonym (***) skrev 2014-07-27 21:02:48 följande:

Min svärmor dumpade sin första man när hon fick veta att han inte kunde få barn.

Han visste det hela tiden då han hade den där barnsjukdomen, vars namn jag nu inte kommer på, som liten o även hade testat sig då de träffades.

Hon flyttade ut samma dag hon fick veta. Det var någon släkting till honom som försa sig.

Hon hittade en ny karl o så vart min sambo född.

Jag fick tidigt missfall som tonåring o trodde givetvis att jag skulle kunna bli gravid när det var dags.

Men tiden gick o den sambon jag hade då, som var äldre än mig, höll på att bli knäckt när vi aldrig vart gravida. 

Han närmare sig 40 o när det han fick sitt provsvar att han var ok, firade han det genom att sätta på en släkting till mig o givetvis vart hon gravid med en gång.

Mitt provsvar var inte roligt att läsa.

När jag träffade min sambo något år senare sa jag som det var, då det började bli allvar mellan oss o den underbara karln ville ha mig iaf. Att när det var dags att bilda familj så skulle vi fixa det på något sätt. 

Det fanns ju många barn som behövde föräldrar.

Knappt 2 år senare fick jag en magsjuka som aldrig verkade gå över o det visade sig att vi väntade barn.

Minns än orden läkaren sa...* hur är detta möjligt?*

Nu är vårt barn snart 10 år o kommer inte få några syskon.

Vi pratade om att adoptera men har fått inse att det inte är möjligt av olika anledningar. 

Kärleken till ett barn är så mycket större än biologin.

Vilken historia! Ta hand om fina dottern :)
    Anonym (a) skrev 2014-07-28 09:19:56 följande:

Lägg ner? För alla är det inte så jobbigt som för dig. För mig var det inga problem alls att genomföra IVF. Då visste vi att det var min man det var "fel" på. Precis som för TS.

Ja men kom inte och säg att det är lättare med ivf än att bli gravid på naturlig väg. Där är många ofrivilligt barnlösa som inte blir gravida med ivf. Du blev det efter en ivf. försök med åtta eller nio, femton gånger utan ett enda plus. Men det är ju en piece of cake det där med ivf bara att sprätta upp sina ben för alla och visa vaginan för alla och vara så sårbar i situationen, så löser det sig.
    Löparnörden skrev 2014-07-30 18:45:05 följande:

Vill inte avslöja allt för mycket för att utelämna vederbörande men hon gjorde äggdonation utomlands och inte i Sverige men barnet är ett av de första äggdonationsbarnen som fötts i Sverige

Jaha, underbart att de lyckades!
Svar på tråden Lämna infertil sambo?