Inlägg från: Anonym (omvänt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (omvänt)

Lämna infertil sambo?

Jag är i din mans situation. 24 år gammal är jag... fick som 14 åring reda på att jag inte längre producerar några ägg, jag hade hamnat i ett förtidigt klimakterie. Ett verkligen förtidigt klimakterie... Jag försökte leva ett normalt liv ändå. Men min största rädsla var att berätta för en ny sambo om mitt problem. Jag kände mig onormal när jag skulle berätta och var så rädd så rädd för att möta hans reaktion. Men vet du vad? Alla de killar jag berättat min hemlighet för har stått kvar vid min sida och stöttat mig fullt ut. Idag står jag och min sambo i kö för äggdonation och snart är det dags för vår tur. Vi känner oss oerhört tacksamma och lyckliga på det som väntas. Min sambo ser mig inte mer annorlunda eller mindre eftertraktad för att jag inte kan få egna barn. Han älskar ju mig, inte mina ägg. Det är nog mer jag som tyckt det har varit jobbigt med allt men jag har haft så många år på mig att lära känna den nya situationen och vad som komma skall så jag ser inget onaturligt på detta och min sambo är helt underbar som tar allt så lätt. Jag förstår inte vad du nojar över. Är du rädd att barnet inte ska se din man som sin pappa? Han kommer och är alltid barnets pappa. Genetiken har ingenting med det att göra. Försökt att se det på ett annat sätt. Du älskar väl din man och inte hans spermier? Stötta din man istället. Han har ju precis fått reda på att han inte kan få barn på "naturligt sätt" han behöver dig mer än någonsin och framförallt ditt stöd. Jag tycker fruktansvärt synd om honom faktist.

Svar på tråden Lämna infertil sambo?