Jeaninne skrev 2014-07-28 13:52:57 följande:
Fast "i början av förhållandet"? Det är ju helt omöjligt att göra en lista på alla tänkbara och otänkbara situationer som kan uppstå, och lämna över på en av de första dejterna. Eller..?
1. Om du är infertil kommer jag att lämna dig
2. Om du är otrogen kommer jag att lämna dig
3. Om du hamnar i klammeri med rättvisan kommer jag att lämna dig
4. Om du blir impotent kommer jag att lämna dig
5. Om du sätter oss i skuld kommer jag att lämna dig
6. Om du blir långvarigt sjuk eller handikappad kommer jag att lämna dig
7. Om du blir långtidsarbetslös kommer jag att lämna dig
8. Om du tittar på fotboll mer än fem timmar i veckan...
Jag menar, känslor kan ju även ändras över tid.
Folk är så jäkla dåliga på att prata igenom saker. Barn (syn på otrohet kan också vara bra) känns rätt basic att faktiskt prata om mer än på nivån att man vill ha barn... Det är inte så enkelt. Oftast har man väl liknande tankar om hur man vill leva annars vore förhållandet rätt dömt ända från början. Man kan inte förutspå allt men Barn är en stor del av förhållandet om man väljer det.
Det är rätt många som faktiskt har problem med fertiliteten på olika plan. Att TS skulle hitta en ny partner bara för att hon inte är "ful som stryk"( hej fin syn) som hon kan få barn med är aldrig en säkerhet.
Diskussionen om att tvinga mannen känns det mest som att bara du hållit i då det inte handlat om det. I början av tråden verkade TS inte ens pratat om det med honom så det delen är onödig att diskutera. Tycker att det är mannens beslut att ta om han nu inte vill ha barn, då får han lämna så det inte blir tvång där...men ja.