• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • pink76

Jag vet inte om moderkakan ligger i framvägg. Men jag vet att den ligger för, dvs placenta previa. Den kanske går upp mot framväggen då. Det kanske är därför jag inte känner nåt.

• Yllraz
    Chuckiiii skrev 2014-10-27 09:58:51 följande:

Oj vilka magar och vad många som känner bebisen!

På mig har det precis börjat synas! (18+1) man ser det om man vet om det typ.

Har heller inte känt nåt som jag kunnat vara säker på är bebis, bara fått en känsla av att det nog rör på sig.. Suck.

Tur att jag har rul på onsdag, innan jag blir orolig på riktigt!

Åh samma här! RUL på onsdag 15.30 och det behövs verkligen. All frånvaro av graviditetssymtom framkallar ju en del hjärnspöken ;)
    Skumbollen skrev 2014-10-27 09:15:30 följande:
    Hoppas allt går fint och att ni får med er lite fina bilder :) vill ni/ ska ni kolla kön?
    Ja, vi hoppas på att få se om det är en lillebror eller lillasyster :) Har färdiga namn redan ;)
  • Nixe
    Mimipig skrev 2014-10-24 21:32:18 följande:
    Yes! BabyPlus! Jag fick en offert på 989 euro inkl frakt. Jag tror jag tar färgen Dark Khaki, lite roligare än helsvart. Svart är ju annars väldigt stilrent, men tänker på min kompis som utbrast "svart?! Ingen bäbis är söt i svart!".
    åh det var ju ett jättebra pris! vad ingår då egentligen? jag tänkte köpa vagnen, babyskydd+bas och den där nya stokkestolen med sittern till i ett paket och hoppas de känner sig givmilda med paketrabatter Skrattande ja färg är himla krångligt.. skulle vilja ha en i duvblått men det finns ju så klart inte just till buffalon. tror jag kommer tröttna på rött eller blått så min plan är att köpa all-black med svart sufflett och sen byta till ngt eget Glad dock var det någon som sa till mig att chassit jättelätt blir repigt och fult med all-black men jag har inte hittat någon mer info om detta...

• snö 81

Jag har precis varit till barnmorskan. Fick lyssna på hjärtat, kolla järnvärde, socker och vikt. Hon fick leta innan hon hittade hjärtat, precis som på RUL ville den lill* där inne inte samarbeta. Men tillslut som hittade hon ett bultande hjärta på 145 slag i minuten.

Fick även årets säsongvaccin för influensan. Hade inte tänkt att ta det, men hon var bestämd med att jag skulle det så ok :)

• laila88

Här kommer min magbild från idag :) vecka 19. Inte någon jätte mage än men den har krypit upp en bit :)
  • Skumbollen

Då har även jag varit hos barnmorskan, lilltjejen hade 134 hjärtslag per minut. Ni som jan teorierna, stämmer det med flicka? Vår son låg alltid runt 150 slag så jämför man med våra två så är det skillnad. Hb och socker var perfekta :) gött det!

Angående prutning så ska man absolut pruta! Iaf i butik, förra gången vi beställde vagn med alla tillbehör, babyskydd och bas och spjälsäng med madrass. Totalpris 17500kr, frågade om rabatt... Fick 15000, frågade vad priset blev om vi betalade allt på plats istället för att lägga handpenning, fick efter lite knappande ett pris på 13900 :)

Skall absolut göra så igen! :)

• Skumbollen

Då har även jag varit hos barnmorskan, lilltjejen hade 134 hjärtslag per minut. Ni som jan teorierna, stämmer det med flicka? Vår son låg alltid runt 150 slag så jämför man med våra två så är det skillnad. Hb och socker var perfekta :) gött det!

Angående prutning så ska man absolut pruta! Iaf i butik, förra gången vi beställde vagn med alla tillbehör, babyskydd och bas och spjälsäng med madrass. Totalpris 17500kr, frågade om rabatt... Fick 15000, frågade vad priset blev om vi betalade allt på plats istället för att lägga handpenning, fick efter lite knappande ett pris på 13900 :)

• snö 81
    Skumbollen skrev 2014-10-27 14:25:16 följande:

Det sägs att det är pojke om det är under 140 och flicka om det är över 140.

När jag väntade dottern stämde det till 100%, men det är ju bara en myt så det var väl slumpen.

Nu är jag helt övertygad om att det är en pojke så de 145 som mättes idag gör att jag blir lite förvirrad :)
  • Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-10-27 14:29:39 följande:
    Det sägs att det är pojke om det är under 140 och flicka om det är över 140.

När jag väntade dottern stämde det till 100%, men det är ju bara en myt så det var väl slumpen.

Nu är jag helt övertygad om att det är en pojke så de 145 som mättes idag gör att jag blir lite förvirrad :)
    Haha, ja då stämmer det ju inte alls på mina ungar :) det borde ju varit tvärtom ju :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?