• mr me

Lämna infertil sambo?

Jeaninne skrev 2014-07-28 13:59:02 följande:
    Ja, jag tror tyvärr att det har blivit en PK-grej av detta i Västvärlden, som så mycket annat. Eftersom de homosexuella (och även ensamstående, även om man inte ömmar lika mycket för dom) skaffar barn på olika, alternativa sätt - så ska alla låtsas att generna, blodet och ursprunget inte har någon betydelse... Fastän det finns många studier som visar, att det är förödande för en människa att inte veta sitt ursprung. Det är liksom starka krafter man leker med...
    Jag förstår ditt resonemang och håller med i stora drag. Men samtidigt är det ju så att TS och hennes sambo inte kan få barn tillsammans. Hennes man kan inte få egna biologiska barn. Det är omöjligt.

Och då är givetvis att få barn mha donator ett alternativ för dem. Det är väl på något sätt den bästa "gyllene medelväg" som man kan hitta? TS får sitt/sina efterlängtade biologiska barn, hennes sambo får bli pappa och de får båda hålla ihop med den människa de älskar.

Att hon gör slut förändrar ju egentligen inte så mycket för TS. Vad är det som säger att hon lyckas hitta en ny man att älska och få barn med? För hennes sambo är det heller ingen rolig sits. Dels bli dumpad, men även vetskapen om att drömmen om barn kanske för alltid är grusad.
  • mr me
    Jeaninne skrev 2014-07-28 14:16:56 följande:
    Det är ju upp till TS om hon kan tycka att det är HENNES gyllene medelväg. Varför skulle hon inte kunna skaffa barn med en annan man - hon är ju också utredd vad jag förstod, och felet fanns inte hos henne. Och har hon kunnat få en man så kan hon väl få en annan - hon kan inte vara ful som stryk!

Folk lämnar sin partner för mycket mindre saker... få äktenskap blir livslånga idag, och ännu färre samboförhållanden. Och detta är en GRAV sak att offra, känner jag - att inte få bilda en vanlig, normal familj med gemensamma barn. Utan skämmiga hemligheter och förbjudna tankar, som kan sticka upp sitt fula tryne när som helst... folk som frågar... Att ständigt behöva förklara och försvara hur barnet kom till.
    För all del, jag säger inte emot. Samtidigt har ju TS gjort klart att hon vill hålla ihop med sin man.
  • mr me
    Emma13 skrev 2014-07-28 14:25:35 följande:
    Fan vad mycket skräp du skriver i trådar på det här forumet.
    Nja, hon har väl en del relevanta invändningar och det är många viktiga sakomständigheter som hon tar upp.
Svar på tråden Lämna infertil sambo?